گفت و گو با ستایش یعقوبی ؛ عضو باشگاه پانصدتایی ها

نام و نام خانوادگی: پایه: یازدهم تجربی نام شهر و استان: هرسین- کرمانشاه شغل و تحصیلات مادر: خانه دار- دهم دبیرستان شغل و تحصیلات پدر: آزاد- پنجم ابتدایی میانگین تراز: 6200 معدل: 19.86 سال

گفت و گو با ستایش یعقوبی ؛ عضو باشگاه پانصدتایی ها

نام و نام خانوادگی: ستایش یعقوبی

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان:هرسین- کرمانشاه

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار- دهم دبیرستان

شغل و تحصیلات پدر: آزاد- پنجم ابتدایی

میانگین تراز: 6200

معدل: ۱۹.۸۶

سال‌های حضور در کانون: 4 سال

مصاحبه‌گر :  زهرا رفیعی


هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

 هدف من تست زنی با سرعت بالا، آشنایی با نحوه تست زدن و موفقیت در کنکور است.


    شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

 در واقع کیفیت درس خواندن بسیار مهم تر از ساعات درس خواندن است. من سعی می کنم با کیفیت و مفهمومی درس بخوانم تا سر جلسه آزمون و کنکور مباحث را فراموش نکنم. به نظر من روش موفقم کیفیت درس خواندن خوب و همچنین سخت گیری دبیران بود.


    برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟ 

من می خواهم با شرکت در آزمون های تابستان هم دهم را جمع بندی کنم و هم برای پایه یازدهم آماده شوم و پایه یازدهم را با آمادگی کامل شروع و به پایان برسانم.


دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

 شرکت در آزمون های هدیه و مشابه پارسال برای تسلط بیشتر روی مباحث بود و با شرکت در آزمون های هدفگذاری به صورت تک درس کار می کردم و تلاش می کردم تا قبل از آزمون اصلی آمادگی بیشتری داشته باشم.


از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

 بعضی وقت ها هم خسته و هم ناراحت می شدم به خاطر اینکه فکر می کردم نتیجه دلخواهم را نگرفته ام اما بعد از تحلیل آزمون ها وقتی ضعف هایم را می دیدم و در آزمون های بعدی برطرف می کردم و این کار باعث می شد که پیشرفت کنم و نتیجه بهتری بگیرم.


    پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 

مهم ترین عامل موفقیت و بهتر شدن تراز من پیوستگی و شرکت در آزمون ها بود. من هر وقت آزمونی را می دادم بعد از تحلیل آن برای آزمون های بعدی ام برنامه ریزی می کردم و تمام تلاشم را برای بهتر شدن ترازم می کردم.


    شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

 قطعا تستی و تشریحی خواندن متفاوت است. در آزمون های کانون بیشتر تستی کار می کردم ولی برای مدرسه تشریحی می خواندم. اگر حداکثر استفاده را می بردم حتما تاثیر بهتری می گرفتم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله من با توجه به برنامه راهبردی یک برنامه دو هفته ای ترسیم می کردم که در هفته اول بیشتر به خواندن و هفته دوم به مرور و تست زنی. بیشتر به این صورت بود و گاهی اتفاقات خوب و بدی رخ می داد که باعث عقب ماندن می شد ولی سعی بر آن بود که در بودجه بندی هفته های بعدی آن را اصلاح کنم.


نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

درس های زیست و شیمی. ابتدا به صورت روخوانی آنها را می خواندم سپس از هر مبحث سوالات تشریحی کار می کردم و بعد از آن تست و مرور.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 بله- به دانش آموزان کانونی و غیر کانونی پیشنهاد می کنم که از دفتر برنامه ریزی استفاده کنند. جالب است ولی می شود به این دفتر به عنوان یک یار تمرینی نگاه کنیم. به گونه ای که شما در این نوع برنامه ریزی هر روز سعی می کنید از دیروز خود بهتر باشید، این جاست که باعث پیشرفت روزافزون خود می شوید.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 ابتدا سوالات را بر اساس نوع سوالات زده و نزده و غلط و صحیح طبقه بندی می کنم و بعد با استفاده از ویدئو های تحلیل در سایت کانون تحلیل را شروع می کنم و نکات به دست آمده را در دفتر نکته و تست خود یادداشت می کنم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 من واقعا از پدر و مادرم که زحمت های زیادی برای من کشیده اند تشکر می کنم مخصوصا در ایام امتحانات نهایی برای اینکه آرامش من بهم نخورد و از خیلی چیزها گذشته و حس آرامش و امنیت را برای من رقم زدند.


در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟ 

هر دو برای من مهم و دارای اهمیت هستند و می خواهم که دهم را برای کنکور کامل جمع بندی و مرور کنم و برای پایه یازدهم آماده شده و با آمادگی بیشتر آن را شروع و به پایان برسانم.


آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

 بله من در طول هفته به سایت کانون مراجعه می کنم و همچنین از سایت کانون برای وقتی که امتحانات مدرسه شروع می شود از نمونه سوالات بسیار خوب آن استفاده می کنم و برای تحلیل آزمون خود از کارنامه اشتباهات استفاده می کنم.


کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

قسمت کارنامه اشتباهات زیرا در هنگام تحلیل آزمون ها با مراجعه به آن قسمت می توانم اشتباهات خود را بررسی و در آزمون های بعدی آن را تکرار نکنم.

Menu