گفتگوبانگین مختاری نژاد باشگاه پانصد تایی ششم از کمالشهر

من در تمام آزمون‌ها مرتب شرکت کردم و حتی در زمان هایی که شرایط برایم سخت بود و امکان شرکت کردن حضوری در آزمون‌ها نبودبه صورت آنلاین آزمون دادم و اصلا غیبت نداشتم .

گفتگوبانگین مختاری نژاد باشگاه پانصد تایی ششم از کمالشهر

نام و نام خانوادگی: نگین مختاری نژاد

پایه : ششم

نام شهر و استان : کمالشهر ـالبرز

شغل و تحصیلات مادر: دبیر ، لیسانس ریاضی

شغل و تحصیلات پدر: مدرس و پژوهشگر دانشگاه ، فوق لیسانس حسابداری

میانگین تراز: ۶۲۰۸

معدل : خیلی خوب

سال‌های حضور در کانون : یک سال

چند آزمون شرکت کرده است :۳۲

شمارنده : ۵۲۴۷۵۰۱۸۶

 

 

مصاحبه‌گر : خدیجه انصاری

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

در این مدت در تمام آزمون ها مرتب شرکت کردم و حتی در زمان هایی که شرایط برایم سخت بود و امکان شرکت کردن حضوری در آزمون ها نبودبه صورت آنلاین آزمون دادم و اصلا غیبت نداشتم و فقط به یک  دلیل که خودم را برای آزمون تیزهوشان آماده کنم.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

من سوالاتی را که بلد نبودم یا حتی کمی در آن ها شک داشتم را نزدم که ترازم را خراب نکند و تا جایی که امکان داشت سخت مطالعه کردم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

دلیلم این بود که خودم را برای آزمون اصلی آماده کنم مثل الان که دارم با آزمون های اصلی خودم را برای آزمون تیزهوشان آماده می کنم .


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر خسته نشدم درسته اوایل یکم برام سخت و خسته کننده بود اما من عادت دارم روی آن چیز هایی که خسته ام می‌کند و در آنها ضعف دارم کار کنم تا برایم عادی و لذت بخش شود ، خسته نشدم برای اینکه هدف داشتم و می خواستم به هدف اصلی ام برسم .هر چند که در این مدت بعضی از اطرافیانم استعدادم را به مسخره می‌گرفتند و حتی یک روز معلمم که زحماتش با هیچ کلمه ای وصف نمی شود در کلاس گفت من در کلاسم هیچ دانش آموز باهوشی ندارم آن روز تلنگر بهم خورد که از این به بعد سخت تلاش کنم تا معلم عزیزم را خوشحال کنم .از اینکه معلمم آن روز سر کلاس چنین حرفی را زد من ناراحت نشدم بلکه خوشحال هم شدم چون با تلنگری که بهم خورد تلاشم را بیشتر کردم و توانستم موفق شوم خلاصه بعد از همه ی تلاش ها سر انجام نتیجه ی بسیار خوبی گرفتم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

وقتی که مرتبا در آزمون ها شرکت کردم تجربه ام بیشتر شد و توانستم سوال های بعدی در آزمون های بعدی را جواب دهم البته بعد از هر آزمون پدرم سوال هایی که نزده بودم و اشتباه زده بودم را برایم در می آورد و من آنها را حل می کردم که در آزمون های بعدی دچار مشکل نشوم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

خیلی تاثیر مثبت داشت من پارسال نمره های ریاضی ام ۲۰ نبود ۱۷ یا ۱۸ بود اما امسال من تمام امتحانات ریاضی ام را ۲۰ شدم به جز یکی که دلیل شخصی داشت.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

اکثر اوقات بله ، من  برنامه ریزی کرده بودم که روزی حداقل ۳۰۰ تا تست بزنم تمام تلاشم را می کردم اما بعضی اوقات به دلیل حجم زیاد دروس مدرسه پایین تر از ۱۰۰ تا تست می شد  یا دقیقا ۱۰۰ تا تست می شد اما من حداقل روزی ۱ الی ۲ ساعت برای تست زدن وقت می گذاشتم و اگر مشکلی پیش نیاید برای دو هفته ی آینده حداقل روزی ۴ الی ۵ ساعت برای تست زدن وقت می گذارم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

در دروس سرعت دقت و تمرکز ، هوش تصویری و فضایی عالی هستم و اما برای هوش ریاضی و منطقی ۵۰ درصد یا ۴۰ درصد و هوش کلامی ام نسبتا عالی وروش مطالعه ام زدن تستهای زیاد و تلاش مداوم هست به نظر من با تلاش و سخت کوشی نتیجه ی مطلوب به دست می آید.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من و پدرم آزمون ها را تحلیل می‌کنیم ابتدا سوالاتی که اشتباه زدم و سپس سوالات نزده را تحلیل می کنیم   و من با پدرم نقاط ضعف را شناسایی می کنیم و روی نقاط ضعفم کار می کنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

در این مدت مادرم زیاد راضی نبود و با این  وجود شرایط برایم سخت می شد اما پدرم کاملا با من موافق بود و کمکم می کردو همراهم بود. مادرم با وجود نارضایتی گاهی اوقات به من روحیه می داد که باعث می‌شد سخت تر به تلاشم ادامه بدم.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

من کتاب را حداقل ۱ الی ۲ بار می‌خواندم و نمونه سوال حل می کردم وباشگاه رفتن را در زمان امتحانات کنار گذاشتم و سخت درس ‌خواندم و نتیجه خوبی گرفتم .


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

تصمیم دارم زیاد به خودم سخت نگیرم چون همه ی درس ها را با آزمون دادن خواندم و برای امتحانات مدرسه کاملا آمادگی دارم و بیشترروی تیزهوشان تمرکز می کنم ولی با این وجود استاندارد درس خواندنم را برای امتحانات خواهم داشت ، چون هر چه کمتر به خودم استرس وارد کنم موفق تر خواهم بود.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله  استفاده کردم و کمک خوبی بهم کردو باعث شد در امتحانات پیشرفت کنم.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

چون در این مدت فشار زیادی را تحمل کردم برای تابستان قصد استراحت کردن را دارم البته هفته ای چند ساعت برای دوره کردن درس ریاضی وقت می‌گذارم  و قصد دارم کتاب های درسی پایه هفتم را تهیه کنم ودر آزمون ها شرکت کنم و برای سال تحصیلی خودم را آماده کنم.


  1. اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

من قصد دارم بعد از امتحانات خیلی فشرده به مطالعه بپردازم و ان شاءالله در آزمون تیزهوشان قبول خواهم شد .

 

 

Menu