گفت‌گو با محمد امین فدوی:قهرمان پیوستگی نهم از امیرکلا

خیر،من در هیچ آزمون کانون غیبت نکردم و حتی در مسافرت‌ها آزمونم را آنلاین می‌دادم.

گفت‌گو با محمد امین فدوی:قهرمان پیوستگی نهم از امیرکلا

نام و نام خانوادگی: محمد امین فدوی

مقطع تحصیلی: نهم 

نام شهر و استان: شهر امیرکلا،استان مازندران

شغل و تحصیلات مادر: استاد دانشگاه و کارمند بیمه،دکترای نقشه برداری

شغل و تحصیلات پدر: استاد دانشگاه،فوق لیسانس مدیریت مالی

میانگین تراز: ۷۳۵۰

سالهای حضور در کانون: 7 سال

تعداد ازمون شرکت کرده: ۱۴۸


مصاحبه گر: مائده قربانی

 

چند سال کانونی هستید؟ چرا کانون را انتخاب کردید؟

من ۷ساله کانونی هستم و از آنجا که برادر بزرگترم قبلا به کانون می‌رفتند و بسیار راضی بودند ،پدر و مادرم مرا در کلاس سوم به کانون فرستادند.چون سوال های کانون استاندارد بوده و هر دو هفته باید درس هایم را برای آزمون کانون مرور می‌کردم که خیلی من را در تقویت وضعیت تحصیلیم کمک کرد.

 

آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟

خیر،من در هیچ آزمون کانون غیبت نکردم و حتی در مسافرت ها آزمونم را آنلاین می‌دادم.

 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با پیوستگی در آزمون ها و به طور متناوب آزمون دادن با سوالات زیادی آشنا شدم که برایم مفید بود،همچنین مهارت تست زنی و مدیریت زمان در سایر آزمون ها را نیز یادگرفتم.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون چه بود؟

با شرکت در آزمون ها یاد می‌گرفتم که چگونه در آزمون های دیگر یا حتی مهم تر چون کنکور خودم را کنترل کنم و مهارت تست زنی داشته باشم و بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم.

 

ساعت مطالعه شما به طور میانگین چند ساعت است؟

من به طور میانگین روزانه چهار ساعت در روز های عادی(مدرسه نمی روم)درس می خوانم و حدود ۲ ساعت از آن را به تست زدن اختصاص می‌دهم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

هر جمعه ای که آزمون می‌دهم و بعد ساعت چهار که کلید سوالات می‌آید سراغ غلط ها و نزده هایم می‌روم و آنها را بررسی می‌کنم که چرا غلط زدم و بعد سعی می‌کنم دوباره سوال را حل کنم تا ملکه ذهنم شود و دوباره آن غلط را تکرار نکنم.

 

مهم ترین عامل موفقیت شما چه بوده است؟

دوره کردن درس هر روزی که در مدرسه ام را یاد گرفتم تا ملکه ذهنم شود و زیاد تست زدن و کمک های همیشگی و بی وقفه خانواده ام.‌

 

کدام درس ها نقاط قوت شماست؟روش مطالعه این درس ها چگونه است؟

درس های علوم و عربی و مطالعات از نقاط قوت من است.این درس ها را با دقت بیشتری می‌خوانم و زیر نکات مهم آن خط می‌کشم.به طور مثال در بخش زیست شناسی علوم زیر کلمات مهم و حتی قید ها خط می‌کشم و در درس عربی تمام لغات را با خودم چندین و چند بار تکرار می‌کنم.در مدرسه تاکنون بیشتر امتحان های عربی و مطالعات را بیست شدم.البته در درس علوم یکسری نمرات پایین بیست هم داشتم که بعضی ها به خاطر بی دقتی یا غفلتم بود.


 

روشی دارید که ضعف خود را در برخی درس ها از بین ببرید؟

بله،ابتدا کتاب درسی ماده درسی را با دقت بسیار می‌خوانم و سپس از کتاب های کمک درسی و درسنامه برای تسلط بیشتر استفاده می‌کنم و مهم ترین کار برای برطرف کردن ضعف آن درس تست زدن هرچه بیشتر است.


تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را تمرین و استفاده میکنید؟

البته،در آزمون ها اگر احساس کنم سوال را بلدم ولی وقت زیادی از من می‌برد روی آن علامتی می‌زنم و سراغ سوال های بعدی می‌روم و در صورت اتمام سوالات سراغ سوال مربوطه می‌روم و اگر به طور کلی سوال را بلد نبودم،روی سوال ضربدر می‌زنم.مدیریت زمان در آزمون یکی از ارگان های  اصلی است که در صورتی که مدیریت زمان نداشته باشیم ممکن است با اضطراب جواب سوالات را بدهیم و آزمون را خراب کنیم.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟

در ابتدا برادر بزرگترم پشتیبانی من را در منزل به عهده داشت و برایم برنامه ریزی می‌کرد، الان بنده خودم مسئول برنامه ریزی و پشتیبانی امور درسی خود هستم.

 

اگر یک توصیه یا یک نکته بخواهید به دانش آموزان نهم بدهید،آن چیست؟

توصیه ام این است که این سال را بیشتر جدی بگیرند و تلاششان را در این سال بیشتر کنند،چون در حال انتقال از راهنمایی به دبیرستان هستند و باید انتخاب رشته انجام دهند و همچنین امتحانات نهایی دارند که لازم است تلاش و پشتکار خود را در این پایه افزایش دهند.

Menu