گفت وگو با لیلا سارمه ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

گفت وگو با لیلا سارمه ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی برتر انسانی

گفت وگو با لیلا سارمه ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی:لیلا سارمه 

مقطع و رشته:دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: البرز، ساکن ولد آباد

سال های حضور در کانون: یک سال    

تعداد آزمون های شرکت کرده است: 20 تا

شغل مادر: خانه دار 


مصاحبه گر:


تصمیم شما برای نیم سال دوم چیست؟

 تلاش خیلی بیشتر داشته باشم تا معدل خیلی خوبی بتونم کسب کنم چون نیم سال اول شرایط سختی داشتم و  بخاطر شرایط مالی سرکار می رفتم واقعا روزهای سختی بودند ، برای نیم سال دوم در اردیبهشت بیشتر می خوانم برای خرداد و سعی می کنم.

 

باتوجه به کارنامه نیم سال اول چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

دوران طلایی نوروز گذشت و من واقعا از عملکردی که در اون روزها داشتم الان راضی هستم خیلی خوب تونستم این دوران سه پایه رو بخونم چون تعطیلات بود موفق شدم خیلی از مطالب رو در این دوران بخونم.

 

 سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟ 

نوروز پایه یازدهم بیشتر تمرکز پایه یازدهم داشتم ولی تا جایی که میتونستم تست هم می زدم.

 

 آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ 

سال گذشته کتاب نوروز نداشتم ولی امسال هدیه دادن به بورسیه شدگان و استفاده کردم و تست میزدم و باعث پیشرفت در تست زنیم شد.


آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید دلیل غیبت شما چه بوده است؟ 

بله کم بخاطر کار اوایل به بودجه بندی نمیرسیدم و آزمون نمی‌دادم ولی بعدا با صحبت های خانم هدایتی عزیز تصمیم گرفتم در هرصورت آزمون بدم و فکر کردم با نبود غیبت قطعا پیشرفت خواهم کرد.

 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

بعد از تصمیمی که گرفتم دیگر هیچ غیبتی نداشته باشم باعث شد تا با هربار شرکت در آزمون ضعف ها رو متوجه بشم مطالبی که ضعف داشتم بیشتر تست بزنم و با حضور مداوم بتونم سوال های مختلف رو ببینم و حل کنم و مهمتر استرسم کمتر بشه .

 

آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنید ؟ 

با شرکت در این آزمون ها چالش سوالات رو می دیدم و برای آزمون اصلی آماده می شدم و می تونستم چالش های آزمون ها رو سال های پیش رو ببینم و بیشتر بخونم.


شرکت در این آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است ؟ 

تاثیرش برای من این بود که باتوجه به این برنامه راهبری جلوتر از مدرسه بود و با خواندن آزمون ها و تست زدن پرسش ها و امتحان هارو میتونستم خوب جواب بدم و پیش خوانی داشته باشم و در کلاس فعال باشم.

 

مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید چگونه برای دوهفته برنامه ریزی می کنید برنامه آزمون ها ومدرسه هماهنگ بود؟  

در حاضر بله، سعی می‌کردم تندخوانی داشته باشم و با وجود درس های مدرسه حداقل بودجه بندی رو پیش خوانی داشته باشم و برای تست زنی دروس، روتین شبانه انجام می‌دادم ، و روزهای که امتحانات مدرسه زیاد بود اون روز داخل برنامه برا برنامه آزمون کمتر می خوندم و روزهای دیگه که سبک‌تر بود برای آزمون بیشتر می خواندم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند ؟روش مطالعه آن هارا توضیح می دهید؟ 

دروس جامعه ، فنون ،فلسفه ، عربی جغرافیا ، منطق، روانشناسی و ...

 

بنظرم سر کلاس به درس خوب گوش دادن و پیش خوانی کردن خیلی تاثیر داره ، درس جامعه رو همیشه مفهومی میخوندم و سعی می‌کردم نمونه سوال زیاد حل کنم و تست_ درس فنون هم چون علاقه مند هستم سعی می‌کردم جاهایی که متوجه نمی شوم از فیلم های فضای مجازی استفاده کنم و تست از کتاب های قلم چی میزنم، فلسفه هم مثل جامعه، درس عربی رو از همون اول خوب یاد گرفتم و اشکالی در این درس نداشتم و از آنجایی که دبیرمون هم خیلی خوب آموزش میداد و با تمرین و تکرار در این درس قوی شدم، درس منطق درسنامه قلم چی می خواندم و سعی می‌کردم بیشتر تست بزنم تا ضعف هارو بشناسم و تقویت کنم و روانشناسی و جغرافیا هم مفهومی می خوانم و با تست بیشتر، تمرین و مرور می کنم .

 

تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را استفاده می کنید ؟ 

بله، استفاده از تکنیک های تست زنی باعث سرعت در تست زنی می شود و سعی داشتم این تکنیک ها رو پیدا کنم در تست ها و استفاده کنم و مدیریت زمان هم بسیار مهمه و توجه دارم که زمان را تنظیم کنم وقت زیادی روی یک تست صرف نکنم.


در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید؟ 

درس جامعه این روش خوبی بود که بخونم و تست بزنم به این صورت مرور بهتری میشد برا آرایه های ادبی جزوه میخوندم تست میزدم، برا قواعد درس عربی 

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟

پاسخنامه رو می بینم و اون سوالاتی که درست زدم یه مرور سریع می کنم پاسخ رو، و سوالات اشتباه مثلا سوال غلط در درس روانشناسی مثال درس اول اشتباهم رو به صورت نکته ای یادداشت می کنم. سعی می کنم از اون اشتباه تست نمونه بزنم و تست های شک دار هم بررسی می کنم ، و سوالی که کلا متوجه نمی شوم از فیلم های تحلیل قلم چی استفاده می کنم. 

 

 شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی تان استفاده می کنید این کارنامه چه ویژگی های دارد؟ 

کارنامه ای که درصد درس ها و رتبه و ... نشان می دهد. با دیدن درصد درس ها عملکردم رو می بینم مثلا درصد پایین درسی باشد اون درس رو بیشتر کار میکنم و ترازم رو می توانم ببینم و مقایسه کنم و سوالات اشتباه و درست رو ببینم و ایراد کارم رو متوجه بشم.

 

نقش آموزشی خانواده بخصوص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود ؟ 

مادرم همه جوره حمایت کرده ، و خیلی بهم روحیه میده و تشویقم میکنه، و نتایج آزمون ها رو ازم سوال میکنه و همه جا همراهم هست اگر روزهایی که آزمون حضوری می روم با هم می رویم و کلا حواسش بهم هست خداروشکر ولی متاسفانه پدر هیچ نقشی نداشته و در این سال های سخت کنارم نبود و یادم نمیاد آخرین بار کی پیشم بود سال های زیادی هست که رفته است.

 

 اولین تراز شما چند بود؟ و در آزمون آخر به چند رسید با چه راهکاری تونستید پیشرفت کنید ؟

تراز اول ۴۳۰۰ ، تراز آخر ۵۴۶۷

با تحلیل آزمون ها و تست زنی بیشتر تونستم بهتر عمل کنم و و باتحلیل آزمون ها نقاط ضعف رو بشناسم.

Menu