گفت و گو با فاطمه اخلاص پور؛قهرمان پیوستگی نهم

از کتاب‌های آبی ریاضی و علوم و کتاب اول ریاضی استفاده کردم ، که در افزایش نمراتم و همچنین یادگیری مطالب فوق العاده تاثیر گذار بود.

گفت و گو با فاطمه اخلاص پور؛قهرمان پیوستگی نهم

نام و نام خانوادگی : فاطمه اخلاص پور

مقطع : نهم

نام استان و شهرستان: استان کرمان ، شهرستان عنبرآباد 

میانگین تراز : ۵۵۰۰

سال های حضور در کانون : ۱ سال

چند آزمون شرکت کرده اید : ۱۴ آزمون

 

مصاحبه کننده : سمیه مختاری 

 

در امتحانات مدرسه چند نمره پیشرفت در معدل و یا نمره درس نسبت به سال گذشته داشتید ؟

 در درس دینی ۱/۵نمره پیشرفت داشتم.

 

 از چه کتاب هایی برای آمادگی در امتحانات استفاده کردید ؟ 

کتاب سوال های پر تکرار عربی و علوم و ریاضی را استفاده کردم به دلیل تشابه زیاد سوالات این کتاب ها با سوالات پایانی امتحانات و همچنین آشنایی با تیپ سوالات مختلف . 

 

در دوره امتحانات برنامه ی مطالعاتی شما چگونه بود ؟ چگونه میان مطالعه تشریحی و تستی تعادل ایجاد کردید ؟

 هر روز تقریبا ۵ ساعت مطالعه داشتم و بستگی به میزان دشواری کتاب درسی داشت، روز هایی که کتاب های آسان تر را امتحان داشتم سعی می کردم تست هم در کنار مطالعه کار کنم.


 در دوره امتحانات مطالعه ی تستی هم داشتید ؟ از چه کتاب هایی برای این منظور استفاده می کردید ؟ 

بله ، از کتاب های آبی ریاضی و علوم و کتاب اول ریاضی استفاده کردم ، که در افزایش نمراتم و همچنین یادگیری مطالب فوق العاده تاثیر گذار بود.

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می کنید ؟ 

بله ، در روز هایی که کتاب آسان تری را امتحان داشتم اول سراغ سایت کانون می رفتم چند نمونه سوال کار می کردم و بعد از آن قسمت هایی می رفتم که برایم سخت تر بود و روز هایی که کتاب دشواری را امتحان داشتم بعد از اتمام مطالعه چندین نمونه سوال کار می کردم تا برای امتحان آماده تر باشم.

 

  آیا در ایام امتحانات از شیوه بازیابی استفاده کردید ؟

بله ، ابتدا چند نمونه سوال امتحانی کار می کردم تا ببینم چه قسمت هایی را به یاد دارم و باید روی چه قسمت هایی وقت بیشتری را اختصاص دهم ، در واقع بعد از بازیابی برنامه ریزی مطالعه را انجام می‌دادم.

 

 در دوره امتحانات میانگین روزانه چند ساعت مطالعه داشتید ؟ آیا ساعات مطالعه شما نسبت به قبل تغییری داشت ؟ 

روزانه به طور میانگین ۵ ساعت مطالعه داشتم - بله ، در روز های قبل بین ۲ تا ۳ ساعت مطالعه داشتم.

 

 کدام درس هم در آزمون ها و هم در امتحانات مدرسه نقطه قوت شماست ؟ 

درس علوم و  زبان انگلیسی و عربی نقاط قوت من هستند ، زمان بیشتری را صرف مطالعه و یاد گیری این دروس می کنم و برای درک بهتر مفاهیم آن ها از کتاب های کمک درسی استفاده می کنم.

 

با توجه به کارنامه ی مدرسه و آزمون های کانون، چه تصمیمی برای نیم سال دوم دارید ؟   

تصمیم دارم ساعات مطالعه ام را افزایش دهم و روزانه تست های بیشتری کار کنم و سعی کنم با تقویت نقاط ضعف خود آنها را به نقاط قوت تبدیل کنم.

 

آیا در آزمون های دی ماه غیبت داشتید ؟ 

خیر، معتقدم استمرار و شرکت در آزمون ها باعث می‌شود مطالب را از یاد نبرم و همچنین خودم را بسنجم و ضمن پی بردن به نقاط قوت و ضعف خودم ، مطالب را به صورت عمقی تر مطالعه کنم و یادگیری مطلوب تری داشته باشم.

 

مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید ؟

بله ، در طول هفته هر روز در کنار مطالعه درس های مدرسه و برنامه هفتگی ام یک یا دو درس از آزمون را تحلیل می کنم و همچنین ساعاتی را به کار کردن تست از دروس مربوط به آزمون بعد اختصاص می دهم و در برای انجام این کار از دفتر برنامه ریزی استفاده می کنم_معمولا برنامه مدرسه و کانون هماهنگ هستند اما در مواقعی که درس های کانون از مدرسه جلو تر هستند درس ها را پیش خوانی می کنم و خودم را به آزمون می رسانم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه‌ی شخصی تان استفاده می کنید ؟

از کارنامه پروژه ای برای سنجش پیشرفت ترازم استفاده می کنم و همچنین از کارنامه اشتباهات برای آشنایی با اشتباهات خود و تحلیل آنها استفاده می کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید ؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کند ؟ 

بله ، تکمیل دفتر برنامه ریزی باعث نظم دادن به ذهنم و برنامه هایم شده است و همچنین مهم تر از آن باعث استمرار در مطالعه که نتیجه آن کسب نمرات و تراز نسبتا خوب بوده است.

 

با توجه به اینکه نیم سال دوم آغازی مهم تر است، لطفا به روش هایی که برای هر درس در نیم سال دوم تصمیم گرفته اید که اجرا کنید ولی در نیم سال اول از آن غفلت کرده بودید، اشاره کنید؟ 

درس هر روز را در همان روز بخوانم، تست بیشتری نسبت به نیم سال اول کار کنم و ساعات مطالعه خود را افزایش دهم و درس ها را پیش خوانی کنم و در آخر هر هفته درس های آن هفته را مرور و جمع بندی نمایم

Menu