گفت و گو با صبا‌دخت صفر؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم ریاضی

5000 و در آزمون‌های آخر به 6000 و 5800 رسید. آزمون، مرور مداوم مباحث و این‌که با هر آزمون متوجه اشتباهاتم می‌شدم و سعی می‌کردم در آزمون‌های بعدی این اشتباهات تکرار نشود.

گفت و گو با صبا‌دخت صفر؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم ریاضی

 نام و نام خانوادگی: صبا‌دخت صفر

مقطع و رشته: دوازدهم ریاضی 

شهر و استان: امیرکلا -مازندران 

سال های حضور در کانون: 1سال 

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم_ آزاد

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم _ خانه دار

مصاحبه‌گر: مهدی اکبرپور

 

اولین تراز شما چند بود و در آخرین آزمون به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

۵۰۰۰ و در آزمون‌های آخر به ۶۰۰۰ و ۵۸۰۰ رسید. آزمون، مرور مداوم مباحث و این‌که با هر آزمون متوجه اشتباهاتم می‌شدم و سعی می‌کردم در آزمون‌های بعدی این اشتباهات تکرار نشود.

 

بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌ای را اجرا خواهید کرد؟ 

از آخر اسفند و در ایام نوروز جمع‌بندی دروس دهم یازدهم و نیم‌سال اول دوازدهم را به اتمام رساندم، بعد ایام نوروز آزمون‌های جامع و تحلیل این آزمون‌ها را شروع کردم تا برای کنکور اردیبهشت آماده باشم.

 

روش‌های مدیریت زمان برای شما چگونه بود؟ 

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های من در آزمون‌ها مدیریت زمان بود اما بعد از ایام نوروز این ضعف را تا حدود زیادی برطرف کردم. چون با آزمون‌های جامع متوجه شدم که روی چه مباحثی مسلط تر هستم و زمان آزمون را بیشتر برای این مباحث می‌گذرانیم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کانون استفاده می‌کنید؟

کارنامه اصلی را بررسی می‌کنم تا تراز و درصدهای خو درا نسبت به آزمون‌های گذشته مقایسه کنم و کارنامه اشتباهات را نیز بررسی می‌کنم

.

مطابق برنامه راهبردی درس می‌خوانید؟

بله چون برنامه کانون با برنامه مدرسه هماهنگ بود برنامه‌ریزی می‌کردم که به بودجه‌بندی کانون برسم تا هم برای درس مدرسه آماده باشم و هم برای آزمون‌های کانون.

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

در هر آزمون تمام سوالات آزمون را بررسی می‌کنم.ابتدا سوالاتی که سر آزمون نصفه حل کرده بودم سپس سوالاتی که اصلا نزده بودم و درآخر سوالاتی که درست حل کرده بودم تا اگر نکته‌ای در حل بود یادداشت کنم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند تست در طول روز می‌زنید؟ 

به طور معمول بازه‌های درسی ۱ ساعت و نیم است که یک بازه‌هایی برای مطالعه و یه بازه‌هایی برای تست در نظر می‌گیرم که در هر بازه بین ۳۵ تا ۴۰ تست می‌زنم.

 

از کدام یک از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اید؟

برای نیم‌سال اول از کتاب‌های جمع‌بندی و برای نیم‌سال دوم از کتاب‌های زرد برای جمع‌بندی و از کتاب سوالات پرتکرار برای آمادگی بیشتر استفاده می‌کنم.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازده چگونه است؟

در ایام نوروز دویاره این مباحث را جمع‌بندی کردم و برای جمع‌بندی و برای مطالعه از کتاب‌های آموزشی و ویدئو استفاده کردم و بیشتر وقتم را برای تست زدن قرار دادم.

 

با توجه به اهمیت امتحانات نهایی و تاثیر مستقیم روی کنکور از چه روشی برای مطالعه استفاده کرده‌اید؟

قبل از عید نیم‌سال اول را مطالعه کردم اکنون همراه با آزمون‌های جامع مباحث را مرور می‌کنم و قصد دارم بین کنکور اردیبهشت تا نهایی دروس نیم‌سال دوم و دروس عمومی را مرور کنم.

 

Menu