گفت و گو با فاطمه قاسمی فر؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

گفت و گو با فاطمه قاسمی فر؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی---------

گفت و گو با فاطمه قاسمی فر؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: فاطمه قاسمی فر 

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: بندرگز-گلستان 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-دپیلم 

شغل و تحصیلات پدر: آزاد-دپیلم

سال‌های حضور در کانون: 1سال 

تعداد آزمون ها: 22آزمون  

مصاحبه‌گر: عالیه مهدوی

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف از آزمون و شرکت  کردن در امتحانات کانون سنجش خودم و برنامه ریزی دقیق دروس  پایه یازدهم و آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی امسال بوده است. 


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

سعی کردم بر طبق برنامه راهبردی  آزمون ها روزانه برنامه ریزی منظم داشته باشم و مداوم و مستمر بر طبق برنامه درس بخوانم و از کتاب سه سطحی و کتاب ؛آبی کانون در این مسیر استفاده  می کردم که برایم راهگشا بوده است. 


  1. برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

آزمون تابستان برای  من ضرورت دو چندان را دارد که اولا یکبار دیگر یایه 11و 10را با برنامه دقیق کانو.ن پیش ببرم و ثانیا سنجیدن خودم و گذاشتن وقت بیشتر برای درس های پایه دوازدهم و پوشش دادن آن بتوانم خودم را با  تحلیل درست مباحث هماهنگ تر از گذشته نمایم.  


  1. آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟

بله-چون از تابستان پارسال با کتاب تابستان استارت زدم برنامه راهبردی هماهنگ شدم و قابل اجرا بوده است  سال 11را هموارتر کرد که سنجیده تر مطالعه داشته باشم و وقتم را مدیریت در طول تحصیلی داشته باشم.

 

  1. شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

با آزمون های تابستان چون دروس پایه دهم و یازدهم را پوشش داده بودم. در نیم سال اول با آمادگی دقیق تر و منظم تر حرکت می کردم و تحلیل هر آزمون در روز جمعه واستفاده از کتاب تابستان و کتاب دوسالانه و تعیین تکلیف از طریق پشتیبانم برای من نیم سال اول را با یک شروع پر بار و با معلومات را آغاز کرد. 


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

هدف آزمون دادن خودم در درجه اول بوده است و خودم را برای آزمون اصلی  آماده ترمی کردم  و مداوم سنجیدن راهی را برای سنجش دقیق خودم و رقابت با معلومات و دانسته ها مرا برای یک مسیری درست راهنمایی می کرد. که با اطمینان حرکت کنم.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر-دروس بر طبق بودجه بندی برنامه راهبردی آزمون ها مدیریت می شد و مرا برای مسیر درست فراشناخت آماده تر می کرد. 


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت و پایدار را تقویت می کرد.بیشتر به برنامه ریزی مقید تر  شدم و بیشتر از همیشه اجرایی کردن برنامه ریزی دقیق برنامه راهبردی به صورت صد در صدی می توانست نقاط قوت مرا تثبیت نماید. 


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

مدرسه و درس هایش برایم همیشه با آمادگی از پیش تعیین شده را تعریف می کرد که سنجاق زدن من به برتامه راهبردی مدرسه و برنامه راهبردی کانون استرس شب امتحان مرا کم کردو همیشه آماده تر از سال گذشته برای امتحان آماده تر کرد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

طی دو هفته برنامه بودجه بندی قلم چی راهم را برای دو هفته مشخص می کرد که حرکتم درست و حساب شده باشد و همچنین هر روز برنامه ریزی را عملیاتی می کردم هفته اول را آموزش و هفته دوم را برای تسلط و مدیریت زمان صرف می کردم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس زیست شناسی و ادبیات فارسی-بعد از تدریس معلم از روی کتاب درسی و یاداشت برداری از تدریس معلم از کلاس  درس و خواندن و تحلیل تست های آموزشی و نوشتن نکات آموزشی هر تست و مرور آن زدن تست های بیشتر برای تسلط هر بخش مطالعه شده راهی بود که در این مسیر روش مطالعه مرا مار کدارتر و هایلایتتر می کرد. کتاب آبی و سه سطحی برایم راهگشا بوده است.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله .شب قبل از شروع مطالعه فرایند کارها و برنامه ریزی برای روز بعد با نوشتن در کتاب دفتر برنامه ریزی و چک کردن برنامه بعد از آن روز به صورت شبانه و نمره بندی و رنگ بندی آبی و سبز و زرد و قرمز به  به خودم برای آن روز 24 ساعت زمان را مدیریت می کرد که با یک دید متفکرانه تر و تلاش مضاعف تر وعمیق تر برای فردای دیگر برنامه ریزی نمایم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بعد از هر آزمون همان روز سوالات را تحلیل می کردم و جواب درست آن را در یک دفتری می نوشتم همچنین نزدها و اشتباهات هر آزمون را جدا گانه در دفتر کلاسور ارزیابی یاداشت برداری می کردم و و سوالات نکته دار و مشکل دار از دبیران مدرسه باز بینی می کردمو رفع اشکال می کردم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

صددر صد برای من تاثیر گذار بود که فضای آرام بخش در منزل و همراهی و حمایت و پیگیری و تشویق های آنان برای من راه طولانی این مسیر را برای من هموار و آسانتر می کرد. 


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

برنامه من برای تابستان صبح درس های پایه دهم و بعد از ظهر دروس یازدهم و برای شهریور دروس دوازدهم به برنامه شبانه من سنجاق می خوردبا هفته اول با ساعت مطالعه 7تا 9ساعت و هر روز 100 تست هدف گذاری اولیه من خواهد بود. 


  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

پوشش بودن دروس نگاه به گذشته به صورت عمیق تر و نیم سال اول نگاه به آینده را در برنامه داشتم.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

در قسمت تازه ها کانون بروز ترین اخبار روز کانون و علمی و دانشگاهی را بازدید می کردم .مصاحبه از برتر و روش مطالعه برترها و نمونه سوال امتحان برای امتحانات پایان ترم و فیلم تحلیل درس و آزمون ها و کارنامه 5نوع درس و ...برای هر روز مرا با سایت کانون سنجاق می زد. 


  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

نمونه سوال و فیلم های رفع اشکال برای امتحانات  را نگاه می کردم.

Menu