گفت و گو با مهدی راعی؛ قهرمان پیشرفت دوازدهم انسانی از آمل

مهدی راعی دانش آموز دوازدهم انسانی از آمل از راهکارهای مطالعه اش می‌گوید

گفت و گو با مهدی راعی؛ قهرمان پیشرفت دوازدهم انسانی از آمل

نام و نام خانوادگی : مهدی راعی سئیج

نام شهر و استان : آمل ، مازندران

رشته و مقطع : دوازدهم انسانی

مدرسه ابتدایی : شهید مختار رضایی

مدرسه متوسطه اول : ایثار روستای ولیسده

مدرسه متوسطه دوم : نمونه دولتی ( میرزا هاشم آملی ) 

تحصیلات و شغل پدر: سیکل ، آزاد

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم ، خانه دار

میانگین ترازهای کانون : ۶۲۰۰

 

مصاحبه گر : محمدرضا انگرودی 

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟  

بیشتر بر مطالعه درس های عقب افتاده مثل تاریخ و جغرافیای دهم و یازدهم که زیاد فرصت مطالعه در تابستان برای آن ها نداشتم ، تاکید خواهم کرد. چون تاریخ و جغرافیا  فرّار هستند و همچنین بر درس های پیش روی سریع برای کنکور اردیبهشت تمرکز می کنم و ضعف هایی که در برخی از درس ها داشتم را برطرف خواهم کرد  .

 

 با توجه به کارنامه نیم سال اول چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟ 

برای کنکور اردیبهشت جمع بندی درستی داشته باشم و خلاصه نکاتی که تهیه کرده ام را مرور کنم و تست های کتاب زرد و کتاب آبی که شاید در طول سال کمتر به آن رسیده بودم را بررسی کنم .

 

شما تصمیم گرفته اید بر کدام یک از کنکورهای اردیبهشت یا تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

از آنجا که امسال کنکور در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و تقریبا همه درس ها تمام شده اند همه با قدرت و آمادگی بالا شرکت می‌کنند . من هم بیشتر تمرکزم برای اردیبهشت هست اما برای تیرماه روی درس های دوازدهم که در امتحانات نهایی هم با آنان در ارتباط هستیم ، تمرکز می کنم .

 

بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

من بیشتر سعی می کنم چه برنامه عادی و چه پیش روی سریع ، درس ها را به درستی و کامل مطالعه کنم که تسلط من کامل باشد و تست ها را دقیق بررسی کنم .

 

 پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

 پیوستگی باعث شد که من سرعت تست زنی ام تقویت شود و دقت من زیاد شود . چون من کلا انسان بی دقتی هستم و اکثر اشتباه هایم در آزمون ها به این علت است و خدا را شاکرهستم که به مرور، اشتباهات من کمتر شده و نسبت به آزمون های نیم سال اول تراز بهتری کسب می کنم .

 

آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کنید؟ اگر پاسختان مثبت است ، فایده آزمون های هدف گذاری برای شما چه است؟ 

بله ، این مورد در واقع یک ایستگاه پیش آزمون هست و من بیشتر برای آزمایش سطح خودم و تسلطم روی درس های دوازدهم سعی می کنم در آن شرکت کنم . 

 

 مطابق برنامه ی راهبردی حرکت می کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟ برنامه مدرسه و آزمون ها هماهنگ است؟  

من سعی می کنم هفته اول درس های دوازدهم را برای آزمون تمام کنم و در هفته بعد به تست های آن ها بپردازم و درس های دهم و یازدهم را با تست در هفته دوم تمام کنم .  بله تقریبا در اکثر آزمون ها برنامه مدرسه با آزمون هماهنگ بود که از کانون قلمچی کمال تشکر را دارم . 

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می دهید؟

درس های عربی و جامعه شناسی؛  برای عربی ابتدا قواعد مربوط به آن درس را مطالعه می کنم و سپس واژگان و متن کتاب و تمرین ها را با دقت می‌خوانم واز روز بعد شروع به تقسیم بندی تست ها در طول هفته می کنم و بعد به این تست ها می پردازم . علاوه بر این برای درس جامعه شناسی هم نکته های ریز و کلی را مطالعه و یادداشت می کنم و از روز های بعد شروع به تست های کتاب آبی و منابع دیگر می کنم .

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کند؟ 

بله این دفتر باعث شد بتوانم زمانم را بهتر مدیریت کنم و در ادامه هم در تلاش هستم زمان مطالعه ام را برای اسفند و فروردین بالاتر ببرم .

 

 تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کنید؟

 بله من در تست ها از روش ضربدر منها استفاده می کنم . این روش در مدیریت وقت به من کمک کرده است . 

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 برای تحلیل از فیلم های تحلیل استفاده می کنم که همه واقعا جامع و تدریس گونه  هستند و باعث می‌شود به طور کامل مشکلاتم برطرف شود و همچنین از نکات آزمون برای آزمون های دیگر هم استفاده می کنم .

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارد؟

 من از کارنامه های مبحثی و  اشتباهات استفاده می کنم زیرا که جزئی تر است و بهتر مرا با اشتباهاتم آشنا می کنند . 

 

نقش آموزشی خانواده به خصوص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بوده است؟

من یکی از عوامل موفقیت خود را همواره کمک های والدین می دانم. مخصوصا مادرم که با پیگیری های جدی خود و نظارت ها بر نحوه اجرای برنامه ها  همیشه در پیشبرد برنامه هایم موثر بوده و پدرم هم با دادن امید و روحیه در زمان سخت از انحراف من از مسیر درس جلوگیری کرده است .

 

از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم ، نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد ؛ چه شیوه ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

من برای نهایی ها در کنار کنکور از ابتدای سال تحصیلی برنامه جدی داشته ام و در کنار تخصصی ها که برای آن‌ها  واقعا سخت مطالعه داشتم ، برای عمومی ها هم زمان قرار داده ام و همچنین از نمونه سوالات تشریحی و امتحانات داخلی ترم اول مدرسه نهایت استفاده را برده و  همین طور برای ادامه مسیر بهره خواهم برد.

 

 

 

Menu