گفتگو با آترین مهریان، قهرمان پیوستگی پایه هشتم از قزوین

نام و نام خانوادگی: آترین مهریان پایه: هشتم نام شهر و استان: قزوین معدل : 19.5 سال‌های حضور در کانون: 1 سال چند آزمون شرکت کرده است : 28 آزمون

گفتگو با آترین مهریان، قهرمان پیوستگی پایه هشتم از قزوین

نام و نام خانوادگی: آترین مهریان 

پایه: هشتم

نام شهر و استان: قزوین

معدل : 19.5

سال‌های حضور در کانون: 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 28 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس ،دبیر زیست شناسی

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس، دبیر ادبیات


مصاحبه‌گر : نگین صفوی

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

هدفم از شرکت در این آزمون ها بهبود روند درسی و ارتقای معدل مدرسه و آمادگی برای پایه های متوسطه دوم و آزمون کنکور می باشد.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟  
  2. هدفم از شرکت در این آزمون ها مطمئن شدن از یادگیری دروس سال گذشته می‌باشد. زیرا تمام دروس متوسطه اول به هم پیوسته هستند و برای رسیدن به نتیجه بهتر و اطمینان از سطح یادگیری دروس قبلی لازم است.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟
  2. خیر، چرا که شرکت در این آزمون ها باعث بالا رفتن نمره معدلم و یادگیری بهتر در کلاس های درسی شد از این رو باعث پیشرفتم در دروس شد.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 
  2. اینکه هر آزمون با مطالعه کامل یا مطالعه کم بدون غیبت شرکت کنم، باعث شد با انواع سوالات و چگونگی مطالعه دروس مختلف آشنا شوم و در روند تحصیلی ام سرعت و پیشرفت بیشتری داشته باشم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 
  2. با شرکت در آزمون ها هر درس را قبل از تدریس معلم پیش خوانی می کنم و همین باعث یادگیری سریع تر و بهتر دروس مختلف می شود و در ایام امتحانات با تحلیل آزمون ها و مرور دروس روند بهتری خواهم داشت.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟
  2. بعد از هر آزمون و تحلیل آن ، هم زمان با خواندن و مطالعه کتب درسی ، کتاب های آبی و سه سطحی را هم مطالعه کرده و تست می زنم و ساعت مطالعه هر درس را یادداشت کرده تا در مطالعه بعدی سریع تر عمل کنم .

  

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟
  2. قبلا ریاضی نقطه ضعفم بود، اما با مطالعه زیاد، جزوه نویسی ،تست زدن این درس باعث پیشرفت زیاد من در این درس شد با اینکه سوالات آزمون سخت هستن  اما روش مطالعه درست باعث پیشرفت من شد.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ 
  2. دفتر برنامه ریزی کمک می کند تا مدت زمان مطالعه هر درس را بسنجم و هر بار سرعت مطالعه آن دروس را بیشتر کنم تا زمان اضافی برای تست زدن یا حل نمونه سوالات داشته باشم .

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 
  2. اول سوالاتی که درست زده ام کاملا چک می کنم تا نقاط قوتم را بسنجم و بعد سوالاتی که نزده ام آنها را یادداشت می کنم و در مورد جواب آنها دوباره فکر و آنها را تحلیل می کنم و در آخر سوالاتی که اشتباه زده ام تمام آن ها را یادداشت می کنم و دلیل غلط زدن آن ها را می بابم و روش درست رسیدن به جواب را پیدا می کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 
  2. چون مادر من دبیر هستند و با چگونگی خواندن دروس و برنامه ریزی درست برای مدرسه آشنا هستند باعث پیشرفت در روند تحصیلی من مخصوصا در محیط مدرسه شدند.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ 
  2. در واقع سال گذشته هنوز آزمون ها قلمچی را شروع نکرده بودم و در واقع سال گذشته روند پیشرفتم در دروس کند بود اما در آن زمان هم با مطالعه کتب دروس و حل نمونه سوالات مختلف نتیجه مورد قبولی دریافت کردم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ 
  2. مطالعه کتاب های آبی همراه با کتب درسی و مرور تمام تست ها. زیرا باعث آشنایی با انواع سوالات می شود و همچنین مطالعه جزوه هایی که در مدرسه تهیه کرده ام.

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 
  2. بله از کتاب سوالات پرتکرار برای امتحان های مختلفی استفاده می کنم و نتیجه خوبی دریافت می کنم.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟  
  2. تصمیم دارم در کنار تفریح و استراحت، آشنایی با دروس سال آینده و مطالعه آن ها  داشته باشم در این صورت می توانم نتیجه خیلی بهتری حتی نسبت به امسال داشته باشم.


Menu