گفت و گو با آرزو راک؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : مقطع و رشته : یازدهم تجربی نام شهر و استان : استان خراسان رضوی/ شهرستان فریمان میانگین تراز: 6415 سال‌های حضور در کانون: ( 3 سال) چند آزمون شرکت کرده است : 79آزمون شرک

گفت و گو با آرزو راک؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : آرزو راک

پایه : یازدهم تجربی 

نام شهر و استان  : استان خراسان رضوی/ شهرستان فریمان

میانگین تراز: ۶۴۱۵

سال های حضور در کانون: ۳ سال

تعداد کل آزمون ها  : 79

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم - خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم - آزاد

مصاحبه گر: خانم جلالی


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

جمع بندی نیم سال دوم و مرور نیم سال اول و حل سوالات تشریحی بیشتر برای آمادگی در امتحانات نهایی و مطالعه تستی و تشریحی برای تسلط بهتر بر مطالب درسی را حتما انجام می‌دهم.


چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز داشتید؟

دوران نوروز فرصت خوبی برای جمع بندی نیم سال اول است و با توجه به آن سعی داشتم تمام عقب افتادگی هایم را در نوروز جبران کنم و تمام مشکلات و ضعف هایی که داشتم رو برطرف کنم. همچنین کتاب نوروز کانون کمک زیادی به من کرد


 سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

در سال گذشته با استفاده از کتاب های جمع بندی کانون به خوبی درس هایم را جمع کردم و همانند امسال نقاط ضعف خود را برطرف کردم تا برای نیم سال دوم استرس نیم سال اول را نداشته باشم


 آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

کتاب نوروز و تابلوی نوروز مهم ترین اساس برنامه ریزی من بودند. با وجود آنها گمراه نمی‌شدم و برنامه ام راحت تر پیش می‌رفت. 


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر ، در این سه سال حتی اگر روزی هم نخوانده بودم در آزمون شرکت می کردم . اینطوری باعث می شد پیوستگی خودم را حفظ کنم . همیشه سعی کرده ام که در آزمون ها به صورت حضوری شرکت کنم و اگر شرایط حضوری را نداشتم حتما به صورت آنلاین در آزمون شرکت می کردم. و این باعث شد تا راحت تر نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها سبب شد من کار دستم بیاید و بدانم چگونه تایم بگیرم چگونه تمرکز کنم از چه روش هایی برای پاسخ به سوالات استفاده کنم و چطور اضطرابم را در جلسه امتحان حفظ کنم.


 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله ، آزمون های هدف گذاری جزو برنامه من هستند و با انجام دادن آن از وضعیت خود آگاه می شوم . با دادن آزمون هدف گذاری باعث میشد که وضعیت خود را ببینم و برای هفته بعد برای ازمون بیشتر تلاش کنم .


 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

آزمون های مشابه پارسال می‌توانند جمع بندی خوبی برای دانش آموزان باشند 

سوالات آزمون مشابه پارسال تقریبا تطابقی بل آزمون فردای آن یعنی آزمون اصلی دارد که دانش آموزان با دادن آزمون مشابه پارسال هم می‌توانند خود را بسنجند و هم برای آزمون فردا آمادگی بیشتری پیدا کنند.


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

این آزمون ها برای جمع بندی و شناخت نقاط ضعف و قوت به من کمک بسیاری کرد و برای آمادگی امتحانات آمادگی بیشتری پیدا کنم


 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

آزمون های کانون تقریبا با برنامه مدرسه تطابق داشت و خداروشکر در آن به مشکلی بر نمی خوردم. در یکسری از درس ها که کانون جلوتر بود از آن باعث می شد من وقتی به مدرسه بروم انگار پیشخوانی کرده بودم و در یادگیری بهبود پیدا می‌کرد.  در هفته اول ابتدا همزمان که تسلط بیشتری بر مطالب پیدا میگردم سپس در هفته دوم زمان بیشتری رو به تست اختصاص می دادم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

 نقاط قوت من درس. های زیست و ریاضی است . 

برای زیست ابتدا گفتار راه کامل و متن به متن مطالعه می کنم سپس نکات شکل ها و نکات مربوطه را در حاشیه کتابم یادداشت می کنم و بعد شروع به تست زدن می کنم .و آخر شب ها با توجه به  فرار بودن زیست  نیم ساعت را به مرور می پردازم و ۱۰ تست می زنم.

برای ریاضی ابتدا مسائل کتاب را حل می کنم و درس را به خوبی میفهمم سپس شروع به حل کردن سوالات تشریحی می کنم و بعد از مسلط شدن کتاب  سه سطحی کانون را استفاده میکنم.  کتاب های سه سطحی باعث می‌شوند من سطح سوالات بیشتری حل کنم و هرشب ۱۰ تست ریاضی را به صورت روتین می زنم.

Menu