گفت و گو با فاطمه عبدی؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: پایه:یازدهم تجربی نام شهر و استان:شهر مهران - استان ایلام سال‌های حضور در کانون:1سال شغل مادر:خان 1. تصمیمات شما برای نیم سا

گفت و گو با فاطمه عبدی؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : فاطمه عبدی

پایه : یازدهم تجربی

نام شهر و استان : شهر مهران - استان ایلام

سال‌های حضور در کانون : 1 سال

شغل مادر: خانه دار

شغل پدر: آزاد

مصاحبه‌گر : معصومه رئیسی

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
  2. رفع نواقص نیمسال اول،وتمرکز روی امتحانات نهایی خرداد ماه.چون در صورت عدم موفقیت فرصت مناسب برای جبران نیست.

  3. چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز داشتید؟
  4. با توجه به اینکه امتحانات خرداد از اهمیت بالایی برخوردار است،سعی کردم که در حد توان دروس عمومی را مطالعه و تثبیت کنم.البته از دروس اختصاصی نیز غافل نبودم و سعی کردم که خودم رابرای آزمون های ۷ و۱۶ فروردین آماده کنم.
  5.  

  6. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟
  7. خیر؛حتی اگر هیچگونه آمادگی برای آزمون نداشته باشم بازهم غیبت نمی کنم.استمرار بسیار مهم است.
  8.  
  9. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  10. گاهی اوقات که برای درسی مطالعه نکرده ام تحلیل آزمون مرا وادار به مطالعه می کند،واین به دلیل پیوستگی در آزمون هاست که من همواره با تحلیل مواجه می شوم و از دروس غافل نمی شوم.
  11.  
  12. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
  13. معمولا برنامه مدرسه از برنامه راهبردی عقب تر است،شرکت در آزمون های کانون مرا وادار به مطالعه قبل از تدریس معلم می کند این موضوع سبب شده که من در دروسی مثل زیست و زمین از معلم جلوتر باشم و در حین تدریس معلم با چالش روبه رو نمی شوم.

  14. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟
  15. دروسی مثل زیست و زمین را مطابق با برنامه راهبردی پیش می روم،اما اگر برای آزمون درسمان عقب باشد دروسی مثل شیمی و فیزیک را رها نکرده و حتی اگر شده قسمت های حفظی آنها را مطالعه کامل می کنم. اصولا برنامه مدرسه و برنامه راهبردی بر هم منطبق نیستند، بلکه برنامه راهبردی جلوتر است.
     من همیشه هفته دوم را به مطالعه برای آزمون اختصاص می دهم.
  16.  
  17. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
  18. درس زیست شناسی نقطه قوت من است.همیشه درصد های خوبی در این درس نسبت به بقیه کسب می کنم.
     زیست شناسی را ابتدا روزنامه وار و بعد به صورت کلمه به کلمه مطالعه و تحلیل میکنم،چون کلیپ های آموزشی زمان بر است تاکنون از آنها استفاده نکرده ام.
  19.  
  20. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟
  21. تمرین مدیریت زمان با تست زدن صورت می گیرد،من به این مورد توجه دارم و آن را رعایت می کنم.
  22.  
  23. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟
  24. روش مطالعه من برای همه دروس ،ابتدا تسلط کامل بر روی متن کتاب است و سپس به سراغ سوال حل کردن می روم.تا کنون روشم را تغییر نداده ام و همینطور پیش رفته ام.
  25.  
  26. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  27. ابتدا سعی می کنم بدون استفاده از پاسخ نامه دوباره سوالات را حل کنم،سپس به سراغ پاسخ نامه می روم و جوابم را با آن مطابقت می دهم و بررسی می کنم.
     حتی سوالاتی که درست حل کرده ام هم به همین روش بازهم مورد بررسی قرار می دهم. در نهایت برخی از نکات مهم سوالات را در گوشه ای از کتابم می نویسم.
  28.  
  29. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟
  30. از کارنامه اشتباهات:برای آگاهی از اشتباهات و تلاش برای اینکه در آن مبحث خودم را ارتقا دهم استفاده می کنم.کارنامه آزمون و کارنامه پروژه ای را هم بررسی می کنم.
  31.  
  32. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
  33. پدر و مادرم همواره مرا همراهی و تشویق می کنند.
Menu