گفت و گو با عرشیا باغبان؛ قهرمان پیوستگی نهم از ارومیه

گفت و گو با عرشیا باغبان؛ قهرمان پیوستگی نهم از ارومیه--------

گفت و گو با عرشیا باغبان؛ قهرمان پیوستگی نهم از ارومیه

نام و نام خانوادگی: عرشیا باغبان

نام شهر و استان: آذربایجان غربی-ارومیه                                                                                                                                    

میانگین تراز: 5900

سال‌های حضور در کانون: 1سال 

تعداد آزمون ها: 17 آزمون

شغل مادر: خانه دار

شغل پدر: مهندس عمران

مصاحبه‌گر: استاد حمزه نیا

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ 

اولین تراز 4900 و آخرین تراز 6237 که با کمک برنامه ریزی های مشاور و مرور تست های زیاد بود.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟ 

مهم ترین دلیل پیشرفت من استمرار شرکت در آزمون ها و استفاده از برنامه راهبردی کانون و برنامه ریزی دقیقی بود که داشتم و نظم بهتری به کارهایم دادم و با برنامه راهبردی همگام تر شدم و شیوه مطالعات دروس و هماهنگی با مدرسه را بهتر یاد گرفتم و همچنین اصلاح روش های غلط خودم و تلاش زیاد و حدالامکان هوشمندانه و عدم ناامیدی نیز یکی از مهم ترین دلایل پیشرفتم بود.

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟ 

با استفاده از تابلوی نوروز این کار را انجام دادم ابتدا نقاط ضعف خود را در دروس نیم سال اول با استفاده از شناختی که از خودم داشتم و کارنامه هدفگذاری نوروز مشخص کردم و سپس برنامه ریزی مناسبی را انجام دادم و یکی از روش های من روش بازیابی بود چون حجم مطالب خیلی زیاد بود و من نمی توانستم کل مطالب را دوباره از صفر بخوانم.

 

  1. منابع شما برای دوران نوروز چیست؟

از کتاب نوروز و کتاب های سوالات پرتکرار و آبی و سوالات آزمون های کانون که مشکل داشتم و در کتاب خودآموز نوشته بودم استفاده کردم.

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟ 

در این دوران هر آنچه که از مطالب باقی مانده بود را طبقه بندی کردم مقداری از مطالب سنگین را که توان نتیجه گیری در آن را نداشتم حذف کردم و سعی کردم تسلط خود را بر آنچه که باقی مانده بود را افزایش بدهم.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد؟

از اواخر اردیبهشت ماه  آزمون های آزمایشی مختلف را به قصد آمادگی بیشتر، مدیریت زمان، آمادگی ذهنی برای برخورد با آزمونی که تمام مباحث در آن مورد سوال قرار می گیرد و همچنین فهمیدن نقاط ضعف و رفع اشکال آنها را حل می کردم و هر روز آزمون جامع را می زدم و به تحلیل و رفع اشکال آن ها و خواندن متن کتاب درسی به خصوص علوم می پرداختم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون علاوه بر اینکه موجب افزایش انگیزه من شد یک نیروی محرکی برای درس خواندن در روزهایی شد که حال و هوای درس خواندن نداشتم و همین امر باعث پیشرفت من شده است.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟ 

بله- از روش ضربدر منها و زمان های نقصانی در آزمون ها استفاده می کنم که در کنکور هم استفاده خواهم کرد و همچنین در ساعت اولیه مطالعه درسهای دشوار را تمرین میکنم و این مسئله باعث می شود استرسی برای درس های بعدی نداشته باشم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله- به نظرم سطح سوالات هدف گذاری پایین تر از آزمون اصلی بوده و با شرکت در این آزمون ها و افزایش تراز انگیزه ام بیشتر شده و استرس کمتری برای آزمون اصلی دارم و این باعث می شود من راحت تر بتوانم به سوالات اصلی جواب بدهم و از عملکرد خودم راضی باشم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

کارنامه اصلی: برای مشاهده درصدها و تراز و رتبه کشوری و سنجش خودم نسبت به رقبا کارنامه اشتباهات: این کارنامه خیلی برای تحلیل آزمون مناسب است زیرا سوال و پاسخ تشریحی اشتباهات را نمایش می دهد. کارنامه بازیابی: از این کارنامه در ایام امتحانات استفاده کردم زیرا تمامی سوالات را به صورت مبحثی و طبقه بندی شده نمایش می دهد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟ 

بله-برای هر آزمون جداگانه برنامه ریزی می کنم و تعداد صفحاتی که لازم است برای هر جلسه بخوانم و تعداد تست هایی که باید برای هر مبحث کار کنم را مشخص می کنم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

از روی دفترچه تمام سوالات را بررسی میکنم هم اشتباهات و هم نزده ها و حتی سوالات درست را هم یکبار دیگر مرور میکنم چون ممکن است در سوال نکته ای باشد که باعث یادگیری بهتر و بیشتر من شود .

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

در تمام سال تقریبا ثابت بوده نزدیک 80 درصد زمان من صرف تست زنی میشود زیرا در دروسی مانند ریاضی، علوم و ... موفقیت جز با تست بالا به دست نمی آید البته برای علوم و دروس حفظی کتاب درسی نیازمند توجه بسیار جدی است.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله-بهترین مشاور هر دانش آموز دفتر برنامه ریزی میباشد چون با نوشتن ساعت مطالعه و برنامه درسی پیشرفت و پسرفت خود را میتوانم کامل بسنجم و اگر کم و کاستی داشته باشم آن را جبران می کنم و ساعت مطالعه خود را بالا می برم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از کتاب های آبی استفاده میکنم چون این کتاب ها پیمانه ای است و تست های طبقه بندی شده برای هر گفتار دارد و در صورت انجام تست می توان نکات مهم را بیرون کشید. کتاب های پرتکرار قلم چی که شامل سوالات مهم و پرتکرار کشوری بود که هم در تست زنی و هم در سوالات تشریحی کمک کرد. کتاب های سه سطحی این کتاب ها بسیار عالی هستند و سوالات را با درصد پاسخ دهی و درجه سختی سوال به خوبی طبقه بندی کرده است.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟ 

در تابستان تمام دروس را با برنامه کانون مرور می کنم و در طول سال هم در پاییز سال تحصیلی دهم و در زمستان سال تحصیلی یازدهم را مرور می کنم مطالعه این دروس در طول سال خودشان به شدت من کمک می کند و مشکل چندانی در مرور آنها نخواهم داشت.


  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

من برای نیمسال دوم سه موضوع مهم و کلی را مورد توجه قرار می دهم: 

1)تعیین نقاط ضعف و قوت 

2)مهندسی منابع و روش های مطالعه

3)هدفگذاری

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

هر دو کنکور دارای اهمیت هستند و با پیروی از برنامه راهبردی و برنامه ریزی در ابتدا به کنکور اردیبهشت و سپس با توجه به اینکه با سوالات و سطح انها اشنا میشوم به کنکور بعدی آماده خواهم شد.

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟

پیشروی عادی به دلیل داشتن تایم کافی برای تست زدن و مسلط شدن را در پیش داشتم.

 


  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله-از سایت کانون برای دریافت نمونه سوالات از استان ها و شهرهای مختلف تحلیل و بررسی می کنم و در خصوص روش مطالعه می توانم بگویم برنامه ریزی دقیق، مرور درس ها، تمرین های کتاب درسی که مهم هستند، حل کردن نمونه سوال و اینکه خودم را جای طراح سوال بگذارم.

Menu