رقابت کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد

نوبت دوم کنکور سراسری 1403 با رقابت 395 هزار و 871 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح امروز 21 تیرماه 1403 در 408 شهر و بخش کشور آغاز شد.

رقابت کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد

نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ با رقابت ۳۹۵ هزار و ۸۷۱ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح امروز ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهر و بخش کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در گروه زبان‌های خارجی در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ و در گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

آزمون گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی» امروز صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه با ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ داوطلب به همراه آزمون گروه آزمایشی «علوم انسانی» با ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ داوطلب آغاز شده است.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان تنها باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

جزییات تعداد سوالات و نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۳

در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه داده می‌شود که داوطلبان باید به سوالات دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی با ۴۰ سوال در ۷۰ دقیقه زمان پاسخ دهند. پایان زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ساعت ۹:۴۰ دقیقه است.

داوطلبان باید به سوالات دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال در ۷۵ دقیقه زمان پاسخ دهند. پایان زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه است.

در مجموع آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شامل ۱۰۵ سوال و مدت زمان ۱۴۵ دقیقه است.

در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ داوطلب تعداد ۴۴ هزار و ۶ نفر معادل ۳۵ درصد داوطلبان زن و تعداد ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر معادل ۶۵ درصد داوطلبان مرد هستند.

جزییات تعداد سوالات و نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور ۱۴۰۳

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی دو دفترچه داده می‌شود که دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال در ۸۵ دقیقه پاسخ دهند. پایان زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ساعت ۹:۵۵ دقیقه است.

دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال در ۷۵ دقیقه پاسخ دهند. پایان زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه است.

در مجموع آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی شامل ۱۶۰ سوال و مدت زمان ۱۶۰ دقیقه است.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی از تعداد ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ داوطلب تعداد ۱۷۸ هزار و ۶۴۸ نفر معادل ۶۶ درصد داوطلبان زن و تعداد ۹۲ هزار و ۱۰۴ نفر معادل ۳۴ درصد داوطلبان مرد هستند.

به گزارش مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، در گروه های «علوم ریاضی و فنی» و «علوم انسانی»، در بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ در گروه های «هنر» و «زبان‌های خارجی» و در صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در گروه علوم تجربی در ۴۰۸ شهرستان، ۵۲۵ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت دو و نیم بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و دو بعدازظهر بسته خواهد شد.


منبع :

Menu