گفت وگو با محمدامین رضایی ، برتر تجربی از مشهد

بهترین درس من فیزیک بود، به سبب علاقه و داشتن معلم خوب وقت بیشتری را صرف این درس می‌کردم و در کنکور اردیبهشت ماه هم بهترین درصدم، درس فیزیک بود.

گفت وگو با محمدامین رضایی ، برتر تجربی از مشهد

نام و نام خانوادگی :محمد امین رضایی

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : خراسان رضوی ، مشهد

شغل مادر : خانه دار

شغل پدر : آزاد

میانگین تراز :7912

معدل : 19/07

سال‌های حضور در کانون : سه سال ، دهم ، یازدهم ، دوازدهم 

مصاحبه‌گر :فرنوش تقوی کنی 

 

بهترین درس شما در کنکور تیر کدام بود؟ 

بهترین درس من فیزیک بود، به سبب علاقه و داشتن معلم خوب وقت بیشتری را صرف این درس می‌کردم و در کنکور اردیبهشت ماه هم بهترین درصدم، درس فیزیک بود. 

 

در کدام درس نسبت به اردیبهشت پیشرفت کردید؟ روش شما چگونه بود؟ 

در درس زمین شناسی من نسبت به کنکور اردیبهشت درصد بیشتری کسب کردم مرور های مکرر و روتین شبانه برای درس زمین شناسی در فاصله بین کنکور اردیبهشت و تیر و استفاده از کتاب بسیار خوب و کم حجم ۱۲ آزمون طرح نو کانون و آزمون های سه روز یکبار و رفع اشکال کردن با آن، باعث پیشرفت من در این درس شد.  

 

چه برنامه‌ای برای هفته تورق سریع داشتید؟ 

در هفته ی پایانی منتهی به کنکور اردیبهشت من تورق سریع را شروع کردم ، در درس زیست شناسی بند به بند کتاب درسی پیش می‌رفتم و سپس آن بند را در ذهنم مرور می‌کردم ، در درس زمین شناسی و حفظیات درس شیمی هم به همین صورت بود ، در بخش محاسباتی که درس های ریاضی و فیزیک و مسائل شیمی را شامل می‌شود ، آزمون جامع را زمان دار حل می‌کردم و سپس تیپ تست هایی که فکر می‌کردم ضعف دارم را با زدن چند تست از کتاب تست، سعی می‌کردم که مشکل را رفع کنم . 

 

آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

بله، تکنیک زمان های نقصانی و ضربدر منفی در دفترچه دوم ( فیزیک و شیمی ) به خصوص، خیلی به من کمک کرد . 

 

 

بهترین درس شما در امتحانات نهایی کدام بود؟ روش مطالعه این درس چگونه بود؟

بهترین درس من فیزیک و ریاضی بود که ۲۰ شدم ، به سبب اینکه من در طی سال درس های ریاضی و فیزیک را خیلی قوی کار کرده بودم و تست های زیادی حل کرده بودم ، صرفاً در فرجه های امتحانی نمونه سوالات کانون و سال های قبل امتحان نهایی را حل می‌کردم و سعی می‌کردم با خواندن پاسخنامه های تشریحی و دقت به راه حل ها، راه حل هایم را مطابق با پاسخنامه امتحان بنویسم . 

 

آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت را تحلیل کردید؟ 

بله، بعد از امتحانات نهایی به طور کامل تحلیل کردم . 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون ها بسیار مهم است، من مشکلی در آذر ماه برایم پیش امد و نتوانستم در همه آزمون ها شرکت کنم   ، ولی در پایه های دهم و یازدهم سعی کردم در همه آزمون ها شرکت کنم. ، شرکت در آزمون و پیوستگی در آن به شما کمک می‌کند که پیوستگی مطالعاتی خود را به سبب داشتن یک برنامه راهبردی حفظ کنید و تکنیک های مدیریت آزمون را چندین بار قبل از آزمون اصلی، یعنی کنکور تمرین کنید. 

 

آیا در آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟ 

بله من سعی می کردم آزمون های مشابه پارسال را خودم حل کنم، این کار را معمولاً پنج شنبه قبل آزمون انجام می دادم و کمک زیادی در بهبود مهارت آزمونی من داشت. 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید ؟ 

بله مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندم، تا هفته ی دوم روز چهارشنبه به صورت یک روز در میان مباحث پایه و دوازدهم را می‌خواندم و تست می‌زدم. پنج شنبه ی قبل آزمون، آزمون سال قبل کانون را حل و تحلیل می‌کردم و جمعه آزمون را داده و همان روز تحلیل می‌کردم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟  

روش تحلیل من به این صورت بود که ابتدا با پاسخنامه کلیدی شماره سوال هایی که غلط یا نزده داشتم را یادداشت می‌کردم و دوباره آن ها را زمان دار حل می‌کردم ، اگر به جواب رسیدم و با خواندن پاسخنامه تشریحی، علت غلط یا نزدم بی دقتی بود، در دفتر تحلیل آزمون علت بی دقتی را می‌نوشتم، ولی اگر دلیل نزدن یا غلط زدنم ضعف علمی بود عینا خود سوال به همراه پاسخ را در دفتر تحلیل آزمونم یادداشت می کردم.پاسخ های درست هم صرفاً پاسخنامه آن می خواندم و اگر نکته جدیدی بود در کتابم یادداشت می‌کردم . 

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

من کتاب سه سطحی فیزیک و ریاضی جامع بنفش و ۱۲ آزمون طرح نو زمین شناسی را داشتم و بسیار من کمک کردند، فیزیک سه سطحی با سوال های سخت ولی استاندارد مهارت من را در درس فیزیک بالا برد و ریاضی بنفش جامع که در ماه آخر فقط توانستم بخش کمی از آن را بزنم، ولی باز هم به من بسیار کمک کرد.ایده هایی که در این کتاب بود من در هیچ کتاب دیگری ندیدم، که یکی از همین ایده ها در کنکور تیر رشته ریاضی 403 آمد.

 

برنامه ی شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

دهم را به طور کامل در تابستان خواندم و از مهر ماه به بعد همراه با برنامه راهبردی قلمچی دروس را می‌خواندم و حتی سعی می‌کردم از برنامه ازمون هم جلو بزنم.  

 

برنامه ی شما در تابستان سال گذشته چه بود؟  

در تابستان من سعی کردم زیست و فیزیک و شیمی پایه دهم و همچنین مباحث پایه ای ریاضی دوازدهم را مرور کنم. 

 

بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت کدام بود؟ روش مطلعه این درس را توضیح دهید.  

درس فیزیک بود، ابتدا جزوه دبیرم را چندین دور حل می‌کردم، سپس سعی می‌کردم تمام تمرین های کتاب درسی را چندین دور حل کنم و بعد از آن به سراغ کتاب های کمک درسی می‌رفتم و شروع به تست زنی می‌کردم و حتی با وجود اینکه تست ها را درست حل می کردم، پاسخنامه ی آن را به طور کامل مطالعه می‌کردم .همچنین تست هایی که ایده های زیبا و یا تست هایی که غلط یا نزده داشتم را هایلایت می‌کردم و در بازه های مروری یا قبل از آزمون آن ها را دوباره حل می‌کردم. هایلایت کردن تست ها به شما در دوران جمع بندی کمک بسیار زیادی می‌کند .

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟ 

بله بیشتر از بخش های نمونه سوالات امتحانی و مصاحبه ها بازدید می‌کردم.

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟ 

قسمت نمونه سوالات امتحانی که در سایت کانون بارگزاری می شد بسیار به من کمک کرد تا نحوه نوشتن راه حل ها مطابق کتاب درسی را یاد بگیرم.

 

کنکور تیر ماه را چگونه دیدید؟ چه درس هایی دشوار بودند و کدام درس ساده تر شده بود ؟

سطح کنکور تیر ماه به طور کلی از کنکور اردیبهشت ماه سخت تر بود به خصوص در درس زیست شناسی که سوالات ابهام بیشتری داشت ، ولی در درس شیمی سوالات نسبت به کنکور اردیبهشت آسان تر شده بود ، درس فیزیک من تغییری در سطح سوالات ندیدم ، در درس ریاضی هم کمی سخت تر شده بود .

 

پیش بینی شما از رتبه ی خودتان چیست ؟ چه رشته ای و کدام دانشگاه مدنظر شماست ؟ 

 هدف من رشته دندان پزشکی دانشگاه مشهد است. 

 

به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟  

در پایه های دهم و یازدهم به طور میانگین ۳ ساعت و در پایه دوازدهم میانگین ۸ ساعت ، با توجه به اینکه مدرسه می‌رفتم و وقت زیادی برای مطالعه در خانه نداشتم.از این میزان ۴۰ درصد وقت را صرف خواندن درسنامه و جزوه می کردم ، ۶۰ درصد وقت را صرف تست زدن می‌کردم.

Menu