گفت و گو با فاطمه زهرا احمدی؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : پایه : یازدهم تجربی نام شهر و استان: بندرگز - گلستان شغل و تحصیلات مادر : کارمند دادگستری - فوق لسیانس شغل و تحصیلات پدر: کارمند دادگستری - فوق لسیانس میانگ

گفت و گو با فاطمه زهرا احمدی؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی  : فاطمه زهرا احمدی 

پایه : یازدهم تجربی 

نام شهر و استان:  بندرگز - گلستان 

شغل و تحصیلات مادر : کارمند دادگستری - فوق لسیانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند دادگستری - فوق لسیانس 

میانگین تراز :  6427

معدل: 19.95

سال‌های حضور در کانون: 2سال               

مصاحبه‌گر : عالیه مهدوی 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در آزمون های کانون این بود که در مسیر رسیدن به هدفم هدفمند تر و با برنامه ریزی بهتر  باشم و به این نتیجه رسیدم که با تلاش هر فرد با نتیجه آنان متفاوت خواهد بود. 

 

  1. چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

بله در این مسیر مطالعاتی به این دستاورد رسیدم که فهمیدن ایرادات و اشکالات و میزان تسلط روی کتاب درسی و مباحث آن راه درست و صحیح زدن سوالات را نشان خواهد داد. که به نظر من مهمترین اصل آزمون دادن همین است. و مرور درس ها در برنامه درسی  را نیاید را از یاد برد. 

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

برای آمادگی آزمون های اصلی و آشنایی با سوالات در همان بخش و تحلیل کردن در همان زمان که بخش اصلی برای هر آزمون است. و در 70درصد از این آزمون ها شرکت می کردم و می دانستم زمانی که در این آزمون ها شرکت می کردم نتیجه آزمون اصلی برایم خوشایند بود.  

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر هر آزمونی برایم یک گنجینه ای از سوالات کمیاب و نادری بود که با هر رشد ترازی که برای داشت بهتر از گذشته در این مسیر کمکم می کرد که اشتباهاتم را پی ببرم و و در رقابت با خودم موفق بشوم .

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

علاقه زیادی به رقابت با خودم را دارم و نه رقابت با دیگران و اینکه سعی کنم از هر دفعه  از خودم پیشی بگیرم .و حتی اگر ترازم پایین می آمد نامید نمی شدم بلکه برروی درسی های پر چالش و قوی  تمرکز   می کردم و تا بتوانم رقابت سالمی داشته باشم . 

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

رشد تراز و تاتیر صد در صدی در معدل درسی در مدرسه و اشتباهات و و تمرکز کردن به آنان و افزایش ساعات مطالعه و قریب به اتفاق نمرات  دروس در مدرسه 20بوده است. 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله صد در صد با برنامه ریزی درس می خواندم و سعی و تلاش داشتم که خودم را به برنامه راهبردی آزمون برسانم و تعادل بین دروس عمومی و اختصاصی را برقرار می کردم .و هر شب در برنامه درسی زیست را  قرار می دادم .تمرین و تکرار را هیچ موقع از یاد نبرم  .

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید

درس ریاضی بعلت علاقه زیاد و تمرین و تکرار در تست های زیاد به صورت روزانه در برنامه درسی من گنجانده می شد که وقت بیشتری به آن درس می گذاشتم.  

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

تهیه دفتر برنامه ریزی برایم یک نقطه عطفی بود که مانند یک رفیق و دوست همیشگی   و همراه من در تمام لحظات که میزان تلاشم را برای هرهفته مشخص می کرد که مانند زنگ خطری است که کم کاری مرا به صورت هفتگی گوشزد می کرد.  و همواره همراه من در طول مدرسه بوده است. 

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در همان روز جمعه به بررسی و تحلیل آزمون می پرداختم و و سوالات شک دار و نزده و اشتباه را در دفتر جدا گانه می نوشتم و سوالات مربوط به هر درس را به صورت کلید واژه در کتاب درسی یاداشت می کردم . تا برایم   دوره کردن دروس راحت تر بشود. 

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

بیشتر از همیشه مادر و پدرم .بسیار به من کمک کردند که در انگیزه خواندن را برایم بیشتر می کرد. که موفقیت در آزمون ها را دو چندان می کرد و همیشه همراه من در تمام لحظه لحظه های زندگی بود که با توجه به تنش ها و استرس ها برای امسال آرامش را برایم مسیر می کرد. که موفقیت امسال در دستان من خواهد بود. 

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

در طول سال و موقع های امتحان از کارنامه آزمون کمک شایانی می کردم که چون بسیار کار آمد و تاثیر گذار بود و همچنین اشتباهات آزمون مسیر موفقیت را برایم هموار می کرد.  

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

با برنامه راهبردی آزمون دادن نظم بیشتری در درس ها به من می داد  نحوه   برنامه ریزی من به نحوی بود که زیست و شیمی به علت اهمیت دوجندان هر روز و و فیزیک و ریاضی هر یک روز در میان مطالعه می شد. و دروس عمومی هم هر شب یک کتاب جز برنامه درسی من قرار می گرفت.  

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

از کتاب آبی و دوسالانه (پر تکرار ) و همچنین  نمونه سوالات امتحانی هم برایم راهگشا خواهد بود. چون کتاب ها با توجه به درسنامه قوی و سوالات پوششی از هر طیف برای امتحان مدرسه راهگشا خواهد بود وهمچنین بازخوانی اشتباهات آزمون از دفتر کلاسور ارزیابی برایم بیشتر از همیشه جز برنامه درسی من خواهد بود.  

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

برنامه تابستان نگاه به گذشته یعنی پیشروی درس های 10و یازهم به صورت مدون تر و با نظم مطالعاتی بشتر و افزایش ساعات مطالعه .

Menu