تعداد و زمان پاسخ دهی به سئوالات کنکور 1403 چقدر است؟

تعداد و زمان پاسخ دهی به سئوالات 5 گروه آزمایشی(گروه آزمایشی تجربی، علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و زبان‌های خارجی، نوبت دوم کنکور 1403 مشخص شد.

تعداد و زمان پاسخ دهی به سئوالات کنکور 1403 چقدر است؟

تعداد و زمان پاسخ دهی به سئوالات ۵ گروه آزمایشی(گروه آزمایشی تجربی، علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و زبان های خارجی، نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد. 

به گزارش ایسنا، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲  تیر ماه یعنی فردا و پس فردا  در ۵ گروه آزمایشی تجربی، علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و زبان های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرغی برگزار می‌شود.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی  و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه برگزار می‌شود.

در نوبت دوم کنکور سراسری ۹۸۴ هزار ۲۱۴ داوطلب شرکت کرده است که زنان با ۶۷ درصد بیشترین شرکت کنندگان این آزمون هستند.

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود. همزمان با این موضوع به داوطلبانی که در دو نوبت کنکور ۱۴۰۳ و یا چهار نوبت کنکورهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شرکت کرده اند در گروه‌های آزمایشی مختلف شرکت کرده باشند، اجازه داده می‌شود گروه آزمایشی اصلی خود را انتخاب کنند.اگر کسی انتخاب نکند آخرین نوبت برگزاری آزمونی که در آن شرکت کرده است ملاک عمل قرار می‌گیرد.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به تفکیک گروه‌های آزمایشی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ به شرح زیر است. در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه که شامل ۱۰۵ سوال و ۱۴۵ دقیقه زمان اختصاص داده شده است.

در گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه شامل ۱۵۵ سوال با ۱۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی تهیه شده و دفترچه شماره چهار ویژه بهیاری شامل ۳۰ سوال با ۲۰ دقیقه زمان است. در گروه آزمایشی علوم انسانی دو دفترچه با ۱۶۰ سوال و ۱۶۰ دقیقه زمان تهیه شده است دفترچه شماره دو ویژه دیپلم‌های علوم و معارف اسلامی با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.

در گروه آزمایشی هنر یک دفترچه با ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده است و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک دفترچه با ۷۰ سوال و ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی اختصاص داده شده است.

منبع :

Menu