گفتگو با سیده مریم ارجمند؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم هنر

نام و نام خانوادگی:سیده مریم ارجمند نام شهر و استان:بندرعباس، هرمزگان سال‌های حضور در کانون: 1 سال چند آزمون شرکت کرده است: 18 آزمون

گفتگو با سیده مریم ارجمند؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم هنر

نام و نام خانوادگی:سیده مریم ارجمند

پایه: دوازدهم هنر

نام شهر و استان:بندرعباس، هرمزگان

سال‌های حضور در کانون: 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 18 آزمون

شغل و تحصیلات مادر:ماما، کارشناس مامایی

شغل و تحصیلات پدر:کارمند،فوق لیسانس

 

مصاحبه‌گر : سمانه محمدی


  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

در برنامه نوروز تمام تمرکزم این بود که تا حدی بتوانم مطالبی را که نخواندم را بخوانم و تمام کنم.


  1. منابع شما برای دوران نوروز چیست؟

کتاب های تست آبی، کمک درسی (درسنامه ها)، کتابای نوروزی رو نشد بخوانم ترجیح بر این بود که همان را بخوانم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

مرور مطالب که با آزمون پیوسته ایجاد شد یه سری وقتا تلف شد و برای مرور خواندن به هدر نرود چون حداقل مطالب که خوانده بودم تکرار شد و یه سریایی رو که نخوانده بودم تو ذهنم موند و قطعا به ذهنم باقی می ماند.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟

بله من از ابتدایی که آزمون دادن را شروع کردم چون تاریخ هنر جهان زیاد بود سعی کردم ابتدا ان را تمام کنم ولی اول از هم سبک ها را خواندم چون جدا از اینکه برای اولین مطالبی که بخوانم جالبتر بود به نظرم بیشتر کاربرد داشت چون همک درک عمومی هنر و هم خلاقیت تصویری کاربرد دارد و یک چیزی   کلی برای همه هنرهاست پس دانستن یک زمینه کلی هست به نظرم، بقیه مطالب هم اونایی کلی تر ،پایه تر بود را الویت گذاشتم که بتوانم در اون حدی که می خوانم و به تعداد مطالبی که خواندم پاسخ بیشتری بدم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

سوال های غلط را چک می کنم و می خوانم و تحلیل می کنم،سوال های نزده را اگر شک داشتم نزدم برای مرور می زارم ولی اگر یادم نبود تحلیل و جواب رو می خوانم، اگر درست هم زده بودم فقط یک دور سوال را با جواب مرور می کنم مگر اینکه گزینه ای داشته که نمی دانستم که اون را خواندم.


  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید؟
  2. توی تعطیلات شاید حدود 10 تا 12 ساعت ولی در طول مدرسه 2 الی 1 ساعت ولی در حال حاضر تست را بیشتر می زنم چون اولش بیشتر درس می خواندم و در حد کمتری تست می زنم تا ببینم در چه وضعی هستم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله،قطعا دیدن اینکه در هفته چقدر درس می خوانم  و وضعیتم چطور بوده خیلی می تواند امید بخش باشد و برای هفته بعد می توانم  برنامه بهتری در نظر داشته  باشم ولی از اونجایی که خیلی پابند نیستم به برنامه،همین که یک روزایی نسبتا خوب می خوانم یک امیدی می شود و انگیزه اینکه بیشتر بخوانم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب های آبی استفاده می کنم و برای خلاقیت تصویری چون خلاقیت تصویری گسترده هست و تا حدی می دانم این کتاب به طور کلی یک مروری بر مطالبی که نمی دانم هست و تست هایی که از مطالب مختلف و کنکور هاست را دارد.


  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

اینکه پایبند تر باشم و کارهای مدرسه را مانند قبل جدی نمی گرفتم نه اینکه کلا اهمین ندهم ولی اونقدرها هم روی آن وقت نمی گذاشتم چون خواندن برای کنکور در اولیتم هست.

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟
  2. بیشتر تیر، به دلیل مدرسه و اینکه کارهای عملی و طراحی زیادی داشتم و نمی توانستم سریع ازشون بگذرم که به جاش درسی بخوانم که نمره خوبی بگیرم نه اینکه دیگه بد باشه خیلی نتوانستمم اونجور که می خوام از وقتم استفاده کنم و به خیلی از مطالب نرسیدم و قطعا تیر فرصت خوبی هست که وقتم و تمرکزم را روی آن بگذارم.
Menu