نام و نام خانوادگی : میلاد پیل تن
نام شهر و استان : شهر راز ( روستای باغلق ) استان خراسان شمالی
رتبه سال 1402 : رتبه 1027 رشته علوم انسانی منطقه 3
رشته و دانشگاه قبولی: راهنمایی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان
میانگین تراز : 6252
سال های حضور در کانون : 2 سال .یازدهم و دوازدهم
شغل و تحصیلات مادر : ابتدایی - خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : ابتدایی - آزاد
تراز کنکور : 9069
تراز سوابق تحصیلی : 9056
مصاحبهگر : روح الله نعمتی
چگونه با کانون آشنا شدید ؟
در مدرسه و از طریق معلم ها و هم کلاسی هایم آشنا شدم.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟
دو سال در آزمون های کانون شرکت کردم- سال های یازدهم و دوازدهم عضو کانون بودم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شناخت نقاط ظعف و قوت،هدفمندی و ایجاد انگیزه
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
خیر.هر آزمون پیش رو به عنوان یک چالش برای من بود و هم چنین با شناسایی نقاط ضعف و قوت در آژمون ها انگیزه برای بهبود عملکرد در من ایجاد می شد.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله. برنامه راهبردی به عنوان مسیر راه بود و همواره سعی می کردم به آن عمل کنم و سر فصل ها را برای هر آزمون مطابق برنامه روزانه تمام می کردم و سعی می کردم با شخصی سازی برنامه راهبردی با برنامه مدرسه تداخل ایجاد نشود.
آیا روش بازیابی را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
برای بازیابی مطالب آموخته شده آزمون میدادم و پس از آزمون جمع بندی مطالب را انجام می دادم که از روش های مناسبی است که معلم و پشتیبانم به آن راهنمایی کرده اند .
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟
بله،از طریق مشورت با دبیران و پشتیبان زمان بیشتری به درس هایی که به نوعی نقطه ضعف من بودند اختصاص دادم و سعی کردم در چند آزمون نقاط ضعف خودم را به نقاط قوت و حد مناسبی برسانم و کاستی ها را جبران کنم.خانواده همواره همراه من در این مسیر بوده و انگیزه من برای بیش تر تلاش کردند بودند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
جامعه شناسی، عربی ، علوم و فنون ، تاریخ و جغرافیا.
روش مطالعه جداگانه یا خاصی برای هر درس نداشتم بلکه احساس می کنم علاقه ام به این درس ها بود که باعث می شد نمرات مناسبی بگیرم .
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
فلسفه و منطق. یکی از نقاط ضعف من در ابتدا درس فلسفه و منطق بود و ابتدا سعی میکردم صرفا مطالب موجود در کتب را حفظ کنم اما در سال کنکور سعی کردم در خودم علاقه ایجاد کنم و مطالب را مفهومی و با تحلیل یاد بگیرم.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است؟ دلیل این موضوع چیست؟
دوران طلایی نوروز و همچنین بعد از آن دوران جمع بندی خرداد ماه بسیار در عملکرد من موثر بوده است زیرا در این بازه زمانی توانستم به جمع بندی و مرور مطالب بپردازم که این امر باعث افزایش انگیزه و تسلط بر آزمون ها شد.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
علوم و فنون ،ریاضی ،جامعه شناسی- تا حد امکان سعی می کردم پاسخ های اشتباه را به همراه معلم تحلیل و برطرف کنم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله.همواره خانواده در کنار من بودند و پس از اعلام نتایج حتما من را به سمت دبیران و راهنمایی از آن ها هدایت می کردند .
امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤالها و سؤالهای دشوار درسهای دیگر خودتان را مدیریت کنید؟
سوالات ریاضی دشوار و کاملا مخالف انتظاراتم بر اساس کنکور دی ماه بود و همین مسئله باعث شد مدیریت زمان برای من سخت شود، غافلگیر شدن و عدم مدیریت درست زمان از سمت خودم باعث شد تا به سوالات آسان کم تر توجه کنم و در نتیجه در عملکردم تاثیر بسیار زیادی داشت.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟ا
روش استراتژی بازگشت را در آژمون ها تمرین کرده بودم و بر آن تسلط داشتم .در جلسه کنکور با اولویت بندی سوالات و سپس استفاده از این روش توانستم سوالات را شناسایی و حل نمایم و به هدف گذاری مشخص شده دست پیدا کنم.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
ریاضی.تا حدودی متعجب و نا امید شدم چون انتظار سوالاتی در سطح کنکور دی داشتم و همین مسئله موجب سردرگمی و کاهش تمرکزم شد.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
در طول سال همواره تمرکز همه ی دانش آموزان کنکور و کسب نتیجه در آن است و اغلب ذهن افراد درگیر نتیجه تلاش های خود است .خانواده ام انتظار موفقیت در کنکور را از من داشتند اما این انتظار باعث نمیشد که در صورت شکست آنها از من حمایت نکنند.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
دبیر عربی من جناب آقای محمد صالح بی نیاز، آقای دکتر غلامی، آقای یزدانی و دیگر معلمان عزیزم که دلسوز دانش آموزان این منطقه بودند.
فکر میکردید چنین رتبه ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
احساس بدی نسبت به سردرگمی در سوالات ریاضی داشتم و کمی مضطرب بودم که با دیدن نتایج راحت شدم.امیدوارم همه افرادی که تلاش می کنند به هدف خودشان برسند.