گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ ملیکا بیات پایه ششم از ماهدشت

گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ ملیکا بیات پایه ششم از ماهدشت-

گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ ملیکا بیات پایه ششم از ماهدشت


نام و نام خانوادگی : ملیکا بیات

پایه : ششم

نام شهر و استان : ماهدشت ، البرز

میانگین تراز : 6500

سال‌های حضور در کانون : 1 سال

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر :  آزاد ، دیپلم

 

مصاحبه‌گر : مریم اسلامی


  1. برنامه شما برای امتحانات نوبت اول و دوم چه بود؟

اولویت من در نیمسال اول و دوم مطالعه کتاب های درسی‌ام بود و تمام سعی خود را می‌کردم که در امتحانات بهترین نمره را کسب کنم.


  1. در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده کردید؟ 

اولویت من کتاب های درسی‌ام بود. کتاب های پرتکرار هم کتاب‌های مفیدی می‌باشد.


  1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده کردید؟

بله، از آنجایی که سطح سوالات قراره داده شده مرتبط با هر دروس و پایه در سایت کانون بسیار خوب و عالی هست پیشنهاد می‌کنم که سایر دانش آموزان هم از این نمونه سوالات استفاده کنن چون واقعا کمک می‌کند.


  1. تصمیمات شما برای سال آینده چیست؟

من امسال با کانون قلم‌چی آشنا شدم و وضع تحصیل من بهتر شده بود و با اینکه دانش آموز باهوشی بودم  آزمون و سایت کانون به من کمک کرد تا نمره‌ی بهتری دریافت کنم.


  1. روش شما برای جمع بندی دروس چه بود؟

روش من اینگونه بود که ابتدا کتاب های درسی‌ام را می‌خواندم و بعد از اینکه از نظر خودم تماس درس‌ها را یاد گرفتم به سراغ تست زدن می‌رفتم و خود را می‌سنجیدم و آن قسمت هایی را اشتباه نوشته بودم چند بار دیگر مرور می‌کردم و اینگونه نمرات بالایی کسب می‌کردم.


گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ ملیکا بیات پایه ششم از ماهدشت 

  1. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کردید؟

من با خواندن درس مطابق برنامه‌ی راهبردی به خود کمک می‌کردم که در امتحانات نمره خوبی کسب کنم اما این کافی نبود و باید کتاب های درسی را نیز مرور می‌کردم. من بیشتر قبل از شب امتحان این کار را می‌کردم یعنی اگر دوشنبه امتحان داشتیم شنبه کتاب های درسی‌ام را مرور می‌کردم.


  1.  آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ 

من تنها یک جلسه از آزمون‌هایم را غیبت داشتم و چون بیمار بودم نتوانستم شرکت کنم.

  1.  پیوستگی در آزمون‌ها باعث پیشرفت من شد، چون با تکرار آزمون‌ها و تمرین من با سوالات و نحوه برگزاری آزمون ها آشنا می‌شدم و این باعث می‌شد تا با گذراندن زمان تجربه و شناخت من از آزمون ها افزایش یابد و اینگونه پیوستگی در آزمون‌ها توانست باعث پیشرفت من بشود.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

وقتی که من به آموزشگاه می‌آیم و تست می‌زنم مانند این است که در حال امتحان دادن در مدرسه هستم و با امتحان دادن خود را می‌سنجم و اگر قسمتی را اشتباه حل کرده بودم سعی می‌کنم آن قسمت را دوباره مرور کنم تا یاد بگیرم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟

تقریبا بله خب برنامه ریزی اصولی دارد که شاید  برخی آن اصول‌ها را ندانند حتی من هم در ابتدا نمی‌دانستم که چگونه باید برنامه‌ریزی کنم و برنامه‌ریزی‌هایم اصولی نبود و طوری بود که نمی‌توانستم به آن عمل کنم اما بعدها یاد گرفتم که چگونه باید برنامه‌ریزی کنم .

خب من ابتدا به این فکر می‌کنم که آیا می‌توانم کارهایی را که در ذهن خود دارم عملی کنم یا خیر اگر جواب بله بود برنامه‌ام را می‌نویسم و سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد دقیقا عین آن پیش بروم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس‌ها هستند؟

ریاضی؛ تنها نقطه قوت من ریاضی بود و من حتی بدون اینکه ریاضی را بخوانم بلد بودم روش من این بود که سریع کلاس خیلی خوب گوش می‌دادم و البته تشکر می‌کنم از معلم عزیزم (آقای ملا محمدی) که دروس را خیلی خوب به ما توضیح می‌دادند.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

سوالاتی را که اشتباه نوشته‌ام دوباره در دفتر خود می‌نویسم و حل می‌کنم تا یاد بگیرم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر من خیلی به من کمک کردند آنها من وقتی ناامید می‌شدم امید را به من باز می‌گرداندند و آنها تمام تلاش‌شان را کردند که به آرزوهایم برسم من از آنها تشکر می‌کنم و تمام سعی خود را می‌کنم تا باعث افتخار آنها باشم.

آنها نتایج تمام آزمون‌های من را می‌بینند راستش تا به حال افت نداشته‌ام و می‌دانم اگر افت کنم خودم و پدر و مادرم ناراحت میشویم و تمام سعی خود را می‌کنم که افت نداشته باشم.


  1. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟

بله، تقریباً تمام قسمت‌هایش را دوست دارم و برای من جالب است.


Menu