گفت و گو با سید سجاد حسینی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

گفت و گو با سید سجاد حسینی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی----

گفت و گو با سید سجاد حسینی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: سید سجاد حسینی 

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: کردستان-بیجار

میانگین تراز: 6200

سال های عضویت در کانون: 1 سال

مصاحبه‌گر: بهناز محمدیاری


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

بنده با تحقیق در بین آزمون های مختلف، آزمون قلمچی را انتخاب کردم.


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

یک سال عضو کانون هستم و از سال یازدهم در کانون هستم.


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

در 13 آزمون اصلی و 1 آزمون هدیه شرکت کردم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

من با توجه به برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می کردم و همین باعث شد منظم شوم و به صورت اصولی تر و بهتر از سال دهم مطالعه داشته باشم. پیشروی با برنامه آزمون آرامش خاصی به من می دهد.


شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من یک دانش اموز تقریباً بدون غیبت در آزمون ها هستم تنها غیبت من در آزمون ها، آزمون 22 دی ماه که به خاطر فشار امتحانات نتوانستم شرکت کنم و این برای من بسیار کمک کننده بوده است که از کتاب های سه سطحی برای حل سوالات سخت تر استفاده کنم.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

من در 13 ازمون شرکت کردم و به تنها خسته نشدم بلکه هر بار بار انگیزه بیشتری برای آزمون بعد شروع کردم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها سبب شد که من از حالت بی نظمی ای که قبلاً داشتم بیرون بیایم و به نظم داشتن عادت کنم و همانطور که می دانیم نظم عامل اصلی پیشرفت است.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله من با استفاده از آزمون هدف گذاری مطالبی که در هفته اول مطالعه کرده بودم را مورد سنجش قرار می دادم و اگر مشکلی در آن ها داشتم سریعاً به رفع آن می پرداختم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله، شرکت در آزمون مشابه پارسال موجب آمادگی من برای آزمون اصلی می شد و در ضمن یک دید کلی نسبت به سوالات آزمون اصلی پیدا کردم که به من در حل سوالات آزمون کمک می کرد.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

من از کارنامه های اصلی، پروژه ای و پنج درس استفاده می کردم. استفاده از کارنامه آزمون اصلی به من کمک می کرد که بدانم علاوه بر ترازی که در هر درس آورده ام نسبت به هم ترازم چگونه عمل کرده ام، آیا قوی تر بودم یا ضعیف تر  و بر همین اساس برای هفته های آینده برنامه ریزی می کردم.


آیا روش بازیابی را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟

بله، من هر جمعه ای که آزمون داشتم بعد آزمون با توجه به بودجه بندی آزمون بعدی برای دو هفته آینده برنامه ریزی می کردم.


تحیلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟

من همه سوالات آزمون را تحلیل می کردم و توجهی به درست بودن پاسخم نداشتم چون ممکن بود در قسمتی از مراحل ایراد داشته و دلیل رسیدن به جواب را بررسی می کردم.

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ 

بله، بعد از امتحانات دی ماه دچار اشتباه می شدم اما به صورت شانسی به جواب آخر می رسیدم در این صورت با مطالعه پاسخنامه دلیل اشتباه بودن قسمتی از مراحل و دلیل رسیدن به جواب را بررسی می کردم .


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ 

برادر بزرگترم با راهنمایی هایی که در طول سال به من می کرد سبب شد که کمتر آزمون و خطا انجام دهم و سریع تر روش خودم را پیدا کنم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟

درس زیست شناسی، من ابتدا برای مطالعه از کتاب درسی شروع می کنم و با دقت آن را مطالعه می کنم. سپس به سراغ درسنامه می روم و این بار سعی می کنم که نکاتی که برایم مبهم است را پیدا کنم و بنویسم سپس به سراغ تست ها می روم و نکات تست ها را یادداشت می کنم.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله فیزیک – چاره کار حل مشکلم تست زیاد بود. من معمولاً برای این درس تست های زیادی کار نمی کردم و همین دلیل ضعیف بودم در این درس بود که با بالا بردن تعداد تست ها توانستم مشکلم را حل کنم. 


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

بنده تقریباً یک سوم از زمان مطاله خود را صرف درسنامه ها و ویدئوهای آموزشی می کنم و باقیمانده زمان را صرف تست زدن می کنم. این وضعیت من در ماه های آخر سال تحصیلی کمی تغییر یافت و زمان بیشتری نسبت به گذشته به مطاله تشریحی اختصاص دادم.


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است؟

من در نیم سال دوم به خاطر افت ترازی که در اولین آزمونم داشتم تلنگری به من وارد شد و همین باعث شد که بیشتر تلاش کنم به همین خاطر نیم سال دوم در پیشرفت من تاثیر مهمی داشته است.


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟

تمام نقش های آزمون ها کارامد بالایی داشتند، اما به نظر من نقشی که برنامه آزمون ها در نظم من داشته بسیارپررنگ تر بوده است.


سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟ بله

بنده با مطالعه سریع صورت سوال، سخت یا راحت بودن آن را تشخیص می دهم. البته این مهارت در ابتدا نیاز به حل تست های فراوان دارد تا با مواجه با انواع سوالات توانایی تشخیص را پیدا کنید. این موضوع در این زمینه تلاش های زیادی کردم.


به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟

در ازمون های اول به خاطر نداشتن تجربه کافی شرکت در آزمون، اشتباهات زیادی داشتم اما به مرور از تعداد آن ها کاسته شد به طور میانگین در آزمون ها 9 الی 15 غلط دارم.


نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

دبیران محترم بنده با آموزش های قدرتمند و کاملشان نقش مهمی در یادگیری مطالب داشتند اگر نکته ای در سوالات آزمون را نمی فهمیدم به آنان مراجعه می کردم و با صبر و حوصله برایم توضیح می دادند.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

به سراغ نقاط ضعفم می روم تا ببینم چقدر پیشرفت یا پسرفت داشتم. اگر در درسی مشکلی داشتم سعی می کنم مطالب مبهم را مشخص کنم و سپس برای آزمون بعد این مطالب را با مطالعه دقیق تر به نقطه قوی تبدیل می کنم.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله اگر در ازمون افت تراز داشته باشم آن ها با انگیزه و قوت قلب دادن برای آزمون بعدی مرا آماده می کنند.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های سه سطحی، این کتاب ها سوالاتی مشابه با سوالات آزمون دارند و سطح این سوالات مخصوصاً سوالات دشوارتر بسیار بالا و مناسب است.


شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟

من خود را قهرمان پیشرفت می دانم.


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید؟

روش ضربدر منها را تقریبا از فصل زمستان با کمک مشاور آموزشگاه این روش را یاد گرفتم و تاکنون بسیار کارامد بوده است.


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

من روزانه حدوداً 30 دقیقه الی 1 ساعت از گوشی استفاده می کنم و اجازه بیشتر از این را به خودم نمی دهم به همین خاطر مشکل چندانی برای من به وجود نیاورده است .


دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

قصد دارم در تابستان آینده هر دو پایه را تثبیت کنم.

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

با صبر و حوصله و به صورت مستمر درس خواندن مهم ترین آن است.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

بله، معمولاً به پیاده روی می روم یا کتاب می خوانم. 

 

آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟ 

قبل از شروع مدرسه من توانایی نوشتن اعداد را به کمک برادرانم یاد گرفته بودم.


آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ 

بله اما معمولاً در مورد مشکلات درسی با هم صحبت می کنیم و اگر بتوانیم و بلد باشیم مشکل یکدیگر را حل می کنیم بنده وضعیت درسی مطلوب و خوبی دارم.


آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

بله درس ریاضی، ایشان با تلاش و پیگیری های زیاد و انگیزه دادن به من مرا تشویق به مطاله می کنند.

Menu