گفت و گو با سید مهدی حسینی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی

کنکور اردیبهشت، چون تا اسفندماه توانستم همه‌ی درس‌ها رو تمام کنم و در دوران نوروز جمع بندی کامل کردم و فکر می‌کنم آمادگی زیادی برای این کنکور داشتم .

گفت و گو با سید مهدی حسینی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی:سید مهدی حسینی

نام شهر و استان: فراشبند، فارس

میانگین تراز:5660

سال‌های حضور در کانون:یک سال پایه دهم+امسال که کنکوری هستم 

چند آزمون شرکت کرده اید؟37 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار،دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد،دیپلم


مصاحبه‌گر : محبوبه ذوالفقارلو

 

 اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

4900بود و در آزمون آخر به6600رسید.


 مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

نحوه ی برنامه ریزی طیق برنامه راهبردی آزمون های قلم چی و روش درست تست زنی را رعایت کردم.در زمان مناسب تست های آموزشی کار کردم همچین های تست های زماندار را مخصوصا بعد از بهمن ماه در اولویت کارم قرار دادم و  چون در آزمونهای قلمچی رقابت خوب وجود دارد باعث می شود هر آزمون نسبت به آزمون قبل تلاش بیشتری کنم و نظم استمرار بیشتری داشته باشم.


شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

مطابق با برنامه آزمون ها تا تارخ 16 فروردین جمع بندی مبحثی و آزمون شبیه ساز کار کردم و از 16 فروردین تا 4 اردیبهشت کنکورهای سال 98تا 1402 را به صورت شبیه ساز کار کردم.


از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟

چون هدف اصلی من کنکور اردیبهشت بود جمع بندی را از 16 فروردین  کنکور های سال 98 تا1402 را به روش سه روز یکبار مطابق با برنامه ی قلمچی  آزمون شبیه ساز کار کردم بازه ی 19 اسفند تا 16 فروردین مطابق با برنامه راهبردی مباحث را جمع بندی مبحثی کردم و رفع اشکال و بازیابی مباحث را انجام دادم.


 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

امسال بر خلاف سال های قبل در چند آزمون به دلیل سرماخوردگی شدید غاییب بودم ولی مباحث آزمون را در ایستگاه های جبرانی و آزمون های جمع بندی مبحثی دی و فروردین جبران کردم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟

بله، از تکنیک زمان نقصانی،استراتژی بازگشت،ضربدر منفی ترکیبی همزمان هم در آزمون ها و هم آزمون های شبیه سازی که در خانه تمرین کردم استفاده کردم و مهمتر از آن در سر جلسه کنکور این تکنیک ها هم به مدیریت زمان و هم مدیریت دانشم کمک کرد.


 آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله، آزمون مشابه پارسال را روزهای چهارشنبه قبل از آزمون اصلی همیشه شرکت می کنم  .شرکت در این ازمون ها باعث می شود اولا هدفگذاری درستی برای آزمون رئز جمعه انجام دهم و تعداد غلط هایم سرجلسه کمتر شود دوم در فاصله ی یک روز باقی مانده تا آزمون اصلی مباحثی که مشکل دارم را رفع اشکال می کنم.


 از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی برای چک کردن تراز و درصد هر درس و چند از ده هایم و مقایسه چند از ده ها با هم بازه ای هایم،کارنامه بازیابی را در دوران نوروز استفاده کردم مخصوصا قسمت سوالات درست و غلط مباحث را چک کردم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

من در طول امسال همیشه مطابق با برنامه راهبردی عمل کردم فقط در یکی دو آزمون که سرماخوردگی داشتم کمی از برنامه عقب می افتادم که با افزایش ساعت مطالعه در آزمون های بعد و ایستگاه جبرانی مباحث عقب افتاده را میخواندم به نظرم بهرین کاری که انجام دادم همین بود چون من پشت کنکوری هستم و به نسبت دانش آموزان زمان بیشتری داشتم قابل جبران بود برایم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

ابتدا سوالات غلط و نزده را تحلیل و بررسی می کردم و سعی می کردم علت اینکه سوال را غلط حل کردم یا نزدم را بفهمم بعد تحلیل آموزشی را عصر روز آزمون چهسوالات درست ،غلط ،نزده همه را بررسی می کنم....قطعا بررسی اشتباهاتم را در اولویت می گذارم چون اشتباهات یادگیری ناقصم هستند که باید تکمیل کنم و در مرحلهی بعدی سوالات ساده را بررسی می کردم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

 قبل از بهمن ماه 40درصد مطالع داشتم 60درصد تست زنی بعد از بهمن ماه درصد تست زنی به بالای 70 درصد رسید چون من زوج کتاب ها را در نیمسال اول خوانده بودم در نیمسال دوم فرصت بیشتری برای تست زنی داشتم در فروردین و در دوران جمع بندی اکثر تایمم با حل تست می گذراندم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله، از دفتر برنامه ریزی استفاده می کنم دفتر برنامه ریزی به حفظ پیوستگی ساعت مطالعه ام بسیار کمک کرد  مخصوصا صفحه 182 دفتربرنامه ریزی را همیشه پر می کنم چون با یک نگاه کلی ومقایسه چند هفته تعادل مطالعاتی ام در درس های مختلف را می فهمم بعد از بررسی کارنامه اصلی و تحلیل آزمونم چک کردن دفتر برنامه ریزی برای اصلاح کارم در این آزمون و برنامه ریزی برای آزمون بعدی خیلی به من کمک می کند.


 کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های سه سطحی کانون که شامل سوال های آزمون های گذشته بود و سوال ها از آسان به سخت پله پله هستن و هنگام استفاده می دانستم چقدر در مباحث تسلط دارم.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

درس های دهم و یازدهم را مطابق با برنامه راهبردی آزمون ها پیش رفتم به نظرم بهترین  برنامه برای من پیش رفتن مطابق با برنامه راهبردی بود و درس ها را به موقع تمام کردم.


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

افزایش ساعت مطالعه ام و کنار گذاشتن یکسری منابعی که در نیمسال اول استفاده کردم و برایم کاربردی نبودن را کنار گذاشتم. 


 شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

کنکور اردیبهشت، چون تا اسفندماه توانستم همه ی درس ها را تمام کنم و در دوران نوروز جمع بندی کامل  کردم و فکر می کنم آمادگی زیادی برای این کنکور داشتم .


Menu