آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت دوم کنکور 1403 آغاز شد

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 عصر امروز پنجشنبه 21 تیرماه 1403 با حضور 116 هزار و 953 داوطلب در 408 شهر کشور برگزار شد.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت دوم کنکور 1403 آغاز شد

آزمون گروه های هنر و زبان های خارجی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ عصر امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور ۱۱۶ هزار و ۹۵۳ داوطلب در ۴۰۸ شهر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در گروه زبان‌های خارجی در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ و در گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

آزمون گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی» امروز صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه با ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ داوطلب به همراه آزمون گروه آزمایشی «علوم انسانی» با ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ داوطلب برگزار شده است.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان تنها باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند. همچنین از سال ۱۴۰۳، داوطلبان تنها می توانستند علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی) تنها یکی از گروه های زبان های خارجی یا هنر را به عنوان گروه آزمایشی دوم انتخاب کنند. این آزمون ها به صورت همزمان برگزار می شوند و دیگر امکان شرکت در سه گروه آزمایشی برای داوطلبان وجود ندارد.

جزییات آزمون گروه آزمایشی هنر نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

در آزمون گروه آزمایشی هنر یک دفترچه اختصاصی شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی به داوطلبان داده می شود. پایان زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ۱۶:۵۵ است.

در گروه آزمایشی هنر ۳۵ هزار و ۷۷۹ داوطلب زن معادل ۷۸ درصد و ۱۰ هزار و ۲۵۲ داوطلب مرد معادل ۲۲ درصد و در مجموع ۴۶ هزار و ۳۱ نفر حضور دارند.

جزییات آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

در آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز یک دفترچه اختصاصی شامل آزمون زبان تخصصی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) با ۷۰ سوال و ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی داده می شود. پایان زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ۱۶:۴۵ است.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۴۷ هزار و ۵۲۴ داوطلب زن معادل ۶۷ درصد، ۲۳ هزار و ۳۹۸ داوطلب مرد معادل ۳۳ درصد و در مجموع ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر حضور دارند.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت دو و نیم بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و دو بعدازظهر بسته خواهد شد.

منبع :

Menu