گفتگو با ساناز شفیعی دانش آموز باشگاه پانصدتایی دوازدهم انسانی

تمرکز بر اشتباهات،یادداشت کردن علی اشتباه، پیدا کردن نکات مهم آزمون در کتاب درسی و هایلات کردن آن‌ها ، مطالعه طبق زمان بندی مشخص شده

گفتگو با ساناز شفیعی دانش آموز باشگاه پانصدتایی دوازدهم انسانی

  نام و نام خانوادگی: ساناز شفیعی

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: شهریار، تهران

شغل و تحصیلات مادر: خیاط، دیپلم

میانگین تراز: 5078

سال‌های حضور در کانون: سال دوازدهم

چند آزمون شرکت کرده است: 17 آزمون

شمارنده: 523070219

مصاحبه‌گر : مهدیه آقایاری


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

  2. هدف اصلی ام این بود که خودم را بسنجم و متوجه نقاط ضعفم در دروس مختلف بشوم و آن ها را برطرف کنم تا با سوالات کنکور آشنا شوم و آمادگی ام برای کنکور بیشتر شود.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟ 

  2. به کمک مشاوره های پشتیبانم توانستم برنامه ریزی بهتری داشته باشم و تمرکزم را هنگام مطالعه دروس بالا بردم و همچنین سعی کردم تعداد تست هایم را افزایش دهم.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

  2.  من فکر می کنم در پایه ی دوازدهم هرچقدر تعداد سوالات بیشتری حل کنم، با سبک های مختلف بیشتر آشنا می شوم و مهارت تست زنی ام افزایش می یابد و همه این ها برای آمادگی بیشتر در کنکور سراسری اهمیت دارند.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 

  2. خیر خسته نشدم، تحلیل آزمون ها به من یاد دادند تا نقاط ضعفم را شناسایی کنم، متوجه شدم که در کدام مباحث کم کاری داشتم و باید هر درس را به چه صورت بخوانم و همین طور مباحث پر تست را پیدا کردم و روی آن ها زمان بیشتری را گذاشتم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 

  2. هر آزمونی که شرکت می کردم باعث می شد بفهم که در کدام درس ها کم کاری کرده ام و درس هایی که نقاط مثبت پایدارم بوده اند را شناسایی کنم تا بدانم برای آزمون بعدی باید از چه استراتژی استفاده کنم تا در آزمون بعدی نتیجه بهتری داشته باشم.

  

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

  2. بله مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنم، برای برنامه ریزی بهتر از مشاور کمک می گیرم ، معمولا سه روز مطالعه دارم و بعد یک روز را به مرور اختصاص می دهم، تقریبا نصف زمانم مطالعه ام را به تست زنی و نصف باقی مانده را به مطالعه ی تشریحی اختصاص می دهم.

 

 نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

درس های روان شناسی و جامعه شناسی نقاط قوت من هستند،

 برای درس روان شناسی هر روز 5 تست برای مرور دارم که خیلی کمک کننده است و برای درس جامعه شناسی که درسی مفهومی است سعی می کنم هنگامه مطالعه ، مطالب را در ذهنم باهم ترکیب کنم و نقاط مشترک آن ها را پیدا کنم ، همینطور هر سه یا چهار روز یکبار با تست بیشتر آن ها را مرور می کنم.

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

  2. بله دارم، باعث شد تا منظم تر عمل کنم، برای هر درسی ساعت مطالعه مشخص می کنم و سعی می کنم طبق آن ساعت مطالعه هدف گذاری کنم  تا برای درسی بیشتر یا کمتر از اندازه اش زمان نگذارم .

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

  2. در همان روز اول تحلیل آزمون را انجام می دهم، به این صورت که می گردم از کتاب درسی مباحثی که از  آن ها در آزمون سوال طرح شده است را پیدا می کنم و بعد سوالاتی که غلط زده ام را دوباره از روی کتاب می خوانم و یادگیری ام را کامل می کنم و در دفترچه آزمون جواب درست آن ها و علت اشتباه جواب دادن به آن سوال را یادداشت می کنم و  هنگام مطالعه و مرور مجدد مطالب حتما این نکات را هم از دفترچه مرور می کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

  2. مادرم بیشتر به من روحیه می دهند و من را تشویق می کنند تا بیشتر و بهتر درس بخوانم.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟ 

  2. واقعیتش در سال گذشته مطالعه ام به اندازه کافی نبود و کم کاری داشتم به همین دلیل نتیجه خوبی نگرفتم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ 

  2. از هفته اول اردیبهشت یک برنامه کلی دارم که برای هر هفته یکی دوتا از درس ها را به طور کامل جمع بندی کنم تا قبل از شروع امتحانات حتما یک دور همه درس ها را خوانده باشم و در خرداد بیشتر وقتم را به حل نمونه سوال و تست زنی اختصاص بدهم.

 


 

 

 

 

 

Menu