گفت‌وگو با محمدمهدی بازگیر سالاری قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

با تشخیص سوالات ساده توانستم که زمان بیشتری را برای پاسخ دادن به سوالات دشوار ذخیره کنم

گفت‌وگو با محمدمهدی بازگیر سالاری قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی : محمد مهدی بازگیر سالاری  

پایه : دوازدهم انسانی 

نام شهر و استان : قلعه گنج، کرمان

میانگین تراز :5623

سال‌های حضور در کانون : یک سال 

چند آزمون شرکت کرده است : 11 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر : کشاورز، ابتدایی

 

مصاحبه‌گر :مرضیه احمدی

 

  1. با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی گرفته‌اید؟
  2. ادامه‌ی تلاش برای موفقیت در کنکور آینده و تسلط بر دروسی که در کنکور اردیبهشت درصد پایین‌تری داشتم و برطرف کردن نقاط ضعف خودم با انجام بازیابی و کارکردن تست‌های استاندارد را در دستور کارم داشتم.

 

  1. برای امتحانات نهایی چه برنامه‌ای دارید؟
  2. ابتدا انجام بازیابی و استفاده از نمونه سوالات سایت کانون، بعد مطالعه‌ی دقیق و تسلط بر کتاب درسی و تمرکز روی مباحثی که مشکل دارم. سپس کار کردن حداقل دو نمونه سوال امتحانی نهایی برای تسلط بیشتر.

 

  1. چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه دارید؟
  2. مرور و تسلط بیشتر بر کتاب‌هایی که در درصد پایین‌تری داشتم مانند فلسفه و ریاضی با کار کردن تست‌های بیشتر و تبدیل یادگیری‌های ناقص به یادگیری کامل و برطرف کردن نقاط ضعف خودم.

 

  1. آیا توانستید در جلسه کنکور  سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟ 
  2. بله و با تشخیص سوالات ساده توانستم که زمان بیشتری را برای پاسخ دادن به سوالات دشوار ذخیره کنم و اول سوالاتی که بلد بودم را پاسخ دادم بعد سراغ وقت گیر‌ها رفتم که در مدیریت زمان به من کمک کرد.

 

  1. آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟
  2. بله با من با اجرای تکنیک ضربدر منفی توانستم که بر کنترل زمان و موقعیت کنکور مسلط شوم. در آزمون، کنار سوالاتی که بلد نبودم خط تیره گذاشتم و به آن‌ها دیگر فکر نکردم و سوالات وقت گیر را با علامت ضربدر مشخص کردم. در مدت زمانی که ذخیره کرده بودم به آن‌ها پرداختم و وقت را مدیریت کردم.

 

 اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید ، چه برنامه‌ای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردی‌بهشت اجرا می‌کنید؟

مرور کتاب‌هایی که درصد پایین‌تری داشتم و زدن بیشتر تست‌های آن‌ها و بازیابی بیشتر و اجرای دقیق برنامه‌ی جمع بندی همچنین سعی می‌کنم سر جلسه‌ی آزمون دقت بیشتری کنم و سوالات شک دار را نزنم.

 

آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت راتحلیل کردید؟

بله سوالات را تحلیل کردم و نقاط ضعف را شناسایی و تلاش می‌کنم  تا کنکور تیر ماه باکار کردن تست استاندارد و جدید و همچنین بازیابی بیشتر آن‌ها را برطرف کنم و نتیجه‌ی بهتری بگیرم.

 

شما برای دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

مرور سریع کتاب‌ها و مرور نکته برداری ها و خلاصه نویسی‌های که داشتم و سنجیدن خود با تست‌های استاندارد از کتاب‌های سه سطحی کانون.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با پیوستگی در آزمون‌ها توانستم که نقاط ضعف خود را شناسایی و با تست زدن با نحوه‌ی سوالات کنکور آشنا شدم و سعی کردم که نقاط ضعف خود را برطرف کنم . همچنین یادگیری‌های ناقص خودم را تبدیل به یادگیری کامل کنم و رشد تراز داشته باشم.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟ 

بله باعث آشنایی بیشتر با تست‌ها و سنجش خود قبل از آزمون اصلی شد. چون با شرکت در آزمون هدف گذاری می‌توانستم در هفته‌ی دوم برنامه ریزی بهتری داشته باشم و با شرکت در آزمون‌های مشابه پارسال و تحلیل آن باعث می‌شد تا در روز آزمون نتیجه‌ی بهتری بگیرم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.  

کارنامه‌ی اشتباهات، با آن می‌توانستم که اشتباهات خود را بشناسم و درس‌هایی را که بیشترین اشتباه در آن را داشتم را مرور کنم تا یادگیری ناقص خودم را تبدیل به یادگیری کامل نمایم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید.

بله در هفته‌ی اول کتاب‌ها را مطابق برنامه‌ریزی و برنامه‌ی راهبردی می‌خواندم و در هفته‌ی دوم بیشتر زمانم را برای تست و مرور صرف می‌کردم و سعی می کردم نقاط ضعف خودم را بر طرف کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله با استفاده از این دفتر، برنامه‌ریزی و پیش بینی ساعت مطالعه وثبت تصمیمات روزانه را انجام می‌دادم که باعث می‌شد ساعت مطالعه خودم را افزایش دهم و با این کار توانستم شیوه‌ی درس خواندن خود را منسجم و منظم کنم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

بله از کتاب‌های سه سطحی استفاده می‌کردم چرا که دارای سه سطح دشوار نسبتاً دشوار و دشوارتر بود، پله به پله باعث تسلط بر کتاب می‌شد.

 

بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت کدام بود؟ روش مطلعه این درس را توضیح دهید. 

درس علوم اجتماعی بود که روش مطالعه این درس ابتدا درس را دقیق می‌خواندم بعد با مثال عینی مطلب و تحلیل آن را بهتر یاد می‌گرفتم و یا با کار کردن تست‌های استاندارد، به ویژه استفاده از کتاب سه سطحی به تسلط رسیدم.


Menu