گفت‌وگو با زینب خلجی، قهرمان پیوستگی دهم انسانی

بله، قابلیت سایت کانون که با جست‌وجوی شهر و استان خود، می‌توانیم به نمونه سوالات دست یابیم خیلی خوب و کاربردی بود و من توانستم از نمونه سوالات سال‌های گذشته استفاده کنم.

گفت‌وگو با  زینب خلجی، قهرمان پیوستگی دهم انسانی

نام و نام خانوادگی: زینب خلجی

مقطع و رشته: دهم علوم انسانی

نام شهر و استان:  شازند، مرکزی

میانگین تراز: 6063

سال‌های حضور در کانون: 2 سال

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دیپلم

 

مصاحبه‌گر : مهدی اسماعیلی

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟ 

قصد دارم دروس نوبت اول را مطالعه و مرور کرده و کامل جمع‌بندی کنم تا برای امتحانات نهایی درسی را نداشته باشم که نخوانده باشم.

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله،  قابلیت سایت کانون که با جست‌وجوی شهر و استان خود، می‌توانیم  به نمونه سوالات دست یابیم خیلی خوب و کاربردی بود و من توانستم از نمونه سوالات سال‌های گذشته استفاده کنم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به این شکل که من هر جلسه خودم را موظف می‌دانم که در آزمون شرکت کنم تا بتوانم با فضای کنکور آشنا شده و استرس خودم را کنترل کنم و همچنین میزان یادگیری خودم را از هر درس محک بزنم و بدانم که در چه زمینه‌ای مشکل دارم و با برنامه‌ریزی مناسب آنرا برطرف کنم. 

 

 شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

باعث شده که من بدانم در کدام درس قوی و در کدام، ضعیف‌تر هستم تا سعی کنم نقاط ضعفم را رفع کنم و همچنین نمرات مدرسه‌ام نیز افزایش پیدا کند. در کل باعث پیشرفت من در دروس مدرسه شده است.

 گفت‌وگو با  زینب خلجی، قهرمان پیوستگی دهم انسانی

 نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

عربی و ریاضی، در درس عربی نصف یادگیری من سر کلاس است، وقتی هم در خانه مطالعه می‌کنم، ابتدا لغات و ترجمه متن درس را می‌خوانم، سپس به سراغ قواعد می‌روم و حدالامکان، همه‌ی نکات را می‌خوانم تا چیزی از قلم نیفتد و به دلیل کمبود وقت، تعدا کمی تست می‌زنم، ولی در آزمون‌های کانون و امتحانات مدرسه نمره‌ی خوبی دریافت می‌کنم. برای درس ریاضی هم تقریباً همه‌ی یادگیری من سر کلاس است، اما تعداد تست زیاد و آشنا شدن با انواع سوالات، قدرت حل مسئله را بسیار بالا می‌برد.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی به من نشان می‌دهد که در طی روز و  هفته، چقدر مطالعه و تعداد تست دارم و آیا پیشرفت کردم یا افت. همچنین مطالبی که در خود کتاب نوشته شده‌اند،خیلی خوب و آموزنده و کمک کننده است.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

کارنامه‌ی اصلی که تراز و رتبه را در هر مقطعی نشان می‌دهد، هم‌چنین در آن دهک و تعداد سوالات صحیح و غلط و درصدها نمایش داده می‌شود و نقاط ضعف و قوتم را شناسایی می‌کنم. همچنین از کارنامه پروژه‌ای نیز استفاده می‌کنم که در آن میزان افت و پیشرفتم را به صورت نموداری تشخیص می‌دهم.

 

 نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم خیلی من را همراهی می‌کنند و حدالامکان  سعی می‌کنند که نیازهای آموزشی من را تامین کنند، ایشان در قبولی من در آزمون‌‌های ورودی دهم و تمام مراحل تحصیلی من خیلی نقش پر رنگی داشته‌اند.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

گاهی اوقات مشاهده می‌کنند، اما همیشه بعد از هر آزمون خودم تراز و درصد‌هایم را برایشان می‌گویم و توضیح می‌دهم. اگر افت داشته باشم، اول خودم ناراحت می‌شوم ولی سعی می‌کنم که نقاط ضعف را برطرف کنم، مادرم خیلی به من انگیزه می‌دهند و می‌گویند که فرصت برای جبران است.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله،  استفاده میکنم، مصاحبه با رتبه‌های برترو مشاوران کانون  و قهرمانان پیشرفت و روش‌های مطالعه نفرات برتر را برای دروس مختلف مطالعه می‌کنم و از آنها استفاده می‌کنم .

 

Menu