گفت و گو با ستاره ابراهیمی فر؛قهرمان پیوستگی دهم تجربی

برای دروس تخصصی چون زیاد وقت نداشتم نمی‌توانستم کاری کنم و در آزمون هر چه خونده بودم را جواب میدادم اما دروس عمومی را میخوندم تا درصد‌های آنها بالا رود و در نتیجه تراز کل را با آنها جبران کنم‌.

گفت و گو با ستاره ابراهیمی فر؛قهرمان پیوستگی دهم تجربی

نام و نام خانوادگی: ستاره ابراهیمی فر

مقطع و رشته: دهم تجربی

میانگین تراز: ۶۲۵۰ 

شغل و تحصیلات مادر: کارمند بانک صادرات ، فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند بانک صادرات ، فوق لیسانس

 

مصاحبه گر:پرستو قربانی


به چه دلایلی تصمیم گرفتید در آزمون ها شرکت کنید؟ 

با توجه به اینکه در مدارس تیزهوشان درس می خونم ، اصولا برای درس های عمومی ما کتاب را مطالعه نمی‌کردیم و روی مطالب غیر کتاب درسی تمرکز می کردیم. برای همین با توجه به اینکه در سال نهم امتحانات نهایی هم داشتیم ، من ثبت نام کردم تا در طول سال بتوانم دروس عمومی را بخوانم و همه برای شب امتحان جمع نشود. امسال هم چون از آزمون های کانون راضی بودم دوباره ثبت نام کردم تا برای کنکور بیشتر آماده شوم.

 

شرکت در آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشته است؟ 

با شرکت کردن در آزمون ها سوالات و تست ها و نکات زیادی را دیدم و سعی کردم روی آنها کار کنم. نقاط ضعف و قوت خودم را پیدا کردم و با توجه به اون برنامه ریزی کردم. هدف گذاری کردم و در دروس پیشرفت کردم.

 

از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کرده اید و این منابع چه ویژگی هایی داشته است؟ 

من بیشتر کتاب های تست سه سطحی دروس اختصاصی رو استفاده می‌کردم. و برای دروس عمومی کتاب های آبی رو بیشتر استفاده می‌کردم. تست های متنوع و چالشی نقاط قوت این کتاب ها بود اما نقاط ضعفی هم داشت مثلا اگر فیلم آموزشی یا فیلم از حل سوالات در کتاب وجود داشت بنظرم خیلی بهتر می شد.

 

 مهم ترین انگیزه شما از این که در آزمون ها شرکت کردید چه بود؟

 به چالش کشیدن خودم و آمادگی برای کنکور .

 

مهم ترین دستاورد و ثمره پیوستگی خود را چه می دانید؟ 

زنجیره برنامه ریزی و درس خوندن قطع نمی شود و همینطور هدف گذاری می کنیم و طبق اون پیشرفت می کنیم.

 

از کدام قسمت سایت کانون بیشتر استفاده می‌کنید ؟

من از قسمت نمونه سوال های امتحانی و انواع کارنامه بیشترین استفاده را میکنم. انواع کارنامه چون نقاط ضعف و قوت خودم رو پیدا می کنم و خودم رو با خودم مقایسه می کنم و میزان تلاشم رو به نسبت همون تغییر می دهم. قسمت نمونه سوال های امتحانی چون شب امتحان برای مرور از نظر من بهترین گزینه هستن و می‌توان از آن ها استفاده کرد.

 

از کدام کارنامه های کانون استفاده می‌کنید؟چرا؟

 من سعی می کنم از همه کارنامه ها استفاده کنم چون هر کدام به یک شکل به من کمک می‌کنند.

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 

در سال گذشته سوال هایی که غلط زده بودم را می‌نوشتم و خودم سعی به حل آن می کردم و راه حل آن را نیز می‌نوشتم و سوالاتی که درست زدم و مهم بوده اند را هم با راه حل می‌نوشتم و سوالاتی که پاسخ ندادم را اگر به راحتی میتونستم یاد بگیرم ، آن را می‌نوشتم و راه حل آن را نیز می نوشتم اما امسال نکات سوال ها را می‌نویسم اما اگر تیپ سوال را تا آن موقع ندیده بودم ، مینویسم آنها را و بعد نکته آن را می نویسم.

 

اگر به بودجه بندی برنامه آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران میکردید؟ 

برای دروس تخصصی چون زیاد وقت نداشتم نمی‌توانستم کاری کنم و در آزمون هر چه خونده بودم را جواب میدادم اما دروس عمومی را میخوندم تا درصد های آنها بالا رود و در نتیجه تراز کل را با آنها جبران کنم‌.

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟فرد خاصی توصیه کرد؟

 خیر ، ما سال ها پیش هم آشنا بودیم اما از سال نهم احساس نیاز کردیم.

 

درسی را که دوست نداشتید یا درسی را که در آن نیاز به تلاش بیشتر داشتید به چه شکل مطالعه می کردید؟ 

شاید دروس رو بتونم بر اساس علاقه مندی طبقه بندی کنم اما درسی نیست که اصلا آن را دوست نداشته باشم. در دروسی که نیاز به تلاش بیشتر دارم ، دو روز را فقط به آن درس اختصاص می‌دهم و صد خودم رو برای آن می‌گذارم تا بلاخره در آن هم بتوانم به راحتی سوال ها را پاسخ بدهم.

 

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبیدل کرده باشید؟

 بله درسی بودم که جزو نقاط ضعفم بوده و تبدیل به نقاط قوت کرده ام اما نه با تغییر روش ، با بیشتر کردن ساعات و زمان مطالعه ام.

 

چه تصمیمی برای ادامه مسیر خود دارید ؟ 

تلاش هر چه بیشتر برای رسیدن به هدف مشخص.

Menu