گفتگو با قهرمان پیوستگی پایه نهم بیتا قهرمانی ابنوی از مرودشت

من در هیچ کدام از آزمون‌ها حتی اگر بیمار هم بودم غیبت نمی‌کردم.به این دلیل که به هدفم فکر می‌کنم و به طور منظم درس می‌خوانم و این هدف باعث می‌شود برای شرکت در هر ازمون انگیزه ام بیشتر از ازمون قبل

گفتگو با قهرمان پیوستگی پایه نهم بیتا قهرمانی ابنوی از مرودشت

نام و نام خانوادگی : بیتا قهرمانی ابنوی

 پایه :  نهم

نام شهر و استان :  مرودشت - فارس

میانگین تراز : 5021

سال‌های حضور در کانون : ۱سال

چند آزمون شرکت کرده است : 17 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : کارمند شرکت پتروشیمی


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

من در نیمسال اول درس خواندن و تست زدن را هر روز با نظم و به صورت جدی ادامه می دادم و قصد دارم در نیمسال دوم این نظم را بدون خستگی ادامه دهم.

 

با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

دوران طلایی نوروز یک بازه ی سرنوشت ساز است و من تصمیم دارم در این دوران که به مدرسه نمی رویم و ساعت مطالعه بسیار بالا می توانم  داشته باشم مانند نیم سال اول از تفریحاتم بگذرم و از تک تک فرصت هایم به خوبی استفاده کنم.می خواهم دروس پایه نهم را سریع تر از معلم به پایان رسانده و کتاب تست هایم را جمع بندی کنم.

 

سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

در سال گذشته تمام دروس پایه هشتم را در دوران طلایی نوروز به پایان رساندم و کتاب تست هایم را مرور و جمع بندی کردم این کار باعث شد که من بتوانم بعد از عید در امتحانات مستمر و نیمسال دوم موفق باشم و دروس را در زمان بسیار کم مرور کنم و بقیه زمانم را به تست اختصاص دهم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر،من در هیچ کدام از ازمون ها حتی اگر بیمار هم بودم غیبت نمی کردم.به این دلیل که من به هدفم فکر می کنم و به طور منظم درس می خوانم و این هدف باعث می شود برای شرکت در هر ازمون انگیزه ام بیشتر از ازمون قبل باشد.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

در هر دو ازمون (مشابه پارسال و هدف گذاری ) به صورت زمان دار شرکت می کنم و باعث می شود در مدیریت زمان پیشرفت کنم و متوجه می شوم چگونه بهتر باید نکات مهم کتاب های درسی را بخوانم که در تست و ازمون اصلی عملکرد خوب داشته باشم.من به سه درس ادبیات،ریاضی،علوم بسیار علاقه دارم و هر هفته انگیزه من این است که با شرکت در ازمون هدف گذاری با سوالات جدید اشنا می شوم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

این ازمون ها باعث می شوند که من درس ها را شب امتحانی نمی خوانم بلکه در طی دو هفته بار ها درس ها را می خوانم و مرور می کنم و در زمان امتحانات درس ها بر روی هم تل انبار نمی شوند و همیشه در کلاس درس مشارکت و امادگی ذهنی دارم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله، هر روز درسی که در مدرسه تدریس می شود در خانه می خوانم و تست ان درس را می زنم و بعضی مواقع که برنامه ها هماهنگ نبودند جلوتر از تدریس دبیر درس را می خوانم و با برنامه راهبردی هماهنگ می شوم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

در تمام درس ها مخصوصا (ریاضی،علوم،ادبیات) نقاط قوت دارم به این دلیل که بین همه ی انها تعادل برقرار میکنم و هر روز در برنامه ام مطالعه کردن و زدن تست دروس عمومی و اختصاصی هست به این صورت که ابتدا کتاب درسی را کامل میخوانم،سپس درسنامه کتاب تست را می خوانم و بعد شروع به حل تست های سخت و زمان دار می کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله،دفتر برنامه ریزی باعث می شود که از تک تک ثانیه ها استفاده کنم و زمانی را از دست ندهم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

برای تحلیل ازمون تک تک سوالات را با پاسخنامه و کتاب درسی برسی می کنم و تست هایی که از هر فصل کتاب در ازمون امده را در کتاب علامت می زنم و اگر نکته ای باشد در کتاب درسی یادداشت می کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم یکی از مهمترین دلایل موفقیت من در زندگی هستند انها همیشه من را حمایت کرده و تمام امکانات لازم را برای پیشرفت و موفق شدنم فراهم می کنند،محیط خانه را همیشه ارام نگه می دارند و به من انگیزه می دهند و هر سوال درسی که داشته باشم برایم وقت می گذارند و به طور کامل برایم توضیح می دهند.لازم می دانم که اینجا از پدر و مادر عزیز تر از جانم که در تمام لحظات همراهم بودند و برایم کمبود نگذاشتند تشکر کنم.

Menu