گفت و گو با نازنین بهداروندی ؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم

نام و نام خانوادگی : پایه : نهم نام شهر و استان : شوشتر - خوزستان سال‌های حضور در کانون : هشتم و نهم شغل و تحصیلات مادر : دیپلم - خانه دار شغل و تحصیلات پدر : دیپلم - ازاد مصاحبه‌گر :

گفت و گو با نازنین بهداروندی ؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم

نام و نام خانوادگی : نازنین بهداروندی

پایه : نهم

نام شهر و استان : شوشتر - خوزستان

سال‌های حضور در کانون : هشتم و نهم

شغل و تحصیلات مادر : دیپلم - خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم - ازاد

مصاحبه‌گر : مولود دهدار


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

تصمیم من این است که در نیم سال دوم ساعت مطالعه ام و تعداد تست هایم بیشتر از نیم سال اول خواهد بود.مخصوصاً در دوران طلایی نوروز تلاشم را چندین برابر می کنم.


با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

می خواهم با توجه به کارنامه پنج نوع درس نقاط قوت و ضعفم را بررسی کنم.برای نقاط ضعفم تست بیشتر حل کنم تا به نقاط قوت تبدیل شوند و نقاط قوتم را با مرور کردن تبدیل به نقاط قوت پایدار کنم.


سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

با کمک کتاب نوروز نقاط قوتم را به نقاط قوت پایدار و نقاط ضعفم را به نقاط قوت تبدیل کردم و این کار باعث پیشرفت من در درس های مدرسه و ازمون های کانون شد‌.


آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله.در سال گذشته در عید هر روز یک آزمون از کتاب نوروز را حل می کردم  و سوالاتش را بررسی میکردم و طبق تابلو نوروز پیش رفتم و باعث شد از بقیه جلوتر بیفتم و پیشرفت کنم.


    آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر.غیبت نمی کردم که یادگیری ام ناقص نشود و هر ازمون نقاط قوت را بشناسم .هر دو هفته یکبار تمام درس ها دوباره مرور شود برایم و انباشته نشود.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

باعث یادگیری بهتر و کامل تر مطالب شد،باعث مرور پیوسته درس ها شد و اینکه نقاط ضعفم را برای آزمون بعد برطرف کنم‌.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

بله.خودم را بسنجم و نقاط قوتم را بشناسم و دوباره درس ها را مرور کنم.باعث می شد بهتر بتوانم برای هفته بعد هدف گذاری کنم و یادگیری ام کامل تر می شد.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله.خودم را بسنجم و بفهمم مطالب را چقدر یاد گرفته ام و چقدر برای آزمون آمادگی دارم.باعث می شد با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حاضر شوم و باعث مرور دوباره می شد.


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

باعث پیشرفت من شد.زیرا هر وقت درسی را می خوانم تست حل می کنم دقیق تر نکات هر قسمتی را یاد می گیرم و بابررسی ازمون ها روش های متنوعی برای یک مسئله یاد می گیرم و باعث می شد یادگیری ام کامل تر شود.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله. هر روز از هر درسی که معلم‌می دهد تست حل می کنم و درس هایی که مشکل دارم تست اموزشی بیشتری از کتاب ابی بیشتر حل می کنم‌. بله تا حدود زیادی هماهنگ بود و هر جا مدرسه عقب تر بود من سعی میکردم مطالب را پیش خوانی کنم. پشتیبان ما به ما برنامه دوهفتگی مطابق با برنامه راهبردی می دهد و ما ان را شخصی سازی می کنیم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من درس فارسی و علوم است.تست زیادی برای این درس ها حل می کردم و هر بار آن ها را می خواندم تست حل می کردم تا بفهمم کجا را مشکل دارم و آن قسمت را دوباره مرور می کردم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله.باعث می شود با خودم رقابت کنم و هر روز ساعت مطالعه ام را از روز قبل بیشتر کنم و برنامه ریزی داشته باشم تا هر روز نسبت به روز قبل افزایش مطالعه و تعداد تمرین داشته باشم.همین کار باعث پیشرفت من شد.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله. بعد از حل یک‌مجموعه تست اموزشی،تست زمان دار کار می کردم و در آزمون از روش ضربدر منها برای مدیریت زمان استفاده می کردم.این روش بسیار کاربردی است.


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

در درس فارسی.کتاب مدرسه را به طور کامل مطالعه می کردم سپس‌تمام تست های کتاب ابی را کار می کردم. از آن مبحثی که مشکل داشتم تست بیشتری حل می کردم و بررسی آزمون این درس را دقیقت انجام می دادم و نکات جدیدی که یاد می گرفتم در کتاب درسی یادداشت می کردم‌.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

با راهنمایی پشتیبانم،برای صرفه جویی در وقت در دفترچه تمام سوالات را بررسی می کنم و سوال های غلط را در دفتر می نویسم‌نکات مهم را در کتاب درسی می نویسم‌ و سوال های غلط را دوبار مرور می کنم.

Menu