گفت و گو با بردیا احمدی ، قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی

پیوستگی در آزمون‌ها و دریافت انواع کارنامه‌ها باعث می‌شد بتوانم اشکالات مختلف درسی ام را پیدا کنم و در صدد رفع آنها باشم و به این ترتیب وضعیت درسی و ترازهایم را بهبود ببخشم.

گفت و گو با بردیا احمدی ، قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی: بردیا احمدی

پایه: دوازدهم ریاضی 

نام شهر و استان: رامسر، مازندران

میانگین تراز7481

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال دهم و حدود  ۱۱۰آزمون اصلی و مکمل شرکت کردم

شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی ارشد تربیت بدنی ، فرهنگی

شغل و تحصیلات پدر: دکترای دامپزشکی ، دامپزشک 

مصاحبه‌گر : عیسی درجانی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ بوده یا هست؟ چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟  

از طریق دوستان ،خانواده و مدرسه و به توصیه مادرم شرکت کردم. سه سال/از دهم دبیرستان

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

در حدود آزمون اصلی و در تمام آزمون های هدیه شرکت کردم.برنامه ریزی و پیوستگی و تلاش بیشتر برای رسیدن به هدف می باشد.

 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

زیرا نیاز به سنجش در خودم احساس می‌کردم و علاقه داشتم در بازه های دو هفته ای بازخوردی از وضعیت خودم را از طریق آزمون های کانون دریافت کنم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها و دریافت انواع کارنامه ها باعث می‌شد بتوانم اشکالات مختلف درسی ام را پیدا کنم و در صدد رفع آنها باشم و به این ترتیب وضعیت درسی و ترازهایم را بهبود ببخشم.

 

آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله در تمام آزمونهای هدف گذاری شرکت می‌کردم و انگیزه من یافتن نقاط ضعف و قوتم یک هفته پیش از آزمون بود تا در صورت داشتن اشکال در مباحث آزمون آنها را رفع کنم.

 

آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله تا جایی که می‌توانستم در تمام آزمونهای مشابه پارسال شرکت می‌کردم و انگیزه اصلی من مطلع شدن از حالت کلی آزمون و سطح دشواری درس های مختلف بود. این آزمون ها در آمادگی من برای آزمون اصلی کمک شایانی بود.

 

از کدام یک ازکارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید؟

به طور عمده از کارنامه اصلی و کارنامه  ی اشتباهات در تمام آزمونها استفاده می‌کردم و دلیل اصلی استفاده من از کارنامه اشتباهات بررسی بیشتر و دقیق تر غلطهایم بود و همچنین همه کارنامه اشتباهات را در پوشه ای قرار می‌دادم و در زمان جمع بندی و امتحانات ترم مجدداً آنها را بررسی می‌کردم. درباره های زمانی معینی نیز از کارنامه های مبحثی،هدف گذاری،پنج نوع درس و پروژه ای استفاده می‌کردم.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله ،تا حدود زیادی مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندم ،البته سعی می‌کردم در آزمونهای طول سال کمی از برنامه جلوتر باشم.

 

آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟

من با روش بازیابی(RETRIEVE)را از طریق مقاله های اقای قلمچی آشنا شدم.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

به منظور جمع بندی دروس و مطالعه دروس پایه همواره از روش بازیابی استفاده می‌کردم اما در زمان امتحانات ترم و امتحانات کلاسی اغلب از روش دوباره خوانی استفاده می‌کردم که دلیل اصلی آن تشریحی بودن امتحانات بود.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

من پس از پایان آزمون ها همه سوالات آزمون را اعم از درست ها ،شک دار ها ،غلط ها  و نزده ها را تحلیل می‌کردم.تحلیل من عمدتاً با پاسخ نامه آزمون بود اما در برخی سوالات دشوار از دبیرانم نیز کمک می‌گرفتم.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

پشتیبان تحصیلی من در منزل عمدتاً مادر و پدر عزیزم هستند که در زمان های ناراحتی و ناامیدی به خصوص بعداز افت تراز از من حمایت عاطفی می کنند.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ 

من سعی می‌کنم تمامی دروسم را در یک سطح یکسان حفظ کنم اما به دلیل علاقه به ریاضیات و شرکت در المپیاد ریاضی سطح ریاضیات من از سایر دروس تا حدی بالاتر است و در آزمون های مدرسه در این دروس نمره ی کامل می‌گیرم و در آزمون های کانون نیز معمولاً درصدهای بالایی را در درس های مربوط به ریاضی کسب می‌کنم .روش مطالعه من در دروس ریاضیات: ابتدا درسنامه کتابهای کمک آموزشی را با دقت مطالعه می‌کنم و سر کلاس دبیر به خوبی درس را فرا می‌گیرم و سپس تست های زیادی را از منابع مختلف تمرین می‌کنم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

در دوران تابستان و ابتدای سال تحصیلی ۴۰٪وقت خود را صرف مطالعه دروس و ۶۰٪دیگر را صرف تست زنی و حل مسئله می‌کردم اما با نزدیک شدن به انتهای سال و شروع سال جدید و نزدیکی به کنکور این نسبت تغییر کرد ؛۸۰٪تست زنی و ۲۰٪مطالعه دروس

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟

به طور کلی دوران تابستان و نوروز به دلیل وقت بیشتر برای مطالعه و فصل پاییز به دلیل انگیزه نقش پررنگی در موفقیت تحصیلی من داشتند.

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید؟

آزمونهای کانون برای من نقش سنجشی داشتند زیرا با دادن آزمون از یادگیری های ناقص و مشکلاتم بیشتر و بهترآگاه  می شدم و سعی می کردم در روزهای بعد است این اشکالات را برطرف نمایم. 

 

سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ 

بله من همواره سوال های ساده آزمون را در تمام دروس در جلسه آزمون پیدا می‌کردم و به آنها پاسخ درست می‌دادم.

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

در زمان بررسی آزمون به سوال های نزده و اشتباهات خودم اولویت بیشتری می‌دادم.

 

نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

مدرسه و دبیران نقش موثری در پیشرفت تحصیلی من داشتند به خصوص پرسیدن سوالات درسی  و بررسی اشتباهات آزمون هایم با دبیران به من کمک بسیاری می‌کرد.

 

دفتربرنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله  ، دفتر برنامه ریزی دارم . تکمیل این دفتر من را از لحاظ درسی و غیر درسی به آدمی منظم تر ،برنامه مند تر و متعهد تر  تبدیل کرده است.

 

کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟ 

از کتابهای سه سطحی کانون استفاده می‌کنم این کتابها به دلیل خلاصه بودن ،نداشتن درسنامه  و برخورداری از تست های طبقه بندی شده برای مروردروس و دوران جمع بندی بسیار موثر و مفید هستند.

 

کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها،روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟

من از روش های ضربدر و منها ، زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت برای مدیریت زمان استفاده می کردم.

 

در پایان از پدر و مادر عزیزم ، تمامی معلمان و دبیران محترم و کارکنان موسسه علمی آموزشی قلم چی بابت تمامی زحماتی که در طی این سال های برای من متحمل شدند ، کمال تشکر را دارم.

Menu