گفت‌وگو با قهرمان پیوستگی مائده حاج محمودی از خمینی شهر

نام و نام خانوادگی: مائده حاج محمودی مقطع و رشته: پایه نهم نام شهر و استان: استان اصفهان-شهرستان خمینی شهر میانگین تراز: 6000 سال‌های حضور در کانون: 10ماه چند آزمون شرکت کرده است: 21 آزمون

گفت‌وگو با قهرمان پیوستگی مائده حاج محمودی از خمینی شهر


نام و نام خانوادگی: مائده حاج محمودی
مقطع و رشته: پایه نهم
نام شهر و استان: استان اصفهان-شهرستان خمینی شهر
میانگین تراز: 6000
سال‌های حضور در کانون:  10ماه
چند آزمون شرکت کرده است: 21 آزمون


مصاحبه‌گر : ثنا میردامادیان


-تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ 

تلاش می کنم با تست های فراوان و مرور، مطالب را بیشتر در ذهن خود نگه دارم و تمام تمرکزم را در تست ها و خواندن درس های جدید به کار گیرم.


 2- با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟ 

بیشتر مشکلات  من در آزمون ها از سر هواس پرتی و علاقه به زدن سوالات زیاد حتی به غلط است. در این دوران تلاش خودم را می کنم و سعی می کنم با کمک آزمون ها و آزمونک های پلکان به این دو مشکل غلبه کنم .


   3- آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیر.تا به حال در آزمونی غیبت نکرده ام و سعی داشتم حتی اگر توانایی شرکت در آزمون به صورت حضوری را نداشته ام ،به صورت آنلاین شرکت کنم. پیوستگی به برنامه راهبردی 


 4- پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها سبب شد که با بدست آوردن میانگین زمانی برای هر سوال، عادت کردن به جو آزمون و کمتر شدن هواس پرتی ها در آزمون ها ترقی پیدا کنم.


 5- آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟  اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

 بله .انگیزه من برطرف کردن مشکلات درسی بود و آشنایی با سوالات آزمون.با نمونه سوالات بیشتری آماده می شوم و با تحلیل آزمون ها مشکلات خود را در سوالات برطرف می کنم.


 6- آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟  اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

 بله.من از این آزمون ها به عنوان وسیله تمرینی برای آزمون های کانون استفاده می کنم و با بهره وری از سوالات این آزمون ها خودم را برای وجود هر گونه سوالی آماده می کنم. در بیشتر مواقع  سوالاتی مشابه با سوالات آزمون های مشابه پارسال در آزمون های کانون وجود دارد که با تحلیل این سوالات، راه حل آنها را یاد گرفته و درآزمون از آن راه حل ها استفاده می کنم. 


7- شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

تاثیر بسیار مثبتی داشته است . چون ناخودآگاه برای اینکه می خواستم طبق برنامه راهبردی برای آزمون های کانون آماده شوم با خواندن و مرور و تست زنی بسیار ،حتی کوچکترین مطالب را هم فراموش نمی کنم و این یک برتری در وضعیت درسی من است


 8- مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ 

بله قطعا.من با کمک مشاور برنامه ریزی کرده و طی این دو هفته به زدن تست و و مرور و رفع مشکلات می پردازم.البته نا گفته نماند که برنامه راهبردی کانون در راستای برنامه معلمان مدرسه بود و هماهنگ پیش میرفت.مخصوصا در دروس ادبیات فارسی و ریاضی.


9- نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

دروس حفظی مانند :ادبیات،عربی،پیام های آسمانی و.... .پایه روش مطالعه ای من یه روش شنیداری و دیداری است.یعنی در همان جلسه که معلم در حال یا دادن درس یا نوشتن مطلبی مهم است  آن را حفظ می کنم و با تمرین جایگاه مطالب را در ذهنم تثبیت می کنم.


 10-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

بله.تکمیل دفترچه من را متوجه می کند که برای انجام هر کاری چه مقدار زمان گذاشتم و آیا برای فهمیدن موضوعات زمان کافی گذاشته ام یا نه.همچنین جلودار استفاده بی رویه از تلفن همراه است. 


11- تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

اوایل تست ها را بدون زمان انجام می دادم .اما بعد از مدت کوتاهی بری هر سوال زمان مشخصی تعیین می کردم و به مرور مدت زمان را کاهش می دادم.بعد از عبور از این مراحل آزمون میدادم و سعی میکردم با حفظ تعداد صحیح و غلط زمان حل آزمون را کاهش دهم .


 12- در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ 

تقریبا در همه دروس.من در اوایل شروع آزمون ها فقط به چیز هایی که در ذهنم مانده بود اتکا کرده و بعضی از آنها را شانسی می زدم ولی بعد از برنامه ریزی های مکرر و با کمک مشاور تصمیم گرفتم دروس را در پنج قسمت در روز انجام دهم و برای هر درس یک ساعت و نیم زمان بگذارم .


 13-تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

سوالاتی که غلط زده ام و یا آنهایی را که در آزمون پاسخ نداده ام را باری دیگر حل میکنم .اگر حل نشود با مراجعه به پاسخ نامه جواب صحیح را می فهمم و دوباره آن بخش از کتاب را مرور می کنم.


 14- شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

من بیشتر از کارنامه روز کانون استفاده می کنم.چون شبیه سازیی از آزمون اصلی تیزهوشان است.تعداد صحیح،غلط و نزده در آزمون و همچنین رتبه در شهر،استان و کشور را به ما می گوید و اطلاعات کاملی درباره تعداد دام ها و سوالات ساده در آزمون به ما ارائه می دهد. 


15 -نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

پدرو مادر در درس های بسیاری که در آنها به مشکل خورده بودم  به من کمک می کردند .پدر در درس های محاسباتی و مادرم در درس های فارسی و عربی.پس میتوان گفت والدین برای من نقش به سزایی در تحصیلاتم داشتند.


 18.    اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟ 

اولین تراز:5500 آخرین تراز:6100 با استفاده از ابزار های کمکی در صفحه شخصی کانون،تست زنی،شرکت در کلاس های آنلاین و حضوری،استفاده از مشورت مشاوران و....

Menu