گفت و گو با هانا پیرمندی ؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : پایه : یازدهم تجربی نام شهر و استان: آذربایجان غربی، مهاباد سال‌های حضور در کانون: 2 سال تعداد کل آزمون‌ها : 35 مصاحبه گر: گلاویژ عبدالهی لطفا خودتان را معرفی

گفت و گو با هانا پیرمندی ؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی :  هانا پیرمندی

پایه :  یازدهم تجربی

نام شهر و استان: آذربایجان غربی، مهاباد 

سال های حضور در کانون: ۲ سال

تعداد کل آزمون ها : ۳۵ 

شغل و تحصیلات پدر : کارمند - کارشناسی ارشد روانشناسی

شغل و تحصیلات مادر : فوق دیپلم - خانه دار

مصاحبه گر: گلاویژ عبدالهی


از کدام منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟

من بیشتر از کتاب های آبی کانون استفاده می کنم که برای آشنایی با سبک سوالات و سلایق طراحان مختلف، مفید هستند.  کتاب های سه سطحی زیست و کتاب اول  كه حاوي سوالات و مطالب خوبی مي باشد و  برای من بسیار مفيد بودند و با مطالعه و حل تست هاي اين كتاب ها  توانستم مطالب را بهتر بفهمم و ارزيابي كنم و در آزمون ها در پاسخگويي به سوالات عملکرد بهتری داشته باشم  و در برخي از درس ها كه نقطه قوت من بودند، نيز از كتاب هاي سه سطحي استفاده كردم كه حاوي سوالات دشوار بود.

                              

نقاط قوت و ضعف خود را چگونه ارزیابی می کنید ؟

 نقاط قوت و ضعف من در آزمون های متعدد، متنوع و مختلف بوده است اما با توجه به رشته تحصیلی ام و علاقه شخصی خودم به دروس تخصصی زیست، ریاضی، فیزیک و شیمی تاحدودی موفق شده ام نسبت به سوالات آزمون ها و به چالش کشیدن خودم در مباحث تخصصی، بیشتر به مطالعه بپردازم و به همین دلیل در هر آزمون یکی از دروس قوی و دیگری نیاز به تلاش بیشتر به نسبت سایر دروس تغییر می کرد پس می توانم بگویم از همه دروس برای موفقیت خودم بهره می برم، اگر چه مطالعه عمقی دروس عمومی را نیز از جمله برنامه های موثر خود جهت رسیدن به موفقیت همیشه در نظر گرفته ام.


آيا از دفتر برنامه ريزي استفاده مي كنيد؟چرا ؟

 بلی استفاده می کنم. استفاده از دفتر برنامه ریزی باعث نظم دهی خاصی در درس و کارهایم می شود، ساعات مطالعه ام را در طي يك هفته بررسي مي كنم و توجه به نكات مثبت و منفي در هر هفته، گرفتن تصميم درست و نوشتن برنامه قابل اجرا براي براي هفته بعد از مزایای جالب استفاده از دفتر برنامه ریزی است که به من نیز كمك های شایانی نیز نموده است. 


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟

من مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندم. سعی می‌کردم هفته اول تمرکز روی مطالعه و تمرين تشريحي داشته باشم و هفته دوم تست بزنم و مرور داشته باشم .


آیا  تا تاکنون از روش بازیابی استفاده كرده ايد؟

بلی استفاده می نمایم، اين روش براي مدیریت زمان در دوران جمع بندي به ويژه در ايام نوروز به من كمك زيادي كرد كه با اين روش ابتدا خود را با زدن تست يا حل سوال ارزيابي و در مباحثي كه اشكال داشتم به كتاب و جزوه برمي گشتم و تمام مبحث را دوباره و با یک الگوی صحیح مطالعه نمودم. 


از نقش اولیای خود بگویید؟

پدر و مادرم نقش بسیار مهمي در موفقیت من دارند و هرگاه دچار ياس و ناميدي مي شوم، به من روحيه مي دهند و در مراحل شكست، هيچ گاه من را سرزنش نمي كنند و سعي مي كنند در اين مواقع همراه و دوست من باشند و همانند یک مربی کارآزموده به من راهنمايي و مشاوره می دهند.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کارنامه اصلی استفاده می کنم تا وضعیت خود را بسنجم. درصد ها را می توانم با قبل مقایسه کنم و در کنار آن تراز نیز مقایسه می شود که از تراز برای مقایسه تک تک درس ها و همه دروس با سایر دانش آموزان نیز استفاده می کنم. همچنین شناختن نقاط قوت و نقاط ضعف را از این کارنامه استفاده می کنم تا بتوانم آن ها را تغییر مثبت دهم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر  من حامی من هستند و تمام وقت خود را برای موفقیت من صرف می کنند و از وجودشان و زحماتی که برای من متحمل می شوند صمیمانه تشکر می کنم. همچنین از پشتیبان عزیزم خانم  عبدالهی و خانم حیدری که خیلی به من کمک کردند و امیدوارم قدردان زحمات این عزیزان باشم.


مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

به نظرم مهمترین دلیل که یک دانش آموز می‌تواند پیشرفت کند و روند خوب خود ادامه بدهد این است که حتما در آزمون آزمایشی بدون غیبت شرکت نماید و مهم تر از آن این است که حتما باید تحلیل آزمون داشته باشد تا بتواند آموخته هایش بسنجد و به اشتباهات خود نیز پی ببرد.

Menu