گفت و گو با غزاله میوه قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

از مهمترین راههای موفقیت برای یک دانش آموز این است که با برنامه آزمون‌ها همراه شود

گفت و گو با غزاله میوه قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی:غزاله میوه

مقطع و رشته:یازدهم تجربی

نام شهر و استان:اراک –استان مرکزی

میانگین تراز:5600

سال‌های حضور در کانون:ا سال(یازدهم)

چند آزمون شرکت کرده است:70 مرحله

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-لیسانس

شغل و تحصیلات پدر:آزاد-لیسانس

مصاحبه‌گر : نفیسه مقیاسیان

 

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

از مهمترین تصمیمات من این است که از روش بازیابی  بیشتر استفاده می کنم اول تست حل می کنم و بعد قسمت هایی که متوجه نشده ام را از کتاب درسی مطالعه می کنم و نکات آن ها را در دفتر جمع بندی خود یادداشت کنم تا برای جمع بندی آن ها را مرور کنم .در دی ماه و بهمن و اسفند تمرکز خود را فقط برای تست حل کردن گذاشتم از فروردین ماه دروس یازدهم را فقط تشریحی مطالعه می کنم تا برای امتحانات نهای نمره کامل را بدست بیاورم.

 

با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

از کتاب های پرتکرار برای امتحانات با توجه به نزدیک شدن به امتحانات شبه نهایی استفاده کردم و از کتاب های سه سطحی برای آزمون ها استفاده کردم.

 

سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

سال گذشته داوطلب کانون نبودم.

  

آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

سال گذشته داوطلب کانون نبودم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر , حتی اگر برای یک درس هم آماده باشم در آزمون  شرکت می کنم تا میزان آمادگی خود را برای آن درس بسنجم  و یکی از اهداف  من برای شرکت در آزمون ها این است که  قهرمان پیوستگی باشم .

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

از مهمترین راههای موفقیت برای یک دانش آموز این است که با برنامه آزمون ها همراه شود  این کار به پیشرفت درسی در مدرسه کمک می کند با تحلیل آزمون ها متوجه اشتباهاتم در هر مبحث می شوم و بر روی اشتباهاتم  تمرکز می کنم تا آن ها را برطرف کنم و در آزمون های بعدی آن ها را تکرار نکنم .جهت دهی به برنامه ریزی و آزمون ها چون هر چند بار  یک ایستگاه جبرانی داشت در صورتی که نتیجه مطلوبی در یک آزمون کسب نمی‌کردم در ایستگاه جبرانی سعی می‌کردم به نتیجه دلخواهم برسم.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود .

بله با شرکت در این آزمون ها میزان آمادگی و کیفیت درس خواندن خود را در هفته اول می سنجیدم تا بتوانم در هفته دوم برنامه ریزی دقیق تری برای آزمون اصلی داشته باشم.


 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله شرکت در این آزمون ها هم باعث می شود مطالبی که در طول هفته خوانده ام برایم مرور شود و هم اینکه با سوالات بیشتری آشنا می شوم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟  

چون سطح آزمون های کانون  بالا است و من هرروز برای گرفتن نتیجه ی خوب در این آزمون ها تلاش می کنم و تست زیادی کار می کنم معمولا هر سوالی که در امتحانات مدرسه می بینم برایم آشنا است و مشابه آن ها را از قبل در آزمون های کانون یا کتاب های تستی ام دیده ام.

  

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله مطابق برنامه راهبردی برنامه ریزی می کنم، مقداری از زمان مطالعه روزانه ام را به مرور درس های مدرسه و باقی زمانم را به تست زنی و مطالعه برای آزمون ها اختصاص می دهم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

در درس های تخصصی فیزیک وریاضی نقطه ی قوت من است، اول درسنامه کتاب را مطالعه می کنم و بعد تست می زنم، به نظرم تنها راه پیشرفت تست زنی مداوم و زیاد است، چون با انواع سوالات آشنا می شوم و هم اینکه مطالب برایم مرور می شود. در طی دوهفته تقریبا 300 تا تست برای درس فیزیک  و ریاضی کار می کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 بله دفتر برنامه ریزی دارم،  دفتر برنامه ریزی ابتدا باعث منظم شدن کارها می شود و می توانم به همه ی برنامه هایم  برسم و همین طور سرعت انجام کارهایم بالا می رود ، علاوه بر این  کمک می کند تا همه درس ها را به اندازه مناسب و متناسب با اهمیت آن ها مطالعه کنم. 

 

 تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

 بله از تکنیک ضربدر و منها استفاده می کنم. با استفاده از این تکنیک توانستم میزان پاسخگویی غلط به سوالات تستی را کاهش دهم.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ 

دردرس زیست شناسی وفیزیک ازکتاب آبی و سه سطحی  استفاده کردم کتاب آبی تقریبا سطح متوسط رو به بالایی دارد و برای اولین بار که مطلب را مطالعه می‌کردم مناسب بود و انگیزه ام را برای ادامه دادن حفظ می‌کرد ولی سه سطحی همیشه به عنوان منبع آخر من بود و سطح دشواتر را همیشه به عنوان  تیر خلاص هر فصل می‌دانستم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

همان روز جمعه بعد از اینکه نتیجه آزمون آمد، ابتدا سوالاتی که اشتباه جواب دادم را یک بار دیگر خودم حل می کنم تا به جواب درست برسم و بعد با پاسخنامه راه حلم را مقایسه می کنم . سر جلسه آزمون هم سوالاتی که حل آن ها برایم سخت بوده اند را علامت می زنم که زمان تحلیل آزمون راه حل های دیگر را هم برای این سوالات امتحان کنم و متوجه شوم می توانم به راه حل ساده تری برای سوال ها برسم یا خیر.من یک دفتر خودآموز دارم که تمام نکاتی که از تحلیل آزمون ها یاد می گیرم را در آن یادداشت می کنم و قبل از هر آزمون و امتحان مدرسه آن ها را مرور می کنم. همچنین سعی می کنم از بخشی که در آزمون نتوانستم به سوالاتش پاسخ صحیح بدهم چند نمونه سوال بیشتر حل کنم تا آن قسمت را خوب یاد بگیرم... 

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

 از کلاسور ارزیابی و کارنامه اشتباهات متداول استفاده می کنم تا بتوانم نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

پدر و مادرم حامی من در تمام مراحل زندگی هستند و بسیار پیگیر نتایج آزمونها در روز جمعه هستند و حتی اگر نتیجه آزمونم روز جمعه خوب نشود بسیار به من آرامش می دهند.

  

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟

اولین ترازم 5100 بودو درحال حاضر 5900 می باشدکم کم با برنامه ریزی توانستم به پیشرفت لازم برسم من هم با پیوستگی در آزمون ها سعی می کردم آمادگی خودم را حفظ کنم و از شرایط ایده آل درسی خودم دور نشوم‌.من از تابستان  سال یازدهم در آزمون ها شرکت کرده ام  و  آزمون ها  را تحلیل می کردم . تحلیل باعث پیشرفت من در آزمونها شده است بعد از  هر آزمون تحلیل می کردمو نکات سوالات را یادداشت می کنم تا برای آزمون بعدی از آن ها استفاده کنم .

 

 

Menu