گفت وگو با اهورا کمانگرپور؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

پیوستگی در آزمون‌ها باعث شد که به طور هدفمند درس بخوانم و ایرادات خود را بشناسم و برای رفع آن‌ها تلاش کنم .

گفت وگو با اهورا کمانگرپور؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: اهورا کمانگر پور 

مقطع و رشته: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: سنندج -کردستان 

میانگین تراز: 6990 

مصاحبه‌گر : راشد امانی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق دوستان و معلمان مدرسه با کانون آشنا شدم -از اقوام در آزمون ها شرکت می کردند و به نتیجه مطلوب رسیدند . 


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

به مدت یکسال از سال یازدهم دانش آموز کانون هستم . 


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

در مجموع در 19آزمون شرکت کرده ام .


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

با شرکت در آزمون های کانون در مطالعه ام به نظر مشخصی رسیدم و می توانم در بازه زمانی منظم عملکرد خودم را بسنجم .


شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟ 

من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم.  من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث شد که به طور هدفمند درس بخوانم و ایرادات خود را بشناسم و برای رفع آن ها تلاش کنم . 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله با توجه به بودجه بندی هر آزمون درس ها را تمام می کردم و در روز های نزدیک به آزمون سوالات آزمون را هم حل می کنم .


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

بر روی سوالات غلط و نزده دقت بیشتری می گذارم اما در دروسی مانند زیست و شیمی سوالات درست را بررسی  می کنم . 

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله به خود یادآوری می کنم که این افت امری طبیعی است و سعی می کردم کارهایی که انجام داده بودم را در آزمونن بعدی انجام ندهم . خانواده هم تحت تاثیر قرار گرفتند اما سعی کردند به من روحیه بدهند.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله در درس زیست -برای تقویت آن سعی کردم که سوالات آزمون های بیشتر و متنوع تری را حل کنم تا با ایده های مختلف آشنا شوم 

 

 کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

نقش برنامه ای و سنجشی -برنامه راهبردی هدف های کوتااه مدت من را مشخص کرد و هر دو هفته تلاش های خود را می سنجیدم .

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله در صورت افت دباره دلیل آن با هم صحبت می کنیم و به من انگیزه جبران آن را می دهند .


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

دربیشتر آزمون ها ی طول سال از روش استراتژی بازگشت استفاده می کردم . 

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

واقع بینی و داشتن انتظاراتی از خودم که توان برآورده کردن آن ها راداشته باشم . 

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله در مورد سوالات مختلف آزمون یا کتاب ها باهم صحبت می کنیم و به کمک هم رفع اشکال می کنیم وضعیت درسی آنها عالی است . 


آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

بله از آقای انوری و آقای سعیدی دبیر زیست وفیزیک تشکر می کنم زیرا دید جدیدی به من در این درس ها دادند و باعث پیشرفت من شدند . 

Menu