نام و نام خانوادگی: اشکان ایزدطلب
پایه: ششم
نام شهر و استان: اسفراین-خراسان شمالی
میانگین تراز: 7500
سال های عضویت در کانون: 1 سال
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-لیسانس حسابداری
شغل و تحصیلات پدر: آزاد-دیپلم انسانی
مصاحبهگر: سمانه احمدی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
کسی از اعضای خانواده عضو کانون نبودند-وقتی هم کلاسی هایم در بحث های گروهی شان در مدرسه در مورد کانون وآزمون های و ترازها خودشان صحبت می کردند مشتاق شدم که در کانون شرکت کنم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
13 آزمون اصلی و یک آزمون هدیه شرکت کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آشنایی با نحوه ی تست زدن-مدیریت زمان، تست زدن-آماده شدن برای آزمون اصلی بوده است.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم. من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ (فرض مصاحبه با قهرمانان پیوستگی می باشد)
در اولین آمونی که شرکت کردم با آنکه ترازم بالا بود اما از ترازی که بدست آوردم راضی نبودم و همین امر موجب شد که در تمام آزمون ها شرکت کنم و هر بار تراز خودم را بالا ببرم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر غیبت نمی کردم.چون اگر غیبت می کردم باعث می شد از برنامه کانون عقب بمانم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
هرچه فاصله آزمون ها کمتر می شد تلاش من برای مرور و تست زدن بیشتر و بیشتر می شد.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟
کارنامه اشتباهات و کارنامه 5نوع درس استفاده می کنم. از کارنامه اشتباهات برای اینکه اشتباهاتی که داشتم را تکرار نکنم. از کارنامه 5 نوع درس –در درس هایی که رنگ سبز دارم تمرکزم را بیشتر می کنم و با تمرین زیاد درس هایی که زرد و سبز این رنگ ها را تبدیل به رنگ آبی کنم.(در کارنامه رنگ قرمز نیاز به تلاش ندارم)
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله-مطالبی را که معلم تدریس کرده بود را مطالعه می کردم و تست بیشتری کار می کردم و مطالبی را که معلم تدریس نکرده بود را پیش خوانی می کردم و اشکالاتم را از معلم می پرسیدم تا با برنامه کانون هماهنگ باشم.
آیا روش بازیابی را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله-در مجله های آزمون های کانون قلم چی مطالعه کردم و با روش بازیابی آشنا شوم.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
با روش بازیابی درس می خوانم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
در استعداد تحلیلی ،ریاضی،علوم که پیشرفت چشم گیری داشتم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
ابتدا سوالات نادرست و سپس سوالات بی پاسخ را بررسی و تحلیل می کنم تا برای آزمون های بعدی تعداد غلط و سوال های بی پاسخ را کمتر و یا نداشته باشم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله داشتم.ناراحت نشدم و تصمیم گرفتم با تلاش و کوشش خودم را به ترازهای بالاتر برسانم پدر و مادرم مرا حمایت روحی کردند و به من انگیزه می دادند.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
پدر و مادرم پشتیبان من در منزل هستند.پدرم برادرم که پیش فعال است را به بیرون می برد و مادرم تلاش می کرد تا فضای خانه را شبیه محیط آمون کنند.
دام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
ریاضی-علوم-هوش تصویری –سرعت و دقت نقطه قوت من می باشد. برای دروس مدرسه از کتاب های سه سطحی و حل سوالات تشریحی از کتاب های پرتکرار برای یادگیری نکات مهم و اصلی هر مبحث مربوط به درس های ریاضی، علوم و فارسی استفاده می کردم وبرای دروس تیزهوشان دادن آزمون و تست زدن بیشتر با چهار مبحث آزمون تیزهوشان می باشد. برای دروس مدرسه نمره همیشه خیلی خوب می گیرم و برای دروس تیزهوشان تراز بالای 7000 می گیرم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله –درس فارسی و هوش کلامی که در درس فارسی از روش بازیابی و حل تست از کتاب سه سطحی و هوش کلامی از کتاب آبی توانستم آنها را به نقاط قوت تبدیل کنم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
در هفته روزهایی که مدرسه می روم 2 و 3 ساعت و روزهایی که تعطیل و یا مدرسه نمی روم 5 و 6ساعت تست می زنم و مطالعه در شبانه روز نیم ساعت ودر اردیبهشت و خرداد بیشتر تست می زنم.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است؟
دوران طلایی نوروز-چون زمان بیشتری را به تست زدن و مطالعه دارم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
آزمون سنجشی-چون وقتی بتوانم خودم را بسنجیم می توانیم متوجه شویم که در چه موقعیتی هستیم و چه کاریی کردیم وچه کاریی باید انجام بدهیم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
بله می توانم و در طول سال بهبود یافت.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
6 عددبوده است.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
بررسی اشتباهات اولویت من است.
نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
آشنایی با کانون از طریق هم کلاسی ها و معلمم آقای کاظمی که مشوق من بوده که من در آزمون های کانون ثبت نام کردم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
درس تیزهوشان می بینم.هر وقت در یکی از 4 هوش دروس تیزهوشان ضعیف می شدم پدر و مادرم کتاب مربوط به آن را تهیه می کردند هر چند در بعضی از آزمون های سوالات یکی از 4 هوش فوق العاده سخت بوده است.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله می بینند.با خوش رویی و بدون در نظر گرفتن ترازم روحیه من را تقویت می کردند و برای آزمون بعدی خودم را آماده تر می کردم تا دوباره تکرار نکنم تا ات ترازم کم شود یا نداشته باشم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله احساس می کنم یک وظیفه ایی به گردن من گذاشته شده است و باید به برنامه ریزی ام پایبند باشم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
سوالات پرتکرار و کتاب های آبی-از پرتکرار ریاضی بیشتر استفاده می کردم به علت تشریحی بودن سوالات و تکرار آنها در امتحانات و کتاب آبی درس ریاضی و علوم به علت درس نامه داشتن کتاب و تست زدن بیشتر در این دروس از آن استفاده می کردم.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
من خود را قهرمان پیوستگی و قهرمان پیشرفت می دانم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟
از روش نقصانی استفاده می کنم.سه ماه مانده به آزمون اصلی (فصل بهار)از روش نقصانی استفاده می کنم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
روزی یک ساعت می باشد.بله مادرم خیلی سخت گیری می کند و پیگیر است که من زمان کمتری از فضای مجازی استفاده کنم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
به خاطر داشتن حافظه قوی که یکبار خواندن مطالب را یاد می گیرم و حتی محیط های شلوغ هم تاثیری در درس خواندن هم ندارد.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله-رفتن به دل طبیعت و پارک و بازی های فکری شطرنج با پدر و مادرم انجام می دهم.
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
بله- مادرم وقتی 3 ساله بودم تمام رنگ ها را به انگلیسی یاد می دادند. کلاس اول جدول ضرب را یاد گرفتم در ضمن من اشتیاق به یادگیری داشتم و کلاس سوم جدول مندلیف را دو ساعته حفظ کردم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
بله-آقای کاظمی و آقای قربانی (مدرس هوش)که در این مسیر مرا همراهی می کردند و زحمت زیادی برای من کشیدند و سپاس از آقای شریفان مسئول نمایندگی به خاطر پیگیری منظم ایشان در زمینه حفظ رتبه بالا در شهرستان اسفراین خیلی سپاسگزارم.