آرتا رضا نژاد : دفتر برنامه ریزی باعث رشد تراز 700 تایی من شد

آرتا رضا نژاد دانش آموز یازدهم تجربی مدرسه شهید بهشتی از راهکارهای مطالعه اش برای افزایش تراز 700 تایی می‌گوید

آرتا رضا نژاد : دفتر برنامه ریزی باعث رشد تراز 700 تایی من شد

 

نام و نام خانوادگی : آرتا رضا نژاد

پایه : یازدهم تجربی

شهر و استان : آمل ، مازندران

مدرسه : شهید بهشتی

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، کارشناسی

شغل و تحصیلات پدر : مدیر بازرگانی شرکت ، کارشناسی ارشد مدیریت

میانگین تراز : 6200 

سال های حضور در کانون : 2 سال

 

مصاحبه گر : مجتبی صابری فر

 

از چه سالی و چند سال در کانون هستید ؟ 

از سال 1401 و در پایه های دهم و یازدهم و به مدت دوسال عضو کانون بوده ام .

 

در آزمون های امسال نسبت به ابتدای تابستان که در آزمون ها شرکت داشتید ، نزدیک به 700 پیشرفت تراز در آزمون ها داشتید ؛ از چه زمانی این پیشرفت شکل گرفت ؟

در آزمون های امسال علی رغم ساعت مطالعه مطلوب تا دی و بهمن پیشرفت آنچنانی نداشتم . پس از ترم یک انتظار بیشتری از خودم داشتم  و گاهی اوقات افت تراز بسیاری داشتم . پس از آن متوجه شدم که باید تغییر زیادی در خود به وجود بیاورم . ابتدا نسبت به تلاش نتیجه نمی گرفتم اما گفتم چند آزمون بگذرد و خدا را شکر توانستم در آزمون های فروردین مخصوصا در 7 فروردین نتیجه ی بهتری کسب کنم .


در چه درسی توانستید ابتدا پیشرفت خود را تثبیت کنید ؟

اولین پیشرفت من در درس زیست بود و توانستم درصد خوبی در آن کسب کنم .

 

چه ابزار های کلیدی در پیشرفت شما تاثیر گذار بودند ؟

دفتر برنامه ریزی واقعا تاثیر بسیار زیادی در مطالعه ی من داشت . به جرات می توانم بگویم از اصلی ترین ابزارهایی بود که به من کمک کرد . نوشتن ساعت مطالعه باعث می شد در مطالعه ام استمرار را به طور کامل حفظ کنم و هیچ روزی را از دست ندهم . عامل دیگر نوشتن سوالات دام دار بود که واقعا  مرور این سوالات در دوران جمع بندی به من کمک زیادی کرد .

 

کدام دوره نقش پررنگ تری در پیشرفت شما داشت ؟

دو دوره تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت من داشت . اولی دوران امتحانات نوبت اول و دیگری دوران نوروز که تلاش هایم به ثمر نشست .

 

آیا در دوران نوروز توانستید به طور کامل نیم سال اول را جمع بندی کنید ؟

بله هم دروس اختصاصی به طور کامل جمع بندی شد و هم خواندن جدی تر دروس عمومی  از همین دوران شروع شد . از برنامه ریزی به خصوصی استفاده کردم و از دوم فروردین استارت اصلی کار را زدم . ابتدا تستی کار کردم پس از آزمون 7 فردورین هم استارت تشریحی را زدم .

 

در آزمون های کانون تعدادی سوال ساده وجود دارد آیا آنها را تشخیص می دادید ؟

بله کاملا برای من قابل تشخیص بود و به خصوص زمانی که زمان کمتری برای پاسخگویی داشتم ، ابتدا به سراغ سوالات ساده می رفتم .

 

کدام یک از کتاب های کانون در مطالعه شما تاثیرگذار بود و در چه زمینه ای تاثیر خود را نشان داد ؟

کتاب های سه سطحی بسیار خوب بود و در زمینه ی تستی به عنوان منبع دوم و سوم تاثیر بسیار زیادی در افزایش مهارت من داشت . برای تشریحی هم کتاب های پرتکرار با وجود سوالات بسیار خوب در امتحانات به من کمک کرد .

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید ؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود ؟

خیر چون امکان سرد شدن درصورت غیبت وجود داشت و به این باور رسیدم که حتی اگر خوب نخواندم و آماده نبودم بهتر است در آزمون ها شرکت کنم چون در فضای آزمون و رقابت قرار می گیرم و بسیار بهتر است از اینکه بعدا به سراغ این سوالات بروم .

 

آیا در آزمون‌های هدف گذاری شرکت می‌کنید ؟ فایده آزمون‌های هدف گذاری برای شما چه بود؟

بله ، خودم رو محک می زدم و هدف گذاری درست تری برای هفته ی بعد داشتم و از پاسخ نامه اطلاعات دقیق تری از روش مطالعه ام در هفته ی اول می گرفتم و برای هفته دوم برنامه ریزی می کردم .

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید ؟ چه فایده ای برای شما داشت ؟

بله ، آزمون مشابه پارسال برای من به عنوان آزمون اصلی بود و من به آن به همین دید نگاه می کردم و اشتباهات خودم را به طور کامل بررسی می کردم و سعی می کردم در امتحان فردا این اشتباهات را تکرار نکنم و آنها را در کتاب خود آموز می نوشتم .

 

شرکت در آزمون‌های کانون چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است ؟

شرکت در آزمون ها استمرار مطالعه را در من حفظ می کرد و به دلیل تعدد طراحان در سوالات آزمون های کانون با دیدگاه های متفاوت با سوالات متنوع زیادی آشنا می شدم و در مدرسه هیچ سوالی برای من جدید نبود .

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند ؟ روش مطالعه آنها را توضیح دهید ؟

زیست و فیزیک ؛ زیست : علاقه ی زیادی به این درس دارم و کتاب درسی و جزوه ی دبیر را با دقت می خواندم و سپس به سراغ منابع تستی می رفتم و سپس پاسخ نامه را به دقت بررسی می کردم .  برای فیزیک ابتدا به سراغ سوالات تشریحی کتاب پرتکرار می رفتم و سپس پس از آن تست های متعددی کار می کردم .

 

سخن پایانی؟

از پدر و مادرم که در طول سال حامی من بودند و تمامی معلمانی که در یادگیری دروس به من کمک کردند و همچنین پشتیانم آقای محمدیان که راهنمایی ایشان انگیزه ی زیادی در طول سال به من می داد ؛ تشکر می کنم .

 

 

 

 

 

 

Menu