گفت و گو با محمد طاها هاشمی ؛ قهرمان پیشرفت دوازدهم ریاضی

محمد طاها هاشمی دانش آموز دوازدهم ریاضی از آمل از راهکارهای مطالعه اش می‌گوید

گفت و گو با محمد طاها هاشمی ؛ قهرمان پیشرفت دوازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی : محمد طاها هاشمی 

نام شهر و استان : آمل ، مازندران 

رشته و مقطع : دوازدهم ریاضی

نام مدرسه : شهید بهشتی (استعدادهای درخشان)

شغل و تحصیلات پدر : نمایندگی بیمه ، فوق دیپلم 

شغل و تحصیلات مادر : نمایندگی بیمه ، لیسانس 

میانگین تراز : 7200

سال های حضور در کانون : 3 سال 

 

مصاحبه کننده : مهزاد حسنی مقدم

 

چه زمانی و چرا در کانون ثبت نام کردید ؟

از سال دهم در آزمون های کانون شرکت کردم  . به نظرم بهترین انتخاب برای شرکت در آزمون های آزمایشی و آمادگی کنکور ، قلم چی است .

  

آیا در این 2 سال غیبت داشته اید ؟

من در این دو سال فقط در یک بازه یک ماهه تابستان دوازدهم که درگیر المپیاد بودم ، در آزمون ها غیبت کردم و در بقیه آزمون ها به خاطر استمرار مطالعه همیشه حاضر بودم .

 

چه المپیادی شرکت کردید و نتیجه آن چه شد ؟

المپیاد زمین شناسی که توانستم نقره کشوری را کسب کنم .

 

شما دانش آموز رشته ریاضی ، چطور المپیاد زمین شناسی شرکت کرده بودید؟

من در همه ی رشته ها شرکت کردم اما خب در المپیاد زمین شناسی موفق تر بودم و آن را ادامه دادم تا بتوانم از مزایای بعدی آن مانند عضویت در بنیاد نخبگان استفاده کنم .

 

دفتر برنامه ریزی دارید ؟

بله و آن را همیشه پر می کنم . تکمیل دفتر باعث می شود که من همیشه وضعیت خودم را بدانم و هم اینکه دفتر باعث می شود همیشه یک رقابت با خودت داشته باشی و روز و هفته های خودت را مقایسه کنی و همین باعث ایجاد انگیزه برای بهتر شدن می شود .

 

برخورد شما و خانواده تان در برابر افت تراز چگونه است ؟

خب معمولا یک اتفاقی می افتد که باعث افت تراز می شود و اطرافیان یک حرف هایی می زنند اما باید بدانی که این افت و خیزها برای همه ی افراد اتفاق می افتد و خودت به جزییاتی که شاید بقیه ندانند ، بیشتر توجه کنی و بهتر شوی .

 

 آیا درسی بوده که ابتدا با آن مشکل داشته باشید و بعد با تغییر روش آن را بهتر کنید ؟

شیمی که دهم مشکل داشتم که البته بیشتر دانش آموزان رشته ریاضی به خاطر روحیه شان با آن مشکل دارند . از تابستان سال یازدهم برای درس شیمی کتاب درسی را اولویت قرار دادم و بعد سراغ جزوه معلم و کتاب های کمک آموزشی رفتم و توانستم با این روش ، در این درس بهتر نتیجه بگیرم.

 

کدام درس ها نقاط قوت شما است ؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است ؟

هندسه و حسابان ، هم به این درس ها علاقه دارم و هم برای این دو درس تست زدن زیاد خیلی مهم است چون دست طراح برای طراحی در این دو درس بسیار باز است و شما با تست زدن های زیاد با این ایده های زیاد آشنا می شوید . روش من هم برای این دو درس تست زدن زیاد است .

 

چه زمانی و چگونه  تحلیل آزمون خود را انجام می دهید ؟

همان ظهر جمعه ، سعی می کنم یک دور سوالاتی که جواب ندادم را بدون زمان حل کنم و همین طور تلاش می کنم برای سوالاتی که پاسخ آن طولانی بود ، راه حل کوتاه تر را پیدا کنم . همچنین شنبه در مدرسه با دوستانم در مورد سوالات با پاسخ طولانی صحبت می کنیم و معمولا به پاسخ های ابتکاری و کوتاه تری می رسیم که خیلی مفید است .

 

چه جالب سال گذشته هم از مدرسه شما آقایان ابراهیمیان و ایمانی این روش دوستی و رقابت با یکدیگر را داشتند و ظاهرا امسال هم شما این روش را دارید . آیا این جو را مدرسه ایجاد کرده ؟ چرا در مورد رشته تجربی این اتفاق کمتر در مدرسه شما افتاده ؟

مدرسه هم موثر بود اما بیشتر خودمان این جو را ایجاد کردیم . برای رشته ریاضی شاید چون آنقدر فشار روی دانش آموزان مدرسه وجود نداشته است . از ابتدا سعی کردیم دوست باشیم و به همدیگر برای بالابردن همدیگر کمک کنیم . من و محسن زارع و عرفان رجبی که هر سه در کانون هم ترازهای مشابهی داریم .

 

خیلی عالی است و امیدوارم هر سه نتیجه خوبی کسب کنید . آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کنید ؟

تمام تلاشم را می کنم تا شرکت کنم . زمان آزمون هدف گذاری ( وسط دو هفته ) زمان بسیار خوبی است که یک سنجش خوب از خودمان داشته باشیم و بدانیم تا الان چکار کردیم و چون در هفته دوم بیشتر آزمون می زنیم به ما کمک می کند تا تمرکزمان را روی کدام درس ها بیشتر کنیم .

 

آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنید ؟

بله حتما شرکت می کنم . چون مهارت آزمون دادن ما قبل از آزمون اصلی کانون بیشتر می شود .

 

از  کدام جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید ؟

کارنامه اشتباهات برایم مهم است چون بعد از یک ماه یا دو هفته به آن مراجعه می کنم و این باعث می شود نکته های سوالاتی که غلط جواب دادم در ذهنم تثبیت شود و بعدا به خاطر غلط های مشابه آن ها درصدم را از دست ندهم .

 

از کدام یک از قسمت های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟

خب سایت کانون امکانات خیلی زیادی دارد . مقالات متنوع ، تخمین رتبه ، نکته هایی راجع به کنکورهای سال گذشته یا مصاحبه با دانش آموزان برتر که من سعی می کنم از همه ی این مطالب استفاده کنم.

 

روش و برنامه شما در دوران نوروز چگونه است ؟

چون هدف اصلی ام آزمون اردیبهشت است از روش دو روز یک بار استفاده می کنم . آزمون های کنکور و جامع را کار می کنم و با روش بازیابی به نقاط ضعف خودم پی می برم و روی آنها کار می کنم .

 

برای بعد از کنکور اردیبهشت برنامه شما چگونه است ؟

تمرکزم را روی تقویت درس های عمومی خواهم گذاشت .

 

بهترین کتاب کانون که  استفاده می کنید ، چیست ؟

سه سطحی  همه ی درس ها ، این کتاب ها یک گلچین خیلی خوب از سوالات با ایده های خیلی قشنگ و جمع و جور برای جمع بندی است .

 

ساعات مطالعه تان چقدر است ؟

در طول روزهای مدرسه روزی 6 ساعت و در روزهای تعطیل بین 11 تا 12 ساعت مطالعه را دارم.

 

سخن پایانی :

از خانواده ام و آقای گلردی پشتیبانم و آقای پیش نماززاده مشاورم و کادر مدرسه و خودم ! تشکر می کنم .

Menu