نام و نام خانوادگی: محمد مهدی عسکری
مقطع و رشته: یازدهم تجربی
نام شهر و استان: سنندج-کردستان
میانگین تراز: 6500
مصاحبهگر : راشد امانی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
از طریق تعدادی از دوستان مدرسه که در کانون عضو بودن آشنا شدم -بله خواهرم عضو کانون بود .
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
به مدت 2سال از کلاس دهم تا کنون دانش آموز کانون هستم .
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
نظم در مطالعات دروس . کسب نمره ی بهتر در امتحانات مدرسه از دستاوردهای من بود .
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم. من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
بله با توجه به تاثیر امتحانات نهایی در قبولی کنکور در 2آزمون غیبت داشتم .
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
با توجه به اینکه برنامه راهبردی طبق یک برنامه کلی پیش می رود و تطبیق دادن خود با آن باعث استمرار در مطالعه و جلوگیری از انباشته شدن مطالبمی شود تاثیر بسزایی در پیشرفت من می شود .
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
بله. برای آگاهی از شرایط مطالعاتی ام در آزمون هدف گذاری شرکت می کنم .
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله. به دلیل تشابه آزمون های مشابه و آشنایی با سوالات آزمون اصلی در جلسه و باعث افزایش تراز من در آزمون ها می شد .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله اگر در درسی ضعف مطالعاتی داشته باشم روی مفاهیم دروس متمرکز می شدم و اگر درسی نقطه قوت من محسوب می شد تعداد بالایی تست کار می کردم .
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
در نوبت اول سعی می کردم با دوباره خوانی در درس ها ل آمادگی کافی را به دست بیاورم و در نوبت دوم برای مرور درس ها از روش بازیابی استفاده می کردم .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
ابتدا سوالات غلط را تحلیل می کردم سپس نکات را به کتاب انتقال می دادم و همین شیوه رابرای سوالات نزده و درست استفاده می کنم .
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله با تغییر در شیوه درس خواندن و پیدا کردن دلیل افت و تلاش برای برطرف کردن آن و حفظ انگیزه برای هدفی که مشخص کرده ام .
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله در درس ریاضی برای فهم مفاهیم درسی از ویدیو های آموزشی استفاده می کردم و با تست از منابع مختللف برای ارتقا آن کمک می گرفتم .
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
نقش برنامه ای به جهت تنظیم برنامه مطالعاتی با آن برای من پر رنگ بود .
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله در بعضی مواقع با توجه به افت تراز دلایلی که ممکن است نقشی در این افت داشته باشند را به من یادآوری می کنند .
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله باعث آگاهی من از چگونگی مطالعاتم می شود .
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
از روش ضربدر و منها و استراتژی بازگشت در شرایط مختلف با توجه به آمادگی خودم از آن ها استفاده می کنم .
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
برای استفاده از منابع مختلف با آن ها مشورت می کردم و وضعیت درسی آن ا تقریبا هم سطح یا بالاتر از من قرار دارند .
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
از معلمان دروس اختصاصی و معلم ادبیات که من را در یادگیری هر چه بیشتر دروس همذاهی می کردند نهایت تشکر دارم .