گفت و گو با فائزه گنجی ؛ قهرمان پیوستگی پایه پنجم

نام و نام خانوادگی: پایه : پنجم دبستان نام شهر و استان: شهرکرد – چهارمحال و بختیاری میانگین تراز: 6000 سال‌های حضور در کانون: یک سال شغل و تحصیلات مادر: کارمند - لیسانس شغل و تحصیلات پدر: ک

گفت و گو با فائزه گنجی ؛ قهرمان پیوستگی پایه پنجم

نام و نام خانوادگی: فائزه گنجی

پایه : پنجم دبستان

نام شهر و استان: شهرکرد – چهارمحال و بختیاری

میانگین تراز: 6000

سال‌های حضور در کانون: یک سال

شغل و تحصیلات مادر: کارمند - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند - دکتری

مصاحبه‌گر : زهرا امینی

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در این آزمون ­ها آشنایی با انواع سوالات در دروس مختلف و آشنایی با سوالات تستی و پیشرفت درسی است.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون­های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

آمادگی بیشتر جهت شرکت در آزمون­های حضوری است. با این آزمون­ها متوجه می­ شوم یادگیری ­ام خوب بوده یا نه. من وقتی آزمون هدف­گذاری را انجام می­ دهم متوجه می ­شوم که در کدام بخش از درسی مثل ریاضی اشکال دارم و می ­توانم از معلم بخواهم تا برایم توضیح دهد.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه­ای برای شما داشت؟

خیر. من هیچ وقت از آزمون دادن خسته نشدم چون این آزمون­ها باعث پیشرفت تحصیلی من در مدرسه شده و بهتر از قبل برای درس خواندنم برنامه ­ریزی می ­کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون­ها چگونه توانسته باعث پیشرفت تراز شما شود؟

با شرکت در آزمون­ها توانستم نقاط ضعف و نقاط قوتم را متوجه شوم. آشنایی با سوالات مختلف و حل و تمرین آن­ها باعث پیشرفت من می­ شود. 

 

  1. شرکت در این آزمون­ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

ساعت مطالعه­ ام بیشتر شده. وقتی آزمون می­ دهم، بعد از آزمون اول به سراغ اشتباهاتم می­ روم و آن­ها را تحلیل می ­کنم. این کار باعث می­ شود هر جا از درس ­هایم را خوب یاد نگرفته بودم دوباره بخوانم و تمرین کنم و با این شیوه خیلی خوب در مدرسه به سوالات معلم پاسخ می­ دهم و در امتحانات مدرسه همیشه نمره­ ی خیلی خوب می­ گیرم. 

 

  1. مطابق برنامه راهبردی حرکت می­ کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه­ریزی می­ کنید؟

تا حد امکان سعی می­ کنم مطابق برنامه راهبردی درس­ها را پیش ببرم؛ اما گاهی پیش می ­آید که درسی را در مدرسه عقب­تر باشیم که سعی می­ کنم در آزمون­ بعد، آن را جبران کنم. سعی می کنم برنامه ریزی داشته باشم که در کنار خواندن درس ­های مدرسه و انجام دادن تکالیفم، از هر درس تست هم کار کنم. معمولا در کنار درس ­ها تست هوش هم کار می­ کنم.

   

  1. نقاط قوت شما کدام درس­ ها هستند؟ روش مطالعه آن­ها را توضیح می­ دهید؟

درس­هایی مثل علوم، فارسی و هدیه­ های آسمانی نقاط قوت من هستند. من همیشه در کلاس اول خوب گوش می­ دهم تا خوب یاد بگیرم و موقع خواندن این درس ­ها با دقت می ­خوانم و سعی می کنم نکته های مهم را برای خودم تکرار کنم و توضیح دهم و بعد از آن همیشه برای درس فارسی و علوم، نمونه سوال حل می­ کنم.

 

  1. دفتر برنامه­ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می­ کند؟

بله. دفتر برنامه ریزی باعث شده کارهایم نظم داشته باشد. در این دفتر برای درس خواندن و استراحتم و حتی برای انجام تکالیفم، زمان مشخص می­ کنم. در این دفتر زمان استفاده از تلویزیون و فضای مجازی را یادداشت می­ کنم و همین کار باعث شده که متوجه زمانی که برای آن­ها قرار می ­دهم بشوم و الان ساعت استفاده از تلویزیون و فضای مجازی را به درستی مدیریت می­کنم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می­ دهید؟

سعی می­کنم روز جمعه بعد از آزمون اول درس ریاضی و بعد از آن بخش هوش را با مادر یا پدرم تحلیل و بررسی کنم. بخش­های دیگر آزمون را هم فردای آن روز بعد از مدرسه تحلیل می­کنم و نکات مهم آزمون را در کتاب خودآموز یادداشت می­کنم تا آخر همان هفته دوباره آن نکات را مرور کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال­ ها چگونه بود؟

پدر و مادرم همیشه پشتیبان من بوده­اند و به من امید و انگیزه داد­ه­اند. مادرم همیشه در برنامه ریزی به من کمک می­ کند تا بهترین اسفاده را از زمان داشته باشم و پدرم در تحلیل آزمون­ها خیلی به من کمک می ­کند و سوالاتی که اشتباه جواب داده ­ام یا نتوانسته بودم جواب بدهم را برایم کامل توضیح می ­دهند و این باعث می ­شود به خوبی مطالب را یاد بگیرم.

 

  1. سال گذشته برای امتحان ­های پایان سال چه برنامه­ای داشتید؟ چه نتیجه ­ای گرفتید؟

سال گذشته تنها از روی کتاب درسی می­ خواندم و تمرین ­ها و سوالاتی که معلم به ما می ­دادند را حل می ­کردم. تمام نمراتم خیلی خوب شد.

 

  1. امسال برای امتحان­های پایان سال چه برنامه ­ای خواهید داشت؟

امسال چون در آزمون­های کانون شرکت کردم و طبق برنامه درس خواندم، برای امتحانات پایان سال آمادگی کامل دارم. من در طول سال با تحلیل آزمون­ هایم نقاط ضعفم را پیدا و آن­ها را بر طرف کرده­ام. نمونه سوالات تستی و تشریحی برای درس ­هایم حل کرد­م و تا قبل از امتحانات پایان سال، سعی می­ کنم سوالات تستی و تشریحی بیشتری حل کنم.

 

  1. برای امتحان­های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می­کنید؟

من از کتاب مجموعه دروس کانون استفاده کردم که این کتاب با توجه به این که سوالات تستی و تشریحی داشت، در یادگیری درس­ها خیلی به من کمک کرد. برای امتحانات مدرسه هم قصد دارم از همین کتاب استفاده کنم.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

چون در تابستان وقت آزاد بیشتری دارم، سعی دارم تست هوش بیشتری کار کنم و در کنار آن درس ­هایم را هم مرور خواهم کرد. من تابستان هم در آزمون­ها شرکت می ­کنم و طبق برنامه راهبردی پیش می­ روم و برنامه ریزی می­ کنم. 

Menu