گفت وگو با آرتان اسعد؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم از مراغه

از سال پنجم کم کم برای تیزهوشان تمرین می‌کردم بهترین رتبه‌ای که در سال قبل داشتم رتبه یک شهر بود در سال پنجم کمترین ترازم 5900 و بالاترین ترازم 7150 بود.

گفت وگو با آرتان اسعد؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم از مراغه

نام و نام خانوادگی: آرتان اسعد

پایه: ششم

استان و شهر: آذربایجان شرقی-مراغه

سال‌های حضور در کانون : 2 سال

 میانگین تراز: 6392

شغل و تحصیلات پدر فوق لیسانس شیمی دبیر 

شغل و تحصیلات مادر لیسانس علوم تربیتی دبیر 

مصاحبه کننده : مهدی اصل علی نژاد

 

مهمترین دلیل ثبت نام شما در کانون چیست؟  

پیشرفت درسی در طول سال تحصیلی  و قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان و می‌باشد.


روزانه چه مقدار مطالعه می‌کنیدتعادل دروس مطالعه شده بین درس‌های مدرسه و درس‌های آزمون ورودی تیزهوشان چه مقدار می‌باشد؟ روش مطالعه شما در منزل چگونه است؟

در روزهایی که مدرسه داریم حدود 3 ساعت مطالعه می کنم در طول سال بیشتر به درس‌های مدرسه توجه می‌کردم و در کنار آنها به دروس تیزهوشان نیز می‌پرداختم در طول سال معمولاً تراز تیزهوشانم کمتر از تراز عادی بوده است ولی کم کم بعد از عید درس‌های تیزهوشان بیشتر توجه می‌کنم معمولا به این صورت می‌باشد که یک روز تست می‌زنم و روز بعد آنها را بررسی می‌کنم بررسی تست‌ها با پدر معمولاً انجام می‌شود و حدوداً روزانه ۱۵۰ تست برای تیزهوشان تمرین می‌کنم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال و هدف گذاری شرکت می‌کنید ؟ نمرات آزمون‌های مشابه پارسال و هدف گذاری شما با نمرات آزمون اصلی چه ارتباطی دارند؟

بله هر دو امتحان را می دهم و معمولاً به درس‌های سوالات مشابه پارسال بیشتر توجه می‌کنم و اشکالات آزمونم را قبل از امتحان بررسی می‌کنم. نمراتم معمولاً نزدیک به هم هستند نمرات آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال هم با نمره آزمون اصلی هم کمتر فاصله دارد و سعی می‌کنم زمانی که نمره پایین‌تری به دست می‌آورم حتماً امتحانم را تحلیل کنم تا در آزمون اصلی نمره بالاتری به دست بیاورم.

 

مطالعه برای آزمون تیزهوشان را از چه زمانی شروع کردید؟

 از سال پنجم کم کم برای تیزهوشان تمرین می‌کردم بهترین رتبه‌ای که در سال قبل داشتم رتبه یک شهر بود در سال پنجم کمترین ترازم ۵۹۰۰ و بالاترین ترازم ۷۱۵۰ بود.


آیا زمانی که در امتحانات نمره خوبی نمی‌آورید از آزمون دادن دلسرد می‌شوید چه حسی بعد از آزمون دارید؟

زمانی که ترازم کمتر می‌شود عصرها ناراحت می‌شوم گاهاً کمی ناامید نیز می‌شوم ولی معمولاً با کمک پدر و مادرم سعی می‌کنم که نمرات ضعیف‌تر خود را جبران کنم البته این را هم بگویم که زمانی که نمره خوبی می‌آورم نیز بسیار شارژ می‌شوم و خوشحال می‌شوم و هی با خودم می‌گویم چه وقت آزمون بعدی فرا می‌رسد تا باز هم امتحان دهم و نمره خوبی به دست بیاورم.


آیا در آزمون‌ها غیبت می‌کنید؟ علت عدم غیبت شما چیست؟

 خیر من در آزمون‌ها غیبت نمی‌کنم چون با هدف درس می‌خوانم و تلاش می‌کنم که به هدفی که برای خودم ترسیم کرده‌ام برسم سعی می‌کنم اصلاً در آزمون‌ها غایب نشوم و همه آزمون‌ها را شرکت کنم حتی اگر در آزمونی نتوانستم به صورت حضوری شرکت کنم آن آزمون را به صورت آنلاین امتحان می دهم.


بعد از آزمون چه کاری انجام می‌دهید ؟

کارنامه زود هنگام را اول دریافت می‌کنم و با آن نتایج اولیه آزمونم را می‌بینم و عصر کارنامه اصلی ام را می‌گیرم برای تحلیل آزمون برنامه‌ریزی انجام می‌دهم و در طول هفته تحلیل آزمون را انجام می‌دهم.


برنامه راهبردی را چگونه بررسی می‌کنید و رابطه شما با برنامه راهبردی چگونه است؟

 من از برنامه راهبردی عقب یا جلو نیستیم درس خواندن من مطابق با برنامه راهبردی می‌باشد و خوشبختانه در مدرسه‌مان از برنامه راهبردی بنیاد قلم چی عقب‌تر یا جلوتر نیستیم و معمولاً در آزمون‌ها به این برنامه می‌رسیم گاهاً شاید دو یا سه صفحه نیز عقب یا جلوتر باشیم ولی معمولاً برنامه مدرسه ما منطبق بر برنامه راهبردی است.


دروس قوی یا ضعیف‌تر شما کدام درس‌ها هستند؟

 ریاضی و علوم را قوی‌تر هستم و در برخی درس‌های عمومی گاهی کم دقتی می‌کنم.


آیا مدیریت آزمون را انجام می‌دهید؟

بله. در سر جلسه آزمون سعی می‌کنم با ساعتم زمان‌ها را کنترل کنم و سعی می‌کنم از برنامه زمانبندی هر درس عقب نباشم و با تکنیک‌های مدیریت زمان سعی می‌کنم تمامی سوالات را جواب دهم.


تفریحات شما بیشتر چه چیزی می‌باشد؟

در خانه با خواهر کوچکترم بازی می‌کنم و علاوه بر آن به فوتبال علاقه دارم و با توپ گاهی در خانه بازی می‌کنم مطالعه غیر درسی هم دارم و در خانه با خانواده بازی‌های فکری انجام می‌دهیم.


آیا از فضای مجازی استفاده می‌کنید؟

 خیر از فضای مجازی استفاده نمی‌کنم و برای مشاهده سایت کانون و کارنامه‌هایم از گوشی پدر و مادرم استفاده می‌کنم.

Menu