گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ حدیثه شهریاری یازدهم تجربی از اقلید

من در هیچ آزمونی غیبت نکردم تا بتوانم یک خود آزمایی پیوسته برای خودم داشته باشم و به صورت مستمر نقاط قوت و ضعفم را استخراج کنم به همین دلیل حتی در آزمون هایی که آمادگی کامل ندارم شرکت می‌کنم.

گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ حدیثه شهریاری یازدهم تجربی از اقلید

نام و نام خانوادگی : حدیثه شهریاری 

پایه : یازدهم تجربی 

نام شهر و استان : اقلید ، فارس 

سال های حضور در کانون : 2 سال 

مصاحبه گر: فاطمه سهرابی


فکر می کنید علل موفقیت شما در آزمون های کانون چیست؟

استمرار در درس خواندن و پیش رفتن با برنامه راهبردی به من کمک می کند که هم در امتحانات مدرسه موفق تر باشم و هم از طریق شرکت در آزمون های کانون خودم را بسنجم و مطالب درسی را عمیق تر درک کنم، برنامه ریزی خوبی که کانون از طریق برنامه راهبردی در اختیار ما قرار داده است به من کمک کرده که ضمن حضور پیوسته در آزمون ها در ایام نوروز هم از درس دور نشوم و بتوانم بسیاری از مطالب را مرور و جمع بندی کنم.


درباره تاثیرات مثبت حضور پیوسته در آزمون ها را برایمان توضیح دهید.

من در هیچ آزمونی غیبت نکردم تا بتوانم یک خود آزمایی پیوسته برای خودم داشته باشم و به صورت مستمر نقاط قوت و ضعفم را استخراج کنم به همین دلیل حتی در آزمون هایی که آمادگی کامل ندارم شرکت می کنم.


درصد هایتان در کدام درس پیشرفت قابل توجهی داشته است؟ 

در درس زیست و فیزیک، من قبلا روش درست مطالعه زیست را نمی دانستم در حال حاضر برای مطالعه عمیق کتاب درسی وقت زیادی می گذارم و به جای حفظ کردن سعی می کنم مطالب را به صورت مفهومی یاد بگیرم و بعد از این مرحله برای تست زنی بیشتر از تست های کانون استفاده می کنم در درس فیزیک اشکالی که در گذشته داشتم کم تست زدن بود که در این مورد هم استفاده از تست های طبقه بندی شده کانون کمک زیادی به من کرده است.


از کدام یک از کتاب های کانون بیشتر استفاده می کنید؟

کتاب های سه سطحی و پر تکرار ، به نظر من وجه تمایز کتاب های سه سطحی طبقه بندی تست ها و اطلاعاتی است که درباره درصد موفقیت دانش آموزان برای پاسخ گویی به هر تست در آزمون های قبلی در اختیار ما قرار می دهد و سوالات کتاب های پر تکرار هم دانش آموز را برای پاسخ دادن به هر نوع سوالی در امتحانات داخلی مدرسه، نهایی و آزمون های کانون آماده می کند.


اگر در آزمونی تراز دلخواه تان را کسب نکنید برای جبران چه کارهایی انجام می دهید؟

طبیعتا افت و خیز برای همه وجود دارد اما من همیشه سعی می کنم نقاط قوتم را ببینم و به خودم روحیه بدهم و برای جبران از طریق تحلیل آزمون نقاط ضعفم را پیدا می کنم و در ادامه برای مطالعه مجدد این مباحث وقتی را در نظر می گیرم و در انتها دوباره با زدن تعدادی تست پیشرفتم را می سنجم.

گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ حدیثه شهریاری یازدهم تجربی از اقلید


روش شما برای انجام تحلیل آزمون چیست و فکر می کنید تحلیل آزمون چه فوایدی برای دانش آموزان دارد؟

من ابتدا تلاش می کنم تست هایی را که در جلسه آزمون روی آن ها وقت نگذاشته بودم پاسخ بدهم و در ادامه پاسخ نامه را مطالعه می کنم و تست ها ی نکته دار و نکات آن ها را در کتاب درسی یادداشت می کنم و چند بار برای حل آن تست ها و مرور نکات شان وقت می گذارم تا در ذهنم تثبیت شوند به نظر من تحلیل آزمون باعث می شود آزمون در کنار سنجش باعث یادگیری هر چه بیشتر دانش آموز شود.


در کنار درس چه فعالیت های دیگری دارید؟

نقاشی و مطالعه آزاد در موضوعاتی نظیر روان شناسی و پزشکی جزو فعالیت های مورد علاقه من هستند و سال گذشته در مسابقات کتاب خوانی رتبه سوم استان را کسب کردم.


خانواده در مسیر تحصیل شما چه نقشی دارند؟

پدر و مادرم به من روحیه می دهند ، در خانه فضای آرامی را برایم فراهم می کنند و امکانات مورد نیاز را در اختیارم قرار می دهند و به همین دلیل از آن ها قدر دانی می کنم.


درباره نقش مدرسه برایمان بگویید.

من در مدرسه سماء دبیر های توانایی دارم و به خاطر تدریس خوب آن ها نیازی به کلاس دیگری نداشته ام در مدرسه سعی می کنم با همکلاسی هایم رقابت سالمی داشته باشم و در کنار این بیشتر سعی می کنم در رقابت با دانش آموزان شهرم پیشرفت کنم.

Menu