گفت‌وگو با آرینا ناظربالقچی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

« من برای هر درس یک روش منحصر به فرد خودم را دارم »

گفت‌وگو با آرینا ناظربالقچی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: آرینا ناظربالقچی

پایه: دوازدهم   

رشته: انسانی

نام شهر: مهاباد استان آذربایجان غربی

 

مصاحبه گر: سیامند محمدکریمی



 

لطفا خودتان را معرفی کنید:

من آرینا ناظربالقچی دانش آموز پایه دوازدهم رشته انسانی از شهرستان مهاباد و از دبیرستان نمونه مردمی هاشم سهیلی و از سال دوازدهم و به صورت پیوسته وارد آزمون های کانون شدم. پدرم شغل آزاد و مادرم خانه دار هستند.

 




شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

من از طریق برادرم که قبلا در آزمون های کانون شرکت می کرد با کانون آشنا شدم و در آزمون های کانون شرکت کردم. 


در دوران مدرسه دستاورد و موفقیت های در زمینه های علمی و قرآنی و ورزشی داشته اید ؟

بلی، من در مقطع ابتدایی در مسابقات المپیاد ریاضی در مقطع ششم شرکت کردم و جزو رتبه های برتر شدم. 

 

چگونه آزمون ها را تحلیل می کنید ؟

من برای تحلیل آزمون تمام سوالات را تحلیل می کنم در ابتدا سوالات اشتباه را بررسی می کنم و نکات مربوط به آن را که دلیل اشتباه من می گردید در کلاسور ارزیابی یادداشت می کنم و در اولویت بعدی سوالاتی که بلد نبوده ام را بیشتر کار می کردم تا اینکه بتوانم این سوالات را در آزمون های بعد حتما پاسخ صحیح بدهم.

 

چگونه برای آزمون برنامه ریزی می‌کنید؟

من با برنامه راهبردی کانون پیشروی می کنم . من در هفته اول مطالعه و مرور دروس را به اتمام می رساندم و تست های آموزشی را کار می کردم و در هفته دوم تمرکز من روی تست زنی و افزایش مهارت بود. بودجه بندی آزمون را مطابق برنامه راهبردی به پیش می بردم.


با چه قسمت آزمونی پیش می روید ؟

اولویت اول من پیشروی عادی است و در طول نیمسال دوم با پیشروی عادی در برنامه راهبردی مطالعه داشتم. چون از طرفی می خواستم برای امتحانات نهایی نیز آمادگی لازم را داشته باشم. حتی در آزمون های تشریحی کانون نیز شرکت داشتم. 


از کدام منابع کانونی استفاده می کنید؟

من برای تمام دروس از کتاب های آبی کانون استفاده می کنم. در دو درس جامعه شناسی و عربی کتاب آبی بسیار کامل و خوب است و در صورت مطالعه خوب نیاز یادگیری خوبی را به ما می دهند. کتاب های سه سطحی را دوست دارم و کتاب های خوبی هستند. برای  دروس جامعه شناسی و روانشناسی و فنون از این کتاب ها بسیار استفاده کردم.

 

چرا حضور در آزمون ها برای شما مهم است ؟

در تمام آزمون ها شرکت می کنم چون وقتی بر اساس بودجه بندی آزمون پیشروی می کنیم شناخت از خود و تمرین و تکرار و مرور با حضور به دست می آید و در ضمن می توانیم با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شویم. 

 

توصیه شما برای دیگر دانش آموزان چیست؟

توصیه می کنم که با برنامه درس بخوانند و با برنامه حرکت کنند و از برنامه جدا نشوند. برنامه ریزی و برنامه داشتن اولین کلید موفقیت است.

Menu