گفتگو با فاطیما سهرابی ؛پایه هشتم ،قهرمان پیوستگی از ریگان

شرکت پیوسته در آزمون‌ها باعث مرور مطالب درسی و تثبیت آنها در حافظه ام می‌شد و انگیزه من برای شرکت در آزمون بیشتر می‌شد .

گفتگو با فاطیما سهرابی ؛پایه هشتم ،قهرمان پیوستگی از ریگان

نام و نام خانوادگی : فاطیما سهرابی

پایه : هشتم

نام شهر و استان : استان کرمان ، شهرستان ریگان

میانگین تراز : ۵۳۱۹

شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس الهیات ،دبیر

شغل و تحصپلات پدر : دیپلم ، آزاد

 

مصاحبه کننده : مطهره نوری

 

 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟    

از طریق دوستان و اقوام با کانون آشنا شدم .


برنامه تان برای دروس استعداد تحلیلی در ایام طلایی عید چیست؟

مرور دروسی که در آنها مشکل داشتم و استفاده از کتاب های کانون جهت تست زدن .


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

شناخت نقاط ضعف و قوت خود و اینکه چقدر در مطالب کتب درسی مسلط می باشم . تقویت مهارت تست زدن و پیشرفت تحصیلی .


مطابق برنامه راهبردی درس می خواندید؟

بله سعی می کردم مطابق برنامه درس بخوانم  تا تراز بهتری کسب کنم .


آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود؟

من همیشه سعی داشتم که تا جای ممکن در آزمون های کانون شرکت کنم و غیبت نداشته باشم و اگر نمی توانستم در آزمون ها به صورت حضوری شرکت کنم به صورت غیر حضوری در آزمون ها شرکت می کردم و در صورت گرفتاری خانوادگی یا مسافرت به علت عدم تمرکز نمی توانستم در آزمون ها شرکت کنم .


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

شرکت  پیوسته در آزمون ها باعث مرور مطالب درسی و تثبیت آنها در حافظه ام می شد و انگیزه من برای شرکت در آزمون بیشتر می شد .


آیا در آزمون هدف گذاری شرکت می کنید؟  

با توجه به اهمیت دروس علوم و ریاضی که تلاش بیشتری را می طلبد و برای کسب نمره بهتر و پیشرفت در این دروس سعی می کردم که در آزمون هدف گذاری شرکت کنم .


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟  

پس از شرکت در آزمون با توجه به پاسخنامه سوالات ، سوالات را تحلیل کرده و سعی در برطرف کردن اشکالات خود می کردم و مطالبی را که نیاز به مطالعه و تلاش بیشتر دارند مشخص کرده تا برای آزمون بعدی آنها را برطرف کرده و از آمادگی بیشتری برخوردار شوم.


روش مطالعه خود در درس علوم را توضیح دهید .

شرکت فعال در زمان تدریس در کلاس درس ، نکته برداری و خلاصه نویسی در کلاس برجسته کردن مطالب مهم و کلیدی در کتاب مرور مطالب گفته شده در خانه . و اینکه اگر مطلبی را متوجه نشدم یادداشت نموده تا در جلسه بعدی از معلم توضیح بیشتر خواسته و یا با کمک اینترنت سعی در برطرف کردن آن می کنم و در آخر سعی می کنم در باره مطالب مربوط به آن درس تست زنی داشته باشم.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟

مادرم ،که همیشه مشوق و پشتیبان من در زمینه تحصیلی می باشد که گاهی با کمک و راهنمایی ایشان اشکالات درسی ام را برطرف می کنم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟

دروس ریاضی،عربی،پیام های آسمان،مطالعات اجتماعی و علوم.

روش من بیشتر برای درس خواندن نکته برداری و تمرین مداوم مطالب کلیدی و اصلی هر درس و تست زدن به روش تحلیلی می باشد که سعی می کنم از کتاب هایی که کانون در اختیارم گذاشته است برای تثبیت مطالب استفاده نمایم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید ؟

پس از مرور و تمرین قسمت های مهم کتاب دو الی سه ساعت را به تست زنی اختصاص می دهم .


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟   

اغلب به سراغ دروسی می روم که برای آنها وقت بیشتری گذاشته ام و احساس کردم که باید به تکرار و تمرین بیشتر در آنها بپردازم مانند؛دروس علوم،ریاضی،انگلیسی که نیاز به بررسی و تحلیل بیشتری دارد.


شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟

قهرمان پیوستگی چون شرکت در آزمون های کانون این انگیزه را به من می دهد تا در آزمون ها به صورت مستمر و پیوسته شرکت کنم تا در آزمون های بعدی تراز بالا تری را کسب کنم.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

برای آینده خود هدف دارم و دوست دارم در آینده به یکی از موفق ترین افراد جامعه از لحاظ علمی تبدیل شوم و برای رسیدن به چنین هدفی تلاش زیادی باید کرد در نتیجه باعث می شود که من خوب درس بخوانم تا به این هدف مهم دست پیدا کنم.


روش مطالعه خود را در درس ریاضی توضیح دهید.

سعی می کنم قبل از ورود به کلاس از درس جدید پیشخوانی داشته باشم و همچنین مطالب قبلی را مرور کرده تا بتوانم بین مطالب قبلی و جدید رابطه برقرار کرده و با تمرین بیشتر و مداوم نتیجه خوبی کسب کنم و حتما از هر درس تست های مربوط به آن را انجام دهم.


آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟

بله البته زمانی که ما به استراحت و تفریح بپردازیم باعث می شود که از انرژی و روحیه بالاتری برای رسیدن به اهدافمان داشته باشیم.


چه توصیه برای دوستان خود دارید؟

با توجه به شرکت در آزمون های کانون به این نتیجه رسیدم که شرکت در آزمون های کانون می تواند باعث پیشرفت تحصیلی شده و برای خوب درس خواندن باعث انگیزه بهتری شود به همین دلیل به دوستان خود سفارش می کنم که در آزمون های کانون شرکت کنند و پیشرفت قبل و بعد خود را مقایسه کنند.


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

برنامه ریزی و استفاده از زمان باقی مانده برای درس خواندن و تکرار و تمرین مداوم برای آمادگی بهتر و بیشتر برای شرکت در امتحانات نیم سال دوم.‌

 

 

 

 

Menu