گفت و گو با یاسین امینی ؛ قهرمان پیوستگی از کرمانشاه

گفت و گو با یاسین امینی ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از کرمانشاه

گفت و گو با یاسین امینی  ؛ قهرمان پیوستگی از کرمانشاه

نام و نام خانوادگی : یاسین امینی

استان – شهر : کرمانشاه – کرمانشاه

مدرک تحصیلی و شغل پدر : لیسانس ، نظامی

مدرک تحصیلی و شغل مادر : فوق لیسانس ، فرهنگی

پایه تحصیلی : یازدهم تجربی

میانگین تراز : 6300

سال های حضور در قلم چی : 2 سال

شمارنده : 524741641

 

مصاحبه گر : علی اکبری

 

 

  • به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟

مهمترین دلیل ، افزایش آمادگی در کنکور است و همچنین به دلیل بالا بودن سطح سوالات و وجود پاسخنامه های تشریحی و جامع قطعا در وضعیت تحصیلی هم موثر است . همچنین ، جهت آشنایی با سبک سوالات تستی و استاندارد که تطابق قابل توجهی با آزمون سراسری را داشته باشند .

 

  • میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه تابستان توجه کرده بودید؟

معمولا بین 8 تا 6 ساعت مطالعه دارم که سعی میکنم مطالعه مفید به همراه تست زنی باشه و از طرف دیگر به پیوسته به مطالعه ادامه دهم . همچنین بعضی روز ها را کلا به تفریح اختصاص می دهم زیرا حس میکنم سبب افزایش روحیه من برای مطالعه بیشتر و بهتر می شود .

 

  • در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کردید؟

در تابستان متاسفانه پایه دهم را به طور کامل فراموش کردم و دروس یازدهم را به طور جدی تری پیش می برم و در کنار آن به دروس سال گذشته هم توجه خاصی دارم . برای دروس یازدهم تا حدودی پیش خوانی کرده بودم که بسیار به من کمک کرد .

 

  • چه توصیه ای برای دانش آموزانی که از تابستان در آزمون ها شرکت می کنند دارید؟

اینکه ازمون ها را جدی بگیرند . جدی گرفتن ازمون ها باعث سبک کردن میزان مطالعات در طول سال تحصیلی میشود . و همچنین به تحلیل کارنامه و تست های آزمون ها بعد از آزمون توجه خاصی داشته باشند زیرا این امر سبب شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای پوشش این نقاط ضعف خواهد شد .

 

  • در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟چرا؟

بیشتر تمرکز من روی نگاه به اینده است چون در سال قبل تابستان را جدی نگرفتم و درس خواندن تا حد زیادی دشوار شد . امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و پیشروی به همراه برنامه راهبردی کانون شرایط را تغییر دهم .

 

  • چه عاملي باعث شد كه به صورت مستمر در آزمون‌ها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟

اینکه درس خواندن من طوریست که توانایی پاسخگویی به سوالات را داشته باشم یا خیر که در اینصورت به دنبال حل مشکل باشم .

 

  • در تابستان پيش رو برنامه شما به چه صورت است؟

سعی کردم توجه خاصی به قسمت نگاه به آینده داشته باشم و بیشتر از همه زیست شناسی . به دلیل اهمیت زیاد این درس برای رشته تجربی و تاثیر بالای آن در کنکور سراسری همچنین به مطالعه مابقی دروس تخصصی هم اهمیت میدهم اما تمرکز اصلی من بر روی درس زیست شناسی می باشد .

 

  • آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

ناامیدی های من به پایه دهم برمیگردد که به من نشان داد تابستان را جدی بگیرم ، اما سعی کردم گذشته را کنار بگذارم و برای آینده تلاش بیشتری داشته باشم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنم . در کنار این حمایت خانواده تاثیر بسزایی برای افزایش روحیه من داشت .

 

  • چه تغییر  مثبتی در تابستان  امسال نسبت به تابستان سال قبل می‌خواهید در خود ایجاد کنید؟

تابستان سال قبل نسبت به امسال واقعا هیچ تلاشی نداشتم اما زمان خوبی را به درس خواندن اختصاص داده ام و با توکل بر خدا میخواهم به همین شکل و با تلاش بیشتر ادامه دهم و کم کاری سال گذشته را جبران کنم .

 

  • آیا مدرسه شما برای تابستان برنامه خاصی دارد؟

بله ولی بدلیل وجود برخی مسائل شرایط آن جور نشد که من بتوانم در برنامه ها شرکت کنم . 

Menu