گفت وگو با یوتاب لطیفی؛قهرمان پیوستگی پایه نهم

بله،قسمت مصاحبه با دانش آموزان و نفرات برتر کنکور و والدین آنها برایم جالب بود و از تجربیات آنها استفاده می‌کردم.

گفت وگو با یوتاب لطیفی؛قهرمان پیوستگی پایه نهم

نام و نام خانوادگی : یوتاب لطیفی

مقطع و رشته:کلاس نهم

نام شهر و استان: اندیمشک- خوزستان

میانگین تراز:6200

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید؟از سال 1402

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی- کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی

شغل و تحصیلات پدر:فرهنگی- کارشناسی ارشد حقوق


مصاحبه‌گر :  جعفر مریدی


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در ازمون ها باعث شده که در درس خواندن خیلی منظم تر باشم وخودم را دائما ارزیابی کنم وهمچنین به طور منظم در جریان نقاط ضعف وقوت خودم باشم.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

 بله،  تا در هفته اول خودم را بسنجم وبفهمم در چه مباحثی پیشرفت داشته ام ودر چه مباحثی به تمرین بیشتر نیاز دارم چشم انداز دقیق تری از آزمون بعدی به من می داد واضطرابم را کاهش می دهد.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

 با مباحث آزمون هفته آشنا می شدم وچشم انداز واقعی از عملکرد احتمالی ام در آزمون به دست می آوردم به علاوه چون با نوع سوالات آشنا بودم در آزمون با خونسردی بیشتری به سوالات پاسخ می دادم.


شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای‌تان داشت؟

علاوه بر پیشرفت درسی مدرسه مهارت های آزمون دادن مثل مدیریت زمان را در خودم تقویت می کنم وفایده دیگر این بود که فضای آزمون های اصلی برای من عادی تر می شد.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کردید؟

بله  با توجه به مباحثی که در ازمون های  پیشرو  وجود داشت برنامه ریزی می کردم.نگاه می کردم که در کدام مباحث نیاز به تمرین بیشتری دارم در هفته اول برای انها وقت  بیشتری می گذاشتم  به طوری که هفته اول را برای یادگیری بیشتر وهفته دوم را برای مرور وجمع بندی. برنامه مدرسه وازمون ها هماهنگ بود واگر ناهماهنگی بود من پیش خوانی می کردم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

علوم – ادبیات- عربی وزبان انگلیسی ابتدا متن درس رابا  مطالعه کتاب درسی ودرسنامه کتابهای کمک درسی کانون یاد می گرفتم بعد از ان با تست زدن مطالب را در ذهنم تثبیت می کردم.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟

 بله دارم، به من کمک می کندتا ساعات درس خواندنم را تنظیم کنم وبفهمم برای هر درسی چقدر باید وقت بگذارم.


مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

اینکه با مداومت واستمرار  می توان به هر چیزی رسید مهم نیست هنگام شروع در کاری ضعیف باشم با تمرین آهسته آهسته پیشرفت می کنم وبه چیزی که می خواهم می رسم واینکه هرکجا کم کاری بکنم نتیجه اش را خواهم دید پس بایدنظم را حفظ کنم وتوقع پیشرفت ناگهانی نداشته باشم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟

 بله، مهم ترین تکنیکی که در ازمون به من کمک می کند تکنیک ضربدر ومنها می باشد.


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

 در درس ریاضی متوجه شدم باید تمرکزم را روی  درسنامه کمتر کنم وسوالات بیشتری را حل کنم اگر سوالی را بلد نبودم پاسخنامه را به دقت مطالعه می کردم وچند بار حل می کردم تا نکات جدید ملکه ذهنم شود تمام تلاشم را می کردم تا هر روز ریاضی بخوانم در نتیجه کمکم درصدم در ریاضی بیشتر شد.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

بعد از آزمون سوالاتی را که اشتباه زده بودم را دوباره حل می کنم تا نکات جدید را یاد بگیرم ودر ازمون های بعدی به مشکل نخورم وسوالات درست را هم دوباره مرور می کنم تا تثبیت شوند.


شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟ 

من از همه ی منابع کانون شامل کتاب های آبی وسه سطحی که دارای تست های باکیفیت وسطح بالایی هستند وپاسخنامه خوبی دارند استفاده می کنم ولی تمرکزم روی کتابهای سه سطحی می باشد.


در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید؟

 گاهی پیش می اید که بی انگیزه می شدم ولی با یک استراحت کوچک به خودم وفکر کردن به هدفی که دارم به سراغ دروس سبکتر می رفتم تا انرژی ام را دوباره بدست بیاورم.


چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟

 چون می دانستم که سطح سوالات بالاست و خیلی از کانونی ها چه در آزمون تیزهوشان و چه کنکور نتیجه گرفته اند به علاوه جامعه آماری کانون بالاست و می توانستم خودم را با دانش آموزان خوب کشور مقایسه کنم . پدرم مرا باکانون آشنا کرد وثبت نام کردم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

من بخش زیادی از موفقیت های تحصیلی ام را مدیون پدرمادرم هستم .مادرم همیشه از من حمایت می کرد و به من انگیزه می داد تا بیشترکنم و شرایط خانه را آماده می کرد تا من آرامش داشته باشم پدرم در تمام مدت بزرگترین پشتیبان من بوده و او همیشه در درس خواندن در کنار من است و دروسی  را که مشکل دارم و با صبر و حوصله برایم توضیح می دهد.


آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

بله-یادآوری می کردند که این آزمون ها برای یادگیری و پیداکردن اشکالاتم هستند و من همیشه می توانم در آزمونهای بعدی جبران کنم وپدرم در رفع اشکالاتم به من کمک می کرد.


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله،قسمت مصاحبه با دانش آموزان و نفرات برتر کنکور و والدین آنها برایم جالب بود و از تجربیات آنها استفاده می کردم.


به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

همیشه واقع گرا بودم و انتظار غیرمنطقی از خودم نداشتم در کارم استمرار داشتم و تلاش می کردم ساعات درس خواندنم را ثابت نگه دارم و سعی کردم که در شکست ها نا امید نشوم و تمام تلاشم را می کردم تا ضعف هایم را برطرف کنم.


Menu