گفت‌وگو با محمد پرهام کریمی قهرمان پیوستگی هشتم از رودهن

مشوق اصلی من مادرم بود که خود ایشان نیز من را در کانون ثبت نام کردند.

گفت‌وگو با محمد پرهام کریمی قهرمان پیوستگی هشتم از رودهن

نام و نام خانوادگی محمد پرهام کریمی

مقطع و رشته: متوسطه اول هشتم

نام شهر و استان: شهر رودهن (مهرآباد)، تهران

میانگین تراز:6800

سال‌های حضور در کانون: 3سال (از سال پنجم)

چند آزمون شرکت کرده است: 90آزمون

شغل و تحصیلات مادر: مربی پیش دبستانی، کارشناسی

شغل و تحصیلات پدر:  آزاد، دیپلم


مصاحبه‌گر : زهرا نعیما 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 
  2. زیرا کانون برنامه‌ی دقیقی دارد و به پیشرفت تحصیلی کمک می‌کند.  همین برنامه باعث موفقیت من در آزمون تیزهوشان و ورود من به مدرسه‌ی تیزهوشان شد.

 

  1. نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟ 
  2. تقسیم بندی صفحات و پیشروی با تدریس معلمان و همچنین وجود ایستگاه‌های جبرانی که می‌توان با آن دروسی که عقب افتاده‌ایم را جبران کنیم .

 

از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟ 

از سال پنجم دبستان وارد کانون شدم و از همان سال هم سوالات تیزهوشان آزمون را جواب می‌دادم .

 

  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی تیزهوشان، چیست؟ 
  2. قطعاً ورود به کانون و پیشروی با برنامه‌ی راهبردی و عدم غیبت در آزمون‌های کانون و پیوستگی در ‌آزمون‌ها مهمترین عامل موفقیت من بود .

 

  1. جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه گذشت؟
  2. استرس زیادی داشتم ولی چون از قبل شرایط مشابه آن را در آزمون‌های کانون تجربه کرده بودم استرسم بسیار کم شد و توانستم با اعتماد به نفس کامل سوالات را پاسخ دهم و زمانم را نیز مدیریت کردم .

 

  1. از نقش اولیای خود بگویید. 
  2. اولیا مخصوصاً مادر و خواهرم نقش بسزایی در پیشرفت و قبولی من داشتند مشوق اصلی من مادرم بود که خود ایشان نیز من را در کانون ثبت نام کردند.
  3. گفت‌وگو با محمد پرهام کریمی قهرمان پیوستگی هشتم از رودهن

  4. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
  5. کتاب نوروز را از کانون تهیه می‌کنم و با آن دروسم را دوره خواهم کرد .

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
  2. کتاب نوروز و تست‌های کتاب آبی و همچنین استفاده از تابلو نوروز و پر کردن آن برای مرور مباحث در عید .

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری، مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله و باعث آشنایی من با سوالات پیش از آزمون می‌شد و باعث می‌شد یک هفته زودتر با سوالات آشنا شوم و غلط‌هایم را مجدد و پیش از ازمون اصلی بررسی کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

بله باعث نظم‌دهی و همانگی من بین مدرسه و آزمون‌ها شد. همچنین باعث می‌شد با نوشتن ساعت مطالعه‌ام آن را نسبت به هفته‌های قبل افزایش دهم .

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟ 
  2. من بعد از هر آزمون با پاسخنامه‌ی سوالات غلطم را بررسی می‌کردم و نکات مهم را می‌نوشتم و بعد سراغ سوالات نزده و درست می‌رفتم و به این شکل تمامی آزمون را بلافاصله بعد از آزمون تحلیل می‌کردم و بعد از آن طبق برنامه‌ی راهبردی هفته‌ی بعد صفحاتی که باید می‌خواندم را روی کتاب درسی یادداشت می‌کردم تا هنگام مطالعه دروس مدرسه‌ام برنامه‌ی کانون هم پیش ببرم و به هیچ وجه از برنامه عقب نمی‌ماندم.

 

  1. میانگین در روز چند ساعت درس می خواندید؟ چند ساعت تشریحی و چند ساعت تستی کار می کردید؟
  2. حداقل 5 ساعت مطالعه د ارم 2 ساعت تشریحی و 3 ساعت تستی

 

چگونه بین امتحانات پایان سال و مطالعه برای تیزهوشان تعادل برقرار می‌کردید؟

برنامه‌ی راهبردی کانون بسیار دقیق بود  که با امتحانات پایان سال هماهنگی زیادی داشت.

 

  1. از چه منابع کانونی برای آمادگی در تیزهوشان استفاده کردید؟
  2. کتاب‌های هوش کلامی و غیر کلامی و کتاب های سه سطحی و آبی کانون در دروس اصلی.

 

 

Menu