گفتگو با پریا موحد؛قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از تبریز

برای درست کردن و پیشرفت کردن در هفته بعد درآن‌ها تست زنی و تلاش بیشتری انجام دهم.

گفتگو با پریا موحد؛قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از تبریز

نام و نام خانوادگی: پریا موحد

پایه: یازدهم تجربی

نام شهرو استان:تبریز،آذربایجان شرقی

شغل پدر: راننده

شغل مادر: خانه دار

میانگین تراز: ۶3۰۰

سال‌های حضور در کانون: ۲ سال 


مصاحبه‌گر:   پریزاد محمودی

 

  • بهترین دستاورد و نتیجه‌ای که آزمون‌های کانون تا به حال برای شما داشته چی بود؟
  • من از زمانی که در قلم چی ثبت نام کردم تمام سعی ام را کردم که در هیچ یک از آزمون های کانون غیبتی نداشته باشم زیرا می‌خواستم خودم را در آزمون ها بسنجم تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسم. پیوستگی در آزمون ها و عدم غیبت در آزمون سبب شد تا من با سوالات و اینکه چگونه می‌توانم به بهترین حالت پاسخگوی آن ها باشم یاد بگیرم و اگر نقاط ضعیفی را در آزمونی داشتم سعی می‌کردم که در آزمون بعدی آن را حل کنم.


  • درآزمون هدف گذاری شرکت می کنید؟ 
  • اگر بودجه بندی ازمون راتمام می‌کردم سعی می‌کردم در آزمون های هدف گذاری شرکت کنم و شرکت در این آزمون باعث می‌شد تا ضعف های خودم را بیشتر بشناسم و برای درست کردن و پیشرفت کردن در هفته بعد درآن ها تست زنی و تلاش بیشتری انجام دهم.

 

در آزمون مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

من روزهای قبل آزمون اصلی در آزمون های مشابه پارسال شرکت می‌کنم تا بتوانم با سوالات سال گذشته آشنا بشوم و دانش خود را بسنجم و تحلیل آزمون مشابه برایم دستاورد های مثبتی داشت و من با تحلیل کردن آن چیز های زیاد و جدیدی می آموختم و این باعث می‌شد تا جمعه با آمادگی بیشتر در آزمون شرکت کنم. 


  • چند درصد برنامه‌تان را اجرا می کنید؟ چند درصد شخصی سازی می کنید؟
  • من برنامه خود را مطابق با برنامه راهبردی قلم چی تنظیم می‌کنم چون بهترین برنامه برای طول سال برنامه کانون بود و سعی می‌کردم در هفته اول مطالعه خود را بیشتر از کتاب درسی و جزوه و کلاس انجام دهم و با زدن تست های آموزشی مطالب را یاد بگیرم و در هفته دوم سعی می‌کنم تست های متنوع و زیادی بزنم تا مطالب هفته قبل را در ذهن خود سازمان دهی کنم در اوایل برنامه مدرسه با برنامه قلم چی مطابقت داشت ولی با گذشت زمان برنامه مدرسه از برنامه کانون عقب ماند و من هم در این زمان اولویت اولم برنامه کانون بود و با آن برنامه پیش می‌رفتم.

  • برای مدیریت زمان روش شما چگونه بود؟
  • برای مدیریت زمانم سعی می‌کردم تعداد تست های زمان دارم را زیاد کنم چون با این کار هم سرعتم در تست زدن بیشتر می‌شد و اینکه من را برای امتحانات آماده می‌کرد چون از قبل برای آن تمرین کرده بودم.

  • دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کنید؟ 
  • بله، من از همان اوایل دفتر برنامه ریزی رو از پشتبانم تهیه کردم و روزانه تمام کارهایی که می‌کردم را در دفتر ثبت می‌کردم که تدوام این کارم باعث شد تا ساعت مطالعه ام رو در طول روز یا هفته افزایش بدهم که این کار انرژی خوبی برای ادامه دادن به من می‌داد.
  •  
  • کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ 
  • نقاط قوت من در درس های شیمی و زیست بود .من مطالعه زیست را اول از کتاب درسی شروع می‌کردم و آن را یکبار به صورت روزنامه وار می‌خواندم و بعد تمام شدن آن از اول شروع می‌کردم کتاب درسی را دقیق تر و با جزئیات می‌خواندم و فردای آن روز شروع به زدن تست های آموزشی ، زماندار و ..‌. می‌کردم.و هنگام مطالعه شیمی هم اول از کتاب درسی شروع می‌کردم و روزنامه وار می‌خواندم و بعد از تمام شدن این پارت شروع به خواندن دقیق از کتاب درسی می‌کردم و همان روز شروع به تست زدن آن موضوع می‌کردم تا مطالب به خوبی در ذهنم باقی بماند.

  • تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟ 
  • من تحلیل آزمونم را در همان روز یعنی جمعه انجام می‌دادم و یک دفتر جداگانه برای این کار داشتم و در اول از تست هایی شروع می‌کردم که اشتباه زده‌ام و آن سوالات را دوباره حل کرده و با دفترچه پاسخ ها مطابقت می دادم و در دفتری که برای تحلیل برداشته بودم دلیل جواب ندادن به آن سوال را در آن می‌نوشتم و بعد به سراغ سوال های نزده و درست می‌رفتم و آن ها را هم تحلیل کرده و سوالات مهم را در دفترچه آزمون نشان گذاری می‌کردم.

  • برنامه شما برای دروسی که تسلط کم‌تری داشتید چگونه بود؟ 
  • ریاضی ، از آنجایی که برای خواندن ریاضی علاقه ی زیاد نداشتم و این باعث می‌شد که در خواندن ریاضی کم کاری کنم که بعدا متوجه شدم که اگر این روند را درست کنم می‌توانم تراز بیشتری در آزمون ها کسب کنم و به همین خاطر تصمیم گرفتم به طور جدی خواندن ریاضی را شروع کنم و در اولین گام از کتاب ریاضی شروع کردم و تمامی تمرین های آن را حل کرده و بعد از یادگرفتن کامل آن موضوع شروع به تست زدن کردم.
  •  
  • به نظرتان مهم ترین ویژگی مثبت شما چیست؟ 

تلاش کردن و استمرار داشتن و توجه نکردن به حرف دیگران از نقاط قوت من در این راه است چون انسان می‌تواند با اراده و همت خود در این راه گام بردارد و با تلاش هایی که در این راه می‌کند میتواند به اهداف خود برسد.


از کدام یک از کتابهای کانون استفاده میکنید؟

من از تمام منابع کانون استفاده نمی‌کردم ولی برای زیست شناسی کتاب سه سطحی رو تهیه کرده بودم که تست زدن از آن باعث پیشرفت من در این درس شده بود زیرا تست های مفهمومی بی نظیری داشت و با تحلیل درست آن ها مطالب زیادی را می آموختم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

بله،جمعه عصر ها من با خانواده ام به نتایج نگاه می‌کردیم و همه ی خانواده از وضعیت من آگاه می‌شدن و زمان هایی که افت داشتم با هم فکری هم سعی می‌‍کردیم تا نقاط ضعف را پیدا کنیم و با درست کردن آن بتوانم بهتر و خوب‌تر در آزمون پیش را شرکت کنم و مادرم در این شرایط بیشتر حواسش به من بود و با حرف هایی که می‌زد سعی می‌کرد روحیه من تضعیف نشود تا من به تلاشم ادامه بدهم .


  • از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟ 

از سایت کانون و مجله هایی که در هر ازمون میدادن استفاده می‌کردم و به خصوص مادرم علاقه خاصی به خواندن مجله داشت چون با خواندن آن چیز های زیاد و جدیدی یاد می‌گرفت و آن ها را یادداشت برداری می‌کرد تا به من هم بگوید تا با استفاده کردن از آن ها به نتایح بهتری دست یابم.


Menu