گفت و گو با زهرا خاکباز ؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

از دفتر برنامه ریزی هر روز به طور دقیق استفاده می‌کنم چون باعث بالا رفتن ساعت مطالعه ام می‌شود و کتاب خودآموز هم برای تحلیل آزمون و مرور قبل از آزمون استفاده می‌کنم.

گفت و گو با زهرا خاکباز ؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: زهرا خاکباز

پایه: یازدهم تجربی

نام استان و شهر : لرستان، ازنا

سابقه کانونی : ۱ سال

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار -سیکل

شغل و تحصیلات پدر: آزاد -سیکل

میانگین تراز: ۷۱۰۰


مصاحبه گر :مریم خلیلی 

 

از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه هایی در آزمون کانون شرکت کردید ؟ دلیل آن چه بود ؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان یا خانواده؟  

از پایه یازدهم در آزمون های کانون شرکت می کنم اول آزمون های جمع بندی دهم را تابستان شرکت کردم و بعد از آن در آزمون های یازدهم شرکت کردم با پیشنهاد خانواده و اطرافیان و البته خودم برای آمادگی در آزمون سراسری تصمیم گرفتم در آزمون های کانون ثبت نام کنم.


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود ؟ مهم ترین ویژگی آزمون ها چیست ؟ 

پیوستگی و استمرار در هر‌ کاری باعث به وجود آمدن موفقیت در آن کار می شود و برای نتیجه گرفتن نیاز است که به طور کلی پیوستگی را رعایت کرد مهم ترین ویژگی آزمون ها از نظر من  داشتن سوالات طبقه بندی شده و داشتن ایده های ناب و سطح بالاتر از سوالات کنکور است.


وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون چگونه بود و چه تغییری کردید ؟

آشنایی با تیپ سوال های جدید در کانون باعث بهبود وضعیت درسی من شد هم چنین با روش های خواندن درس های مختلف ، به صورت طبقه بندی شده را برایم  آشنا کرد.


بعد از برگزاری آزمون، آزمون ها را چگونه تحلیل می کنید؟ 

از طریق کارنامه، نقاط ضعف و قوتم را مشخص می کنم و بعد از آن با کمک پاسخ کلیدی تعداد سوال های غلط و درست و نزده را مشخص می کنم و بعد از علت یابی برای هر سوال غلط و نزده، سعی می کنم سوال ها را یک بار دیگر بدون استفاده از پاسخ نامه، به طور کامل حل کنم و در نهایت با چک کردن پاسخ تشریحی کانون برای همه سوال ها، سوال های جدید و جالب را علامت گذاری می کنم و نکات جدید را هم یادداشت می کنم.


 چند وقت یک بار به صفحه شخصی در سایت کانون مراجعه می کنید ؟ 

تقریبا هر روز به صفحه شخصی ام مراجعه می کنم و با بررسی آزمون های هدف گذاری مرور روزانه ام را انجام می دهم.


در کدام درس روش مطالعه خود را تغییر داده اید و پیشرفت کرده اید ؟ 

برای درس فیزیک با تغییر کتاب تست و تیپ بندی درست سوالات و افزایش تعداد تست ها پیشرفت فوق العاده ایی نسبت به آزمون های اول خودم داشتم و سعی ام را کردم که به یک ثبات نسبی در این درس برسم.


آیا هدف گذاری چند از ده را انجام می‌دهید برای کدام درس ها و چگونه ؟ 

تقریبا برای همه درس ها به خصوص درس شیمی، چون باعث پیشرفت من در این درس شده متناسب با تلاش و میزان ضعف و قوت خودم در مبحث مورد نظر این کار را انجام می دهم.


روش مطالعه شما در درس های محاسباتی چیست ؟ 

استفاده از درس نامه کوتاه و چکیده برخی دبیر ها و طبقه بندی همه سوال ها و بررسی هر نوع سوال طرح شده از یک مبحث و حل تست بسیار زیاد مخصوصا در درس ریاضی.


از کدام یک از ابزار های آموزشی استفاده می‌کنید؟ 

از دفتر برنامه ریزی هر روز به طور دقیق استفاده می کنم چون باعث بالا رفتن ساعت مطالعه ام می شود و کتاب خودآموز هم برای تحلیل آزمون و مرور قبل از آزمون استفاده می کنم.

Menu