گفتگو با سید علیرضا موسوی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

خودم عشق زیادی به آزمون دادن و تحلیل آزمونها دارم و دلیل اصلی پیشرفتم را هم همین ازمونها میدانم .

گفتگو با سید علیرضا موسوی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی  : سید علیرضا موسوی

پایه : دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: استان سمنان شهرستان شاهرود 

شغل  مادر :خانه دار

شغل پدر:کارمند شهرداری

میانگین تراز : 5795

معدل :19.60

سال‌های حضور در کانون : 1 سال تابستان دوازدهم 

چند آزمون شرکت کرده است: 20 آزمون اصلی 32 آزمون مشابه و هدفگذاری


 

مصاحبه‌گر :  مهدی خداوردی

 

 

  1. از چه زمانی در آزمونهای کانون ثبت نام کردید و تراز شما چه تغییری داشته و در چند آزمون غیبت داشته اید ؟

از آزمون اول تابستان ثبت نام کردم و تا امروز در هیچکدام از آزمونها غایب نبودم و آزمونهای هدیه و مشابه را نیز شرکت میکنم  . تراز اولین آزمونم 5100 شد و در آزمون آخر 6200


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

از اولین آزمونی که در کانون ثبت نام کردم هیچ شناختی به سوالات تستی و شرایط آزمون دادن نداشتم و دوستانی که قبلا در کانون بودند و راضی بودند و نتیجه بسیار خوبی گرفته بودند پیشنهاد کردند در کانون ثبت نام کنم  تا تست زدن و شرایط سال کنکور را بهتر درک کنم . از وقتی اولین ازمون را شرکت کردم با بررسی آزمون متوجه اشکالاتم شدم وتکنیک های تست زنی را یاد گرفتم و زمانبندی را خیلی بهتر یاد گرفتم .هدف اصلی من تراز و نمره نبود فقط میخواستم با روند کار آشنا بشم و یاد بگیرم .


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

در آزمونهای اول تعداد پاسخ صحیح زیادی نداشتم آزمونها را که پشت سر هم میزدم ، تحلیل کردن را یاد گرفتم و غلطهای آزمونها را هر آزمون بهبود یافت و با افزایش ساعت مطالعه تعداد صحیح هر آزمون را بیشتر و ترازم هر آزمون بهتر شد تابستان از 7 ساعت درس خواندن شروع کردم  و الان   11 ساعت درس میخوانم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

معمولا آزمونها را برای جمع بندی و تثبیت مطالب شرکت میکردم و همیشه هم همینطور بود و در آزمونهای اصلی کمک زیادی برای من بود چون ساختار سوالات مشابه بود و انواع سوالات را در این آزمونها تمرین میکردم.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خسته که به هیچ وجه نشدم و همیشه دوستانم را هم دعوت میکردم که در آ زمونها شرکت کنند و یکی از هم کلاسیهایم را ترغیب کردم برای شرکت در آزمونهای کانون . و اینطوری آزمونها برایم جذاب ترهم شد با هم درس خواندن، با هم تحلیل کردن ، برایم بسیار رقابتی و کمک کننده شد.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

هر چی آزمون بیشتری شرکت میکردم با تحلیل ، مطالب بیشتری یاد میگرفتم و انگیزه و روحیه بهتری برای ادامه کار پیدا میکردم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

در بعضی از درسها با توجه به پیش خوانی در برنامه راهبردی ، قبل از تدریس معلم مطالب را برای آزمونها مطالعه میکردم که در درسی مثل علوم و فنون  نمرات و وضعیت درسیم بهتر شد 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

برنامه هفتگیم را منطبق با برنامه راهبردی تنظیم میکردم هفته اول بیشتر درس نامه ها و در هفته دوم بیشتر وقتم را با تست درسها را مرور میکردم  و همیشه برنامه هایم را طبق برنامه راهبردی خودم تنظیم میکنم چون خودم را بهتر میشناسم و مشاوره از بیرون نمیگیرم و سوالی داشته باشم از پشتیبان کانون  کمک میگیرم .

 

 از کتابهای کانون کدام ها را تهیه کردید و نظرتان راجع به این کتابها چیست ؟ 

کتابهای آبی فلسفه و منطق و جامعه شناسی را خودم تهیه کردم و دوستم هم کتابهای تاریخ و جغرافیا و روانشناسی وکلا همه کتابهای آبی را با دوستان تهیه کردیم و با هم استفاده میکنیم . همه تستهای کتابهای آبی را زده ام سوالهای بسیار خوب وسطحش هم   برای من بسیار عالی بود از منابع سایر انتشارات نیز استفاده کردم ولی کتابهای آبی تستهای بهتر و استاندارد تری داشت مخصوصا وقتی پیشرفت داشتم کتابهای آبی به مراتب منبع بهتری برایم شد و درسهایم با کتابهای آبی تثبیت کردم و چند هفته آخر تا کنکور اردیبهشت از کتابهای سه سطحی هم استفاده کردم کتابهای سه سطحی سوالات مفهومی تری داشت بهتر توانستم خودم را محک بزنم.


  1. برنامه   شما برای کنکور اردیبهشت چه بود ؟

از کتابهای زرد استفاده کردم و تحلیل میکردم  و متوجه شدم در آرایه ها ضعیف هستم برای خودم برنامه چیدم که شبی ده تا سی تا تست آرایه میزدم و اصلی ترین منبع من برای جمع بندی کتاب زرد کانون بود.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

100% دفتر برنامه ریزی دارم و استفاده میکنم .برنامه های من با استفاده از دفتر برنانه ریزی کانون منظم تر شده و با بررسی روند مطالعاتی خودم در هفته های قبل و تطبیق وضعیتم با کارنامه کاستی ها و کم کاری هایم را جبران میکردم . کلا دفتر برنامه ریزی نظم بسیار زیادی در کارها و روند مطالعاتی من دارد .


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

همه سوالات را بعد از آزمون بررسی میکردم و سوالات نزده و سوالاتی که در آزمون بلد نبودم با استفاده از پاسخ نامه و مخصوصا کتاب درسی  یاد میگرفتم و نکاتش را پیدا میکردم و تحلیل آزمون را همان جمعه انجام میدادم .همیشه تحلیل ها برایم بسیار آموزنده و جذاب است چه بی دقتی هایم چه نکات جدیدی که یاد میگیرم.

 

  1. حرف یا توصیه پایانی شما؟
  2. خیلی وقتها خیلی از دانش آموزان را درحوزه امتحانی میبینم که بی توجه هستند به آزمون و کاملا بی انگیزه  هستند وهیچ عشق و علاقه ای ندارند به نظر من اگر میخواهند در آزمونی شرکت کنند حتما با عشق و علاقه شرکت کنند آزمونهای زیادی بزنند چون تاثیر زیادی دارد . خودم عشق زیادی به آزمون دادن و تحلیل آزمونها دارم و دلیل اصلی پیشرفتم را هم همین ازمونها میدانم .

 

 

 

 

Menu