دانش آموز برتر: گفتگو با معین صحافیان پایه دوازدهم انسانی

گفتگو با معین صحافیان پایه دوازدهم انسانی دانش آموز برتر

دانش آموز برتر: گفتگو با معین صحافیان پایه دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی  : معین صحافیان

مقطع و رشته : دانش آموز پایه دوازدهم رشته انسانی                                                                                

نام شهر و استان : مشهد مقدس استان خراسان رضوی 

میانگین تراز : 6312

سال‌های حضور در کانون : 2 سال 

چند آزمون شرکت کرده است : 19 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی 

شغل و تحصیلات پدر: فرهنگی 

مصاحبه گر: علی اکرامی

 




  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 بله-  یکبار به علت بیماری و دلیل اورژانسی ، موفق به شرکت در آزمون ها نشدم. که بلافاصله بعد حل مشکل، آزمون را تحلیل کردم. 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به من کمک کرد تا بتوانم بهتر برای هدفم که رسیدن به دانشگاه فرهنگیان است برنامه ریزی کنم و همچنین به آن متعهد و وفادار بمانم و با استقامت در این راه تلاش کنم. 

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله- در آزمون های هدف گذاری شرکت می‌کنم.  دلیل شرکتم در آزمون های هدفگذاری این بود که بتوانم برای آزمون کانون که هفته بعد آن برگزار می‌شد ، آمادگی بهتری داشته باشم و مسیر روشن تری برای خود معلوم سازم و فایده ای که برای من داشت این بود که با آمادگی و امیدواری بیشتری در آزمون اصلی حاضر می‌شدم و نتایج خوبی کسب می‌کردم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چه بود؟

بله- در آزمون های مشابه پارسال شرکت می‌کنم.  زیرا می‌توانستم با استفاده از آنها ، تست ها و نکات بیشتری را بی‌اموزم و با سبک و سیاق آزمون ها بهتر آشنا شوم و ببینم که در سال های گذشته به چه صورتی سوال طرح می‌شده است و از این طریق آمادگی نسبتا خوبی برای آزمون اصلی ایجاد کنم .

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

دارای تاثیر بسیار مثبتی بر وضعیت تحصیلی بنده بودند و مشاهده می کردم که از سایر همکلاسی های خود که کانونی نبودند  و بعضا چندان جدی به درس نمی‌پرداختند ، در آزمون های مستمر و نوبت اول و دوم بسیار موفق تر عمل می‌کردم و بر تمام درس هایی که معلم ها از آن ها امتحان می‌گرفتند ، به واسطه آزمون های کانون تسلط می‌یافتم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

من همواره بر آن بوده ام تا تا جایی که ممکن است از برنامه راهبردی استفاده کنم و برنامه مطالعاتی خود را مطابق آن تنظیم کنم اما مواقعی پیش می‌آمد که مجبور بودم برنامه ام را کمی تغییر دهم . تلاش می‌کردم تا درس های مهم تر را در یک هفته بخوانم و درس های سبک تر را در هفته دیگر . برنامه مدرسه در اغلب مواقع هماهنگ با آزمون ها بود و در مواقعی که درس ها به بودجه بندی آزمون نمی‌رسید ، خودم با تلاش بیشتر آن درس ها را جلو جلو مطالعه می‌کردم . 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

عمده نقاط قوت بنده در درس هایی مانند جامعه شناسی ، روان شناسی ، و یا تاریخ و جغرافی هستند . برای مطالعه این درس ها ، پیشنهاد می‌کنم ابتدا از روش تند خوانی استفاده شود تا درک کلی‌ای از محتوای هر درس به دست آید و سپس از روش خلاصه نویسی استفاده بشود تا مطالب در ذهن تثبیت شود و در آخر تست های آموزشی از کتابهای کمک درسی مختلف کار شود تا آمادگی کامل برای این درس ها ایجاد شود . 


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند ؟

بله- دفتر برنامه ریزی دارم.  بنده از دفتر برنامه ریزی که توسط کانون در اختیار بنده قرار داده شده استفاده می‌کنم . استفاده از آن به من کمک بسیاری کرده تا پیشرفت خود را در طول سال تحصیلی کنترل کنم و نقاط ضعف و نقایص درسی خود را برطرف کنم .


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

من همیشه یکی از بزرگترین ضعف هایم در آزمون ها ، مدیریت زمان بوده است . اما همواره تلاش کردم که از تکنیک های مدیریت زمان استفاده کنم تا این نقص را برطرف کنم و می‌توانم بگویم تا حدود زیادی در این امر موفق بوده‌ام.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون ، مهم ترین بخش آزمون دادن است و اساساً آزمون دادن بدون تحلیل کردن _ به قول معروف _ آب در هاون کوبیدن است . من بعد از بازگشت از جلسه هر آزمون بعد از استراحتی کوتاه ، بلافاصله به سراغ تحلیل کردن آن می‌رفتم و پس از مطالعه دوباره و دقیق سوالات و مشخص کردن جواب های غلط و نزده ، در دفتر خود آموز ، نکات مهم آن سوالاتی را که یاد نگرفته بودم و یا تسلطی روی آنها نداشتم را یادداشت می‌کردم و یاد می‌گرفتم . 

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر من همواره نه تنها در طول این سه سال به غایت طاقت فرسا و عذاب آور ، بلکه در تمام مراحل زندگی بنده، یار و همدم صمیمی بنده بودند و با درک کامل از شرایط من ، تمام تلاش خود را می‌کردند تا در حد توان خود به من کمک کنند تا راحت تر از پس مشکلات بر آیم و از آنها گذر کنم .


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟                                                                             همانطور که می‌دانید ، مهم ترین و اصلی ترین منبع برای امتحانات نهایی ، کتاب درسی می‌باشد . لذا باید به طور دقیق و کامل ، ریز به ریز جزئیات آن مطالعه شود . من هم با توجه به این نکته ، اصل را بر کتاب درسی خواهم گذاشت و در انتها از نمونه سوالات نهایی موجود در وبسایت کانون استفاده می‌کنم .

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله قطعا از کتاب های کانون استفاده خواهم کرد و از نمونه سوالات آن ها بهره خواهم برد . بدین صورت که برای هر امتحان نهایی ، ابتدا هر صفحه از کتاب درسی مطالعه می‌شود و سپس برای تحکیم مطالب ، از نمونه سوالات تشریحی و انواع دیگری از سوالات که در امتحانات مطرح می‌شوند ، استفاده می‌کنم تا بر محتوای کتاب درسی مسلط شوم.

Menu