گفت و گو با مریم جعفری زاویه؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

بله شرکت میکنم. زیرا با کمک آنها میتوانم سنجش بهتری از عملکرد خود در هفته اول داشته باشم. میتوانم برنامه ریزی بهتری برای هفته دوم داشته باشم.

گفت و گو با مریم جعفری زاویه؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی دانش آموز : مریم جعفری زاویه

پایه : دهم تجربی 

میانگین تراز : ۶۶۰۶

 نام شهر و استان : البرز، کرج 

تعداد سالهای حضور در کانون : یک سال 

چند آزمون شرکت کرده است : ۱۳ آزمون اصلی

 شغل و تحصیلات مادر : دیپلم، خانه دار

 شغل و تحصیلات پدر : لیسانس، کارمند سازمان فنی و حرفه ای

 نام پشتیبان مصاحبه کننده : روژین تدین یکتا

 

1.آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟ 

خیر، غیبت نداشتم زیرا غیبت در آزمون باعث میشد که در ارزیابی خود دچار مشکل شوم.

 

2.پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

توانستم ضعف های خودم را بشناسم و نسبت به رفع آنها اقدام کنم.

 

3.از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده کردید؟دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

کارنامه اصلی ، برای دیدن درصد ها و تراز خود و کارنامه ۵ نوع درس.

 

4.آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می کنید؟ 

بله از نمونه سوالات امتحانی سایت کانون برای امتحانات پایان ترم استفاده میکنم.

 

5.آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟

 بله شرکت میکنم. زیرا با کمک آنها میتوانم سنجش بهتری از عملکرد خود در هفته اول داشته باشم.  میتوانم برنامه ریزی بهتری برای هفته دوم داشته باشم.

 

6.آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله شرکت میکنم. نمونه سوالات بیشتری از دروسم را حل و تخلیل کنم. باعث میشود بتوانم با سبک سوالات آشنا شوم و بتوانم تا حدودی شرایط آزمون را برای خود فراهم کنم.


7.شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟ 

باعث شناخت من از عملکرد خود طی دو هفته ای که برای آن آزمون مطالعه میکردم داشت.

 

.8مطابق برنامه ی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامه مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟

بله مطابق برنامه راهبردی حرکت میکردم و با توجه به آن برای خود برنامه ریزی میکردم.اغلب اوقات بله هماهنگ بود و گاهی برنامه مدرسه جلوتر بود.

 

9.روش مطالعه شما چگونه است؟آیا با روش بازیابی درس می خوانید یا دوباره خوانی می کنید؟ 

از روش بازیابی استفاده میکنم البته در کنار آن بسته به نیاز دوباره خوانی هم میکنم، چرا که ممکن است مطلبی در بازیابی مرور نشود.

 

10.نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

فیزیک و زیست سعی میکنم ابتدا به مطالب کتاب درسی مسلط شوم و در مدرسه خوب این درس ها را متوجه شوم و سپس تعداد زیادی تست حل میکنم.

 

11.دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟ 

بله دارم ولی از آن استفاده نمی کنم.

 

12.مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون و آزمون ها یاد گرفته اید چیست؟ 

با هیچ شکستی تسلیم نشوم و پیوستگی خودم را برای رسیدم به هدفم حفظ کنم.

 

13.تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ 

بله از روش ضربدر منها استفاده میکنم .

 

14.در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟ 

در درس ریاضی ، ابتدا در این درس خیلی ضعف داشتم اما بعد توانستم در این با حل تست های بیشتر و مرور و حل دوباره تست هایی که اشتباه می زدم به تسلط برسم.

 

15.کدام نقش آزمون های کانون برای شما پررنگ تر است:نقش برنامه ای،آموزشی یا سنجشی؟دلیل تان برای این انتخاب را بگویید. 

هر دو بسیار پر رنگ بودند چرا که هم میتوانستم مطابق برنامه راهبردی آزمون ها برای خودم برنامه ریزی کنم و درس ها را به موقع مرور کنم و هم میتوانستم با نقش سنجشی آن بازده خود را طی دو هفته بسنجم.

 

 

16.تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟ 

ابتدا سوالات اشتباه و نزده را بررسی میکنم وابتدا سعی میکنم خودم سوالات را حل کنم و بعد با پاسخنامه بررسی میکنم و سپس سوالات درست شک دار را بررسی میکنم و در درس زیست همه تست ها را تحلیل میکنم.

 

17.شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟ 

از کتاب های سه سطحی در همه دروس تخصصی استفاده میکردم. باعث میشد بتوانم با سوالات سطح بالاتر آشنا شوم.

 

18.در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ایرادات هر درس را چگونه بر طرف می کنید؟ 

زیست شناسی ، با حل تست های بیشتر از آن مبحث و خواندن دقیق تر کتاب درسی سعی میکردم ایرادات خود را رفع کنم.

 

19.در طول این همه سال خسته نشدید؟چه چالش هایی امسال داشتید؟چه کاری برای رفع خستگی انجام می دادید؟

  خستگی چیز طبیعی است و ممکن است برای همه پیش بیاید اما سعی میکردم با کمک خانواده و فکر کردن به هدفم آن را رفع کنم و این جمله را که با هر سختی آسانی هست را برای خود یادآوری کنم و از جمله چالش هایی که امسال با آن رو به رو بودم این بود که اوایل خیلی روی تراز و رتبه حساس بودم و این موضوع باعث استرس و افت من میشد و بعد باتمرکز بیشتر روی درصد ها و فکر کردن به هدف خود از شرکت در آزمون ها که یادگیری بود، توانستم آن را مدیریت کنم.

 

20.نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟

 آنها همواره به من روحیه می دادند و از لحاظ مادی و معنوی از من حمایت میکردند و من از آنها نهایت تشکر را میکنم.

 

21.آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟ 

بله می دیدند. زمانی که ناراحت میشدم به من روحیه میدادند و یاد آوری میکردند که آزمون ها نقش سنجشی دارند و مهم این است که بتوانم با تحلیل آزمون به اشتباهات خود پی ببرم.

 

22.از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟ 

بله مصاحبه با رتبه های برتر برای من خیلی جالب بودند و به من انگیزه می دادند.


23.به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟ 

اینکه در هر شرایطی امید خود را از دست نمی دهم و سعی میکنم بهترین خودم باشم.

Menu